AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #41 Del Skrevet 30. desember 2023 46 minutter siden, AnonymBruker said: Det var for noen uker siden en sak i premier league der en bosnisk kaptein for Sheffield United ikke ville bære regnbueflagget på armbåndet sitt, jeg skummet igjennom diverse kommentarfelt om saken, noe jeg beit meg merke til var at brorparten av menneskene som støttet denne kapteinens avgjørelse var fra midt østen eller afrika. Litt artig å tenke på når man vet at noen av de ivrigste tilhengerne av lbtq og kvinners rettigheter også er veldig pro innvandring. Er det ikke litt paradoksalt ? Anonymkode: 57f4b...2f6 Ta en titt her på forumet så ser man at transrettigheter ikke akkurat blir fremsnakket. Det er noe med å feie for sin egen dør før man begynner å anklage folk fra Midtøsten selv om det er en kjensgjerning at homo- og transfobien er på topp i disse landene. Anonymkode: 5bf73...ecb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #42 Del Skrevet 31. desember 2023 Å hevde at hvite menn har vært privilegerte i det som inntil nylig har vært et blendahvitt samfunn er så naivt at det grenser mot det banale. Menn fikk allmenn stemmerett i 1898, mens kvinner fikk stemmeretten sin i 1913, altså 15 års differanse. Fagforeningene, som vi kjenner dem i dag, kom på 1930-tallet. Å være fabrikkarbeider, småbonde eller husmann før det var ikke en dans på roser. Disse tullete, kunnskapsløse woke-folka vil jo ha det til at alle menn banka kjerringene sine før det... De er forskrudde hele gjengen, og jeg synes synd på fedrene og bestefedrene til denne generasjonen som har barn og barnebarn som har et så forvaklet syn på menn som kjønn. Anonymkode: a1aee...b16 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #43 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 14.43): Flere som har tenkt det samme? At hvite heterofile menn på 40+ er en gruppe som det har blitt greit å diskriminere. Det er politist korrekt å disse Erik 53. Han er jo visstnok privligert og har hatt det så lett gjennom livet. Anonymkode: d84ee...ba5 Det er to måter å prøve å nå et egalitært samfunn på: 1) Å fjerne hindringer på gruppenivå 2) Å legge til hindringer på gruppenivå 1) er lite kontroversielt. At vi skal slå ned på rasisme og kvinneundertrykking. At vi bør tenke oss om og være selvkritisk (og systemkritisk). For noen er ikke 1) nok. De vil enten prøve å øke hastigheten, eller de er motivert av «hevn» på gruppenivå («besteforeldrene dine var kjipe mot besteforeldrene mine derfor er det rett og rimelig at jeg er kjip mot deg»). Dette er kontroversielt. Å stadig snakke ned «hvit heterofil mann på 50» er både urimelig (mange av dem sliter fra før), og bidrar neppe til en mer rimelig hverdag for mørk, homofil muslimsk kvinne på 24. Men det føles veldig godt da, å ha noen å tråkke på. Og ytre venstre viser seg å ikke være _så_ forskjellig fra ytre høyre: det er vel og bra å ha positive verdier å jobbe _for_, men det er mye mer motiverende å ha negative grupper å jobbe _mot_z Anonymkode: 55912...b2c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #44 Del Skrevet 31. desember 2023 Hvite mennesker er faktisk en minoritet som utgjør rundt 8% av verdens befolkning, hvite menn utgjør en enda mindre minoritet. Derfor er merkelig å diskriminere den minoriteten som har stått for de fleste oppfinnelser og fremgangen i den vestlige verden, den samme fremgangen som har ført til bedre vilkår for mennesker i den tredje verden. Hvite menn var den gruppen som gjorde slaveri ulovlig i vesten men i Afrika og Midt-Østen driver de fremdeles på med slaveri, det var også hvite menn som jobbet for menneskerettigheter og likestilling. AnonymBruker skrev (20 timer siden): De største rasistene i USA er vel hvite republikanere. Anonymkode: 5bf73...ecb Den største rasistiske gruppen i USA er faktisk de svarte, det er de som dreper flest hvite, dreper flest latinos, dreper flest asiatere og som dreper flest svarte. Dette til tross for at de utgjør rundt 12% av befolkningen. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Å hevde at hvite menn har vært privilegerte i det som inntil nylig har vært et blendahvitt samfunn er så naivt at det grenser mot det banale. Menn fikk allmenn stemmerett i 1898, mens kvinner fikk stemmeretten sin i 1913, altså 15 års differanse. Fagforeningene, som vi kjenner dem i dag, kom på 1930-tallet. Å være fabrikkarbeider, småbonde eller husmann før det var ikke en dans på roser. Disse tullete, kunnskapsløse woke-folka vil jo ha det til at alle menn banka kjerringene sine før det... De er forskrudde hele gjengen, og jeg synes synd på fedrene og bestefedrene til denne generasjonen som har barn og barnebarn som har et så forvaklet syn på menn som kjønn. Anonymkode: a1aee...b16 Denne woke-mentaliteten er helt skakkjørt, de benekter fakta og er blottet for historiekunnskap. Det er den typen som tropper opp i pro-palestina demostrasjoner med LGBTQ+ flagg og som er pro-innvandring. Hadde de levd i disse samfunnene de er så positive til så hadde de stått først i køen når "berikelsen" skal kaste homofile ned fra hustak. Anonymkode: 6fc6c...e4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå