Gå til innhold

Outburst / Sinne ovenfor egne barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper dette er rett kategori, fant ingen bedre

Jeg har ikke så mange venner, så har ingen å snakke med i forhold slike nære ting. Jeg er samboer med en dame ( jeg er mann) , og vi har 2 felles barn. Min samboer er ofte skuffet og oppgitt over sine barn, og krevende og sint. Det kan skje innimellom at hun helt mister hodet og skriker, og banner til barna. Hun kan også komme med trusler om konsekvenser og hun «utagerer» med et aggresivt kroppsspråk. Hun har gode perioder der vi ler og har det bra sammen, men så fort hun møter litt motstand, er sliten eller ellers ikke opplever å bli strøket med hårene så blir hun enten passiv aggresiv, eller utartet sint/krevende. Og om vi andre da ikke føyer oss så vil hun gå til «neste» nivå som er å rase rundt; skrike, smelle med dører, banne osv. Jeg har noen ganger prøvd å « sette skapet på plass» da jeg mener det er hun som er dramatisk og reagerer feil, men da klarer hun å vri meg helt rundt så jeg blir enig med med henne. Neste gang så krever hun da at jeg bifaller hennes utbrudd fordi jeg endte med å være enig med henne i forrige runde. På denne måten blir det på måte oss vokse mot barna da hun jo krever at vi voksne skal stå sammen i holdninger, meninger og konsekvenser. 

Det jeg egentlig ville spørre om er hvor vanlig det er å bli sint eller rasende på sine egne barn. De er mellom 9 og 16. Hva er greit eller ikke greit? Er det ok eller vanlig å skrike til barn? Eller, hva er innenfor og ikke når det gjelder sinne ovenfor egne barn?

Jeg er veldig fortvilet da jeg angrer på at jeg ikke klarer å beskytte barna mot sin sinte mor. Eller og jeg angrer på at jeg ikke klarer å gå fra henne. Hun er en god husmor, og vi har alt vi trenger materielt..

Anonymkode: 86c26...7a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet nok hva som er det riktige svaret her, og du vet sikkert veldig godt at du må ta vare på barna dine og komme dere vekk.

Anonymkode: d4d9c...5ed

• Liker 4
Skrevet

Hva med "Barn og familie"?

Anonymkode: d5533...3ce

Skrevet

Hun bedriver jo med psykisk vold mot Barn. Huff, dette er ikke bra. Dette er sånt barnevernet jobber med. 

Jeg synes du burde snakke med noen profesjonelle. Fortell en psykolog  hvordan dere har det hjemme. Tror du vil få en øyeåpner 

Anonymkode: ca7fb...74d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er selvsagt ikke greit å bli så sint som du beskriver overfor barn. De vil få varige traumer av det. Du bør kanskje søke støtte og råd hos noen? Barnevernet for eksempel. 

Anonymkode: 4d05b...82e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke ok å skrike til barn, det er psykisk vold. Jeg ville stilt et ultimatum. Enten går hun i traumeterapi, eller så skiller du deg fra henne. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Man skal jo ikke oppføre seg sånn, men spørsmålet her er vel om hun vet det eller ikke vet det og hvorvidt hun ønsker å endre på dette. 

Kan dere prøve å jobbe sammen mot en fredeligere hverdag ? Mulig hun føler slik fordi ting ikke går helt opp i hodet hennes. Jeg kan desverre kjenne meg litt igjen, men jeg har blitt mye flinkere til å holde meg i ro.

Anonymkode: 447af...976

Skrevet

Rådfør deg med noen profesjonelle, gjerne barneverntjenesten. Jeg har vokst opp slik, og ja det påvirker meg til og med nå i godt voksen alder!

Anonymkode: 8745b...90e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det hun driver med er psykisk vold, og hvis du fortsetter og lar henne holde på er du medavhengig. Du bør søke hjelp hos barneverntjenesten for råd og veiledning, eller til en psykolog.

Anonymkode: 1f5b7...772

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...