Gå til innhold

Vet ikke hvordan jeg skal forklare følelsene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater/sammen med en. Holdt på i ca 6-7 mnd. 

Når vi er sammen er det egentlig veldig fint. Men når vi er vekke fra hverandre så vil jeg gjøre det slutt. Men vil jo være med vedkommende også når vi er tilstede med hverandre. 

Har ikke følt slikt med noen før. Vet ikke hvorfor jeg føler det slikt, og vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Noen som har vært borti dette? 

Anonymkode: 5dd70...87d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du gjøre det slutt når dere er vekke fra hverandre, da?

Anonymkode: fd114...da9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor vil du gjøre det slutt når dere er vekke fra hverandre, da?

Det er det  jeg ikke skjønner eller klarer å forklare meg selv eller andre😔

Skrevet

Kanskje du bør prate med noen profesjonelle?

Anonymkode: 7c116...dd0

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er det  jeg ikke skjønner eller klarer å forklare meg selv eller andre😔

Da tror jeg du gjør lurt i å snakke med en fagperson om det, slik dd0 foreslår!

Det kan være mange grunner til deg, f.eks. at du er redd for nære relasjoner, til at magefølelsen din forsøker å fortelle deg at denne mannen ikke er bra for deg. Uansett er det ting du må finne ut for din egen del - så ikke fortell ham at du søker hjelp for dette, for er han i siste kategori, en som ikke er bra for deg, så vil han nok manipulere deg til å tro at du ikke har noe å være redd for.

Hvordan er kontakten/kommunikasjonen mellom dere når dere er vekke fra hverandre? Blir du usikker, i så fall hvorfor? Er han annerledes i hvordan han er mot deg når dere ikke er sammen enn han er når dere møtes? Får han deg til å føle deg usikker, i så fall hvorfor?

Jeg tror du har svarene selv, du må bli ærlig med deg selv ❤️ Men det kan være du trenger en fagperson som kan hjelpe deg til å se det og gjøre noe med årsakene bak.

Skrevet

En eks jeg hadde en kortvarig relasjon til var lik deg. Han spurte meg stadig om det var slutt mellom oss. Veldig slitsomt. Søk hjelp ja👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

En eks jeg hadde en kortvarig relasjon til var lik deg. Han spurte meg stadig om det var slutt mellom oss. Veldig slitsomt. Søk hjelp ja👍

Har aldri spurt vedkommende! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har aldri spurt vedkommende! 

Så bra! Mitt tips: ikke gjør det heller.

Skrevet

Kan det være fordi han egentlig ikke behandler deg så bra? 

At når dere er fysisk nær hverandre så er det oxytocin hormonet som gjør at du føler deg bra med han og tilknyttet han, mens når du har han på avstand så kjenner du at han egentlig ikke er bra for deg? Isåfall er det den følelsen du skal lytte til. 

Anonymkode: d211e...a15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...