Gå til innhold

Familie konflikt og jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

For flere år siden oppsto det en konflikt mellom meg og min svigerinne, hennes mann er min bror. 
Jeg prøvde ordne opp men hun var ikke interessert. Hun er ikke helt god.

Saken er at jeg har vært i utallige familiemiddager og har virkelig prøvd. Men det er ikke hyggelig å sitte rundt et bord der hun ignorerer meg totalt og ikke snakker med meg, min bror snakker heller ikke med meg når hun er der. 
Ofte blir jeg veldig lei meg etter slike middager. 
Så det siste halvåret har jeg unngått å dra på familiemiddager når de er der. 
I dag er det middag hos mine foreldre, og jeg takket nei. Jeg har også hatt omgangssyke i jula, og er ikke helt i form igjen enda. 
Det er mye mas rundt dette, og min mor gir meg dårlig samvittighet. Hun ønsker jo å ha alle sine rundt bordet osv. men jeg orker ikke utsette meg for det, for jeg sitter der bare å føler meg ukomfortabel og koser meg ikke ondet hele tatt. 
mine foreldre mener jeg bare skal bite tenna sammen. 
Men for hvem?? Jeg er voksen og har virkelig prøvd. Føler ikke at dette ligger på meg. 

Anonymkode: dd670...228

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Nei,  men du har jo funnet løsningen allerede. «Mamma, jeg vil veldig gjerne komme på middag, blir koselig å sees! Men dessverre kan jeg ikke komme når x og Y er der. Du har jo selv sett hvordan de oppfører seg».

Anonymkode: feeda...150

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hun ignorerer meg totalt og ikke snakker med meg

Hvorfor kan ikke du bare gjøre det samme mot henne??

Anonymkode: e54ce...0d3

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i lignende situasjon, min svigerinne er ikke riktig rett og har oppført seg skikkelig dårlig. Jeg velger bare å ikke delta på ting hun er på

Anonymkode: 86f5d...9c8

• Liker 2
Skrevet

For flere år siden oppsto det en konflikt mellom meg og min svigerinne, hennes mann er min bror. 
Jeg prøvde ordne opp men hun var ikke interessert. Hun er ikke helt god.

Saken er at jeg har vært i utallige familiemiddager og har virkelig prøvd. Men det er ikke hyggelig å sitte rundt et bord der hun ignorerer meg totalt og ikke snakker med meg, min bror snakker heller ikke med meg når hun er der. 
Ofte blir jeg veldig lei meg etter slike middager. 
Så det siste halvåret har jeg unngått å dra på familiemiddager når de er der. 
I dag er det middag hos mine foreldre, og jeg takket nei. Jeg har også hatt omgangssyke i jula, og er ikke helt i form igjen enda. 
Det er mye mas rundt dette, og min mor gir meg dårlig samvittighet. Hun ønsker jo å ha alle sine rundt bordet osv. men jeg orker ikke utsette meg for det, for jeg sitter der bare å føler meg ukomfortabel og koser meg ikke ondet hele tatt. 
mine foreldre mener jeg bare skal bite tenna sammen. 
Men for hvem?? Jeg er voksen og har virkelig prøvd. Føler ikke at dette ligger på meg. 

Gjør det du føler for. 

Skrevet

Hvorfor kan ikke du bare gjøre det samme mot henne??

Anonymkode: e54ce...0d3

Jeg er ikke slik som person, og synes ikke det er hyggelig å sitte rundt et bord når noen ikke snakker eller ser på den andre. Er for følsom til slikt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...