Gå til innhold

Reise forsikring og helseforsikring På papir eller digitalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal Reise forsikring og helseforsikring være på papir (kort) eller digitalt? Rekker jeg å få det på 2 uker? Skal flytte til utelandet et par mnd

Anonymkode: 72c5f...9d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ingen fasit på dette, så lenge man sørger for å ha gyldig forsikring. 

Anonymkode: 92ad0...1af

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel ingen fasit på dette, så lenge man sørger for å ha gyldig forsikring. 

Anonymkode: 92ad0...1af

Hmm

Anonymkode: 72c5f...9d3

Skrevet

Husk på at reiseforsikring bare gjelder hvis du reiser. Flytter du utenlands som du skriver i hi er det der du bor, så ikke på reise. 

Pass på at du har reiseforsikring som gjelder hele perioden du er borte. Mange har begrensninger på 30 eller 60 dagers reiseforsikring.

Innen EU er det praktisk å ha europeisk helsetrygdkort. Men igjen, pass på at du da ikke har flyttet. 

Det er greit å kunne legge fram nødvendig dokumentasjon raskt hvis du blir lagt inn på sykehus. Papir kan da være best. Da slipper du å betale/legge ut, og sykehuset opprettet kontakt med forsikringsselskapet. 

Anonymkode: 11c9c...c09

Skrevet

Lagre alt digitalt og send på epost til noen andre. Ble et helvette når dama mi ble innlagt på sykehus på ferie. SOS International eller hva de heter sa de ikke fant forsikringen min, nettsidene til IF var nede og de spurte meg om ting jeg ikke visste (når hun reiste, personnummer og slilt). Vi møttes der så jeg ante jo ikke når hun fløy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...