AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #21 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Innvandrere har vært og er fortsatt undertrykt i mange tilfeller. De verken får eller har fått i pose og sekk. Vil anbefale deg å lese litt forskning. https://www.imdi.no/om-integrering-i-norge/kunnskapsoversikt/rasisme-og-diskriminering/ https://www.aftenposten.no/norge/i/XgrG1r/ny-rapport-nordmenn-med-innvandrerforeldre-opplever-like-mye-diskriminering-som-foreldrene https://www.nhri.no/wp-content/uploads/imports/MTEuMDMuMTYuMTMuMzkuMDNJU0YtcmFwcG9ydF8yMDE=.pdf Et raskt google-søk vil også gi deg masse informasjln. Lykke til! Anonymkode: 06fd7...42a Jeg forstår ikke helt hvorfor det at utenlandsk ættede gjør det dårligere enn nordmenn i gjennomsnitt er så ille. Pm jeg hadde flyttet til Kina hadde jeg forventet at jeg med all sannsynlighet ville greie meg dårligere. Fordi jeg ikke kunne språket, kjente kulturen og ikke minst, ikke hadde gjort meg fortjent til kjærlighet fra dem rundt meg. Det er bare her i Norge at folk som kommer hit forventes å gjøre det like bra som de med røtter her i tusenvis av år. Vi kommer heller aldri til å greie å endre menneskets natur i det å like sin egen gruppe mer enn andre. Det gjør utlendingene her i Norge i høyere grad enn nordmenn. Synes det er så mye rart i denne debatten. Anonymkode: 30bb9...0e7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #22 Del Skrevet 30. desember 2023 Vel, hvite menn har sluppet unna rasisme og de har sluppet unna å høre at de er mindreverdige eller både sportslig og intellektuelt annenrangs, slik de fleste kvinner har hørt titt og ofte gjennom hele livet. Så ja, det er ikke før de siste årene man har henvist til hvite menn og deres alder for å si noe kjipt til dem. Det er bare å ønske velkommen! Slik føles altså stigma. Kanskje dere lærer noe av å oppleve det i stedet for å være så sekvrettferdig. Det føles ikke så gøy å bli definert ved hudfarge eller kjønn eller? Nei, nettopp. Anonymkode: 07764...647 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #23 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel, hvite menn har sluppet unna rasisme og de har sluppet unna å høre at de er mindreverdige eller både sportslig og intellektuelt annenrangs, slik de fleste kvinner har hørt titt og ofte gjennom hele livet. Så ja, det er ikke før de siste årene man har henvist til hvite menn og deres alder for å si noe kjipt til dem. Det er bare å ønske velkommen! Slik føles altså stigma. Kanskje dere lærer noe av å oppleve det i stedet for å være så sekvrettferdig. Det føles ikke så gøy å bli definert ved hudfarge eller kjønn eller? Nei, nettopp. Anonymkode: 07764...647 Du som er så gjennomsyret av giftig amerikansk ideologi, kan du ikke bare flytte dit? Så kan du leke heltinne og rive ned maktstrukturer der borte i stedet for å ødlegge mitt hjemland? Vær så snill Anonymkode: 49eea...752 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #24 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vel, hvite menn har sluppet unna rasisme og de har sluppet unna å høre at de er mindreverdige eller både sportslig og intellektuelt annenrangs, slik de fleste kvinner har hørt titt og ofte gjennom hele livet. Så ja, det er ikke før de siste årene man har henvist til hvite menn og deres alder for å si noe kjipt til dem. Det er bare å ønske velkommen! Slik føles altså stigma. Kanskje dere lærer noe av å oppleve det i stedet for å være så sekvrettferdig. Det føles ikke så gøy å bli definert ved hudfarge eller kjønn eller? Nei, nettopp. Anonymkode: 07764...647 Alle folkeslag slipper vel unna rasisme om de lever i homogene land. Det gjør pakistanere i pakistan og indere i india. Merkelig å høre at du vil at norske menn skal oppleve rasisme i Norge. Det virker helt forvirret. Menn har i alle tider hørt at de har dårlige kvaliteter og. Eksempelvis at menn er enkle, dkmme, barbariske, uhygeniske osv. Mange greier ikke å se den andre siden eller se sine egne fordeler. Anonymkode: 30bb9...0e7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #25 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du som er så gjennomsyret av giftig amerikansk ideologi, kan du ikke bare flytte dit? Så kan du leke heltinne og rive ned maktstrukturer der borte i stedet for å ødlegge mitt hjemland? Vær så snill Anonymkode: 49eea...752 Det hadde vørt utrolig deilig om de samlet seg og lagde sitt eget lille forvirrede rike. Så hadde de kanskje sett på meg som utlending, så kunne jeg fått privilegier og Anonymkode: 30bb9...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #26 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle folkeslag slipper vel unna rasisme om de lever i homogene land. Det gjør pakistanere i pakistan og indere i india. Merkelig å høre at du vil at norske menn skal oppleve rasisme i Norge. Det virker helt forvirret. Menn har i alle tider hørt at de har dårlige kvaliteter og. Eksempelvis at menn er enkle, dkmme, barbariske, uhygeniske osv. Mange greier ikke å se den andre siden eller se sine egne fordeler. Anonymkode: 30bb9...0e7 Bla bla. Det her gidder jeg ikke. Dessutne er masse av det du skriver bare tøv. Dumme og uhygieniske? Det er ikke en del av virkelighetsoppfatning om menn, nei. For øvrig er det ofte menn som kaller seg selv enkle. Logiske og rasjonelle og Whats not. Anonymkode: 07764...647 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #27 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du som er så gjennomsyret av giftig amerikansk ideologi, kan du ikke bare flytte dit? Så kan du leke heltinne og rive ned maktstrukturer der borte i stedet for å ødlegge mitt hjemland? Vær så snill Anonymkode: 49eea...752 "Amerikansk ideologi". Lol. Nei takk, jeg blir hjemme, du får bare tåle lite meningsmangfold. Anonymkode: 07764...647 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #28 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Amerikansk ideologi". Lol. Nei takk, jeg blir hjemme, du får bare tåle lite meningsmangfold. Anonymkode: 07764...647 Du preker om meningsmangfold... samtidig som du sannsynligvis stiller deg bak ytringsfrhetskneblende lovverk som paragraf 185. Ok. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Undergraver sitt eget folkeslag? Fascisme? Dere er så dramatiske. Anonymkode: 07764...647 Det at befolkningen vår har gått fra å være 98% etnisk norsk til under 80% på under 30 år, opplever jeg som mer dramatisk. Har et nytt begrep til deg https://en.m.wikipedia.org/wiki/Totalitarian_democracy Jeg vet du kan lese engelsk. Anonymkode: 49eea...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #29 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du preker om meningsmangfold... samtidig som du sannsynligvis stiller deg bak ytringsfrhetskneblende lovverk som paragraf 185. Ok. Det at befolkningen vår har gått fra å være 98% etnisk norsk til under 80% på under 30 år, opplever jeg som mer dramatisk. Har et nytt begrep til deg https://en.m.wikipedia.org/wiki/Totalitarian_democracy Jeg vet du kan lese engelsk. Anonymkode: 49eea...752 Ellers takk. Jeg har lest nok om totalitarianisme og totalitære regimer. Og rister på hodet av sammenligningen. Jrg gidder ikke flere av de spekulasjonene dine. Du putter bare ord i munnen på folkm du må kanskje det for å ha noe å diskutere. Anonymkode: 07764...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #30 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ellers takk. Jeg har lest nok om totalitarianisme og totalitære regimer. Og rister på hodet av sammenligningen. Jrg gidder ikke flere av de spekulasjonene dine. Du putter bare ord i munnen på folkm du må kanskje det for å ha noe å diskutere. Anonymkode: 07764...647 Så du er imot paragraf 185? Grunnen til at jeg putter ord i munnen på deg er at folk som deg er så forutsigbare, må du forstå. Du har blitt indoktrinert. Du har blitt servert og gulpet i deg et tankesett som jeg kjenner så alt for godt til. Anonymkode: 49eea...752 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #31 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Så du er imot paragraf 185? Grunnen til at jeg putter ord i munnen på deg er at folk som deg er så forutsigbare, må du forstå. Du har blitt indoktrinert. Du har blitt servert og gulpet i deg et tankesett som jeg kjenner så alt for godt til. Anonymkode: 49eea...752 Jajajaja. La la. Og dette er ikke forutsigbart. Anonymkode: 07764...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #32 Del Skrevet 30. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Du preker om meningsmangfold... samtidig som du sannsynligvis stiller deg bak ytringsfrhetskneblende lovverk som paragraf 185. Ok. Det at befolkningen vår har gått fra å være 98% etnisk norsk til under 80% på under 30 år, opplever jeg som mer dramatisk. Har et nytt begrep til deg https://en.m.wikipedia.org/wiki/Totalitarian_democracy Jeg vet du kan lese engelsk. Anonymkode: 49eea...752 185 er helt nødvendig for å oppdra folk som ikke har skamvett. Anonymkode: 5bf73...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #33 Del Skrevet 30. desember 2023 Ikke mange innlegg før det kom frem rasistiske holdninger. Sånt som det er nettopp grunnen til at hvite heterofile menn over 40 er den minst populære gruppen i samfunnet i dag. Det er som aller oftest de som ikke vil ha inkludering og mangfold. Ironisk at de ikke ser dette selv og sutrer av at de blir utstøtt. For hvite heterofile menn over 40 som er for inkludering og mangfold sutrer ikke. Anonymkode: 8c8b8...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #34 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jajajaja. La la. Og dette er ikke forutsigbart. Anonymkode: 07764...647 Jeg har ikke forutsigbare tankesett og jobber aktivt med å frigjøre meg fra gruppetenking. Jeg er faktisk medlem av mdg og vegetarianer. Er motstander av mye av det mdg står for, faktisk motstander av partipolitikk generelt da man har en tendens til å ta på seg ufordelaktige synspunkt fra sin egen politiske fløy fremfor å tenke individuelt, men miljøvern er det viktigste. Deriblant vern av artsmangfold. Her under kommer vern at det norske folkeslag og dets habitat. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke mange innlegg før det kom frem rasistiske holdninger. Sånt som det er nettopp grunnen til at hvite heterofile menn over 40 er den minst populære gruppen i samfunnet i dag. Det er som aller oftest de som ikke vil ha inkludering og mangfold. Ironisk at de ikke ser dette selv og sutrer av at de blir utstøtt. For hvite heterofile menn over 40 som er for inkludering og mangfold sutrer ikke. Anonymkode: 8c8b8...121 Det du driver med er fremmedgjøring, splitying og hersing "Hvite heterofile menn på 40" sine bekymringer er "sutring" og de er sinte fordi de taper status og intet annet. De kan ikke ha idealer og om de har det er det galt og de burde ikke ytre seg om dem. Forbløffende at folk som deg har stemmerett. Visste du at menn i 40-års alderen er den gruppen som begår mest selvmord i norge? Anonymkode: 49eea...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #35 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke forutsigbare tankesett og jobber aktivt med å frigjøre meg fra gruppetenking. Jeg er faktisk medlem av mdg og vegetarianer. Er motstander av mye av det mdg står for, faktisk motstander av partipolitikk generelt da man har en tendens til å ta på seg ufordelaktige synspunkt fra sin egen politiske fløy fremfor å tenke individuelt, men miljøvern er det viktigste. Deriblant vern av artsmangfold. Her under kommer vern at det norske folkeslag og dets habitat. Det du driver med er fremmedgjøring, splitying og hersing "Hvite heterofile menn på 40" sine bekymringer er "sutring" og de er sinte fordi de taper status og intet annet. De kan ikke ha idealer og om de har det er det galt og de burde ikke ytre seg om dem. Forbløffende at folk som deg har stemmerett. Visste du at menn i 40-års alderen er den gruppen som begår mest selvmord i norge? Anonymkode: 49eea...752 Det eneste du gjør er å skryte, og si at andre er konforme. Så kult! Det er ikke interessant. Og så putter du igjen masse ord jeg ikke har sagt i kjeften min. Jeg er opptatt av menns problemer også, jeg, men det er en annen sak. At man slipper unna noen spesifikke problemer som andre grupper æ rammes av i mye større grad, betyr ikke livet er lett på andre måter. Går fint an å ha to tanker i hodet samtidig. Anonymkode: 07764...647 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #36 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det du driver med er fremmedgjøring, splitying og hersing "Hvite heterofile menn på 40" sine bekymringer er "sutring" og de er sinte fordi de taper status og intet annet. De kan ikke ha idealer og om de har det er det galt og de burde ikke ytre seg om dem. Forbløffende at folk som deg har stemmerett. Visste du at menn i 40-års alderen er den gruppen som begår mest selvmord i norge? Anonymkode: 49eea...752 Det er latterlig å klage og sutre over noe sånt om man selv er lite inkluderende, ikke liker likestilling og mangfold. Direkte kvalmt er det. Dessuten er det meningsløst, siden minoriteter og mennesker med forskjellige etnisiteter også er en del av verden. Det er umulig å gjøre noen endring på det ved å prøve på undertrykking. Er det noen som ikke skulle hatt stemmerett, så er det mennesker med sånne holdninger. Og flertallet der ER faktisk hvite heterofile menn over 40. Anonymkode: 8c8b8...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 30. desember 2023 #37 Del Skrevet 30. desember 2023 I vårt samfunn har menn aldri blitt diskriminert. I vårt samfunn har aldri hvite blitt diskriminert. Ingen mister noe av at alle blir likt stilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #38 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): mennesker med forskjellige etnisiteter også er en del av verden. Det er umulig å gjøre noen endring på det ved å prøve på undertrykking. Anonymkode: 8c8b8...121 Vi snakker ikke om verden vi snakker om norge. mitt etniske hjemland, hvor jeg føler meg mindre og mindre hjemme for hvert år som går. Kan du vennligst slutte å bruke ordet "hvit", det har ingen relevans utenfor USA, og det viser bare hvor totalt gjennomsyret hodet ditt er med amerikansk kulturimperialisme. Anonymkode: 49eea...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #39 Del Skrevet 30. desember 2023 Andro skrev (4 minutter siden): I vårt samfunn har menn aldri blitt diskriminert. I vårt samfunn har aldri hvite blitt diskriminert. Ingen mister noe av at alle blir likt stilt. Ganske unyanserte og absoluttiske ytringer fra en kvinne jeg fram til nå trodde var nokså intelligent. Ganske skuffende. Anonymkode: 49eea...752 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #40 Del Skrevet 30. desember 2023 Det var for noen uker siden en sak i premier league der en bosnisk kaptein for Sheffield United ikke ville bære regnbueflagget på armbåndet sitt, jeg skummet igjennom diverse kommentarfelt om saken, noe jeg beit meg merke til var at brorparten av menneskene som støttet denne kapteinens avgjørelse var fra midt østen eller afrika. Litt artig å tenke på når man vet at noen av de ivrigste tilhengerne av lbtq og kvinners rettigheter også er veldig pro innvandring. Er det ikke litt paradoksalt ? Anonymkode: 57f4b...2f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå