AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #1 Skrevet 26. desember 2023 https://www.dagbladet.no/nyheter/reaksjonene-hagler-de-mangler-humor/80730171 Blir stadig overrasket over hva folk reagerer på. Anonymkode: 610bf...a1c 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #2 Skrevet 26. desember 2023 Næsj, helt innafor å reagere på det lavpanna innlegget. Ikke humor i det hele tatt, kun mannssjåvinisme - kona skal styre på hjemme med alt mens far og barn koser seg på ski. Anonymkode: b59af...b44 11 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #3 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Næsj, helt innafor å reagere på det lavpanna innlegget. Ikke humor i det hele tatt, kun mannssjåvinisme - kona skal styre på hjemme med alt mens far og barn koser seg på ski. Anonymkode: b59af...b44 Hvordan vet du at folk koser seg på ski? Jeg hater ski og skjønner ikke at folk går med sånt på beina frivillig. Anonymkode: 8e8f2...68a 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #4 Skrevet 26. desember 2023 Skjønner også at folk reagerer på dette. Men ser generelt rundt meg at jula et tida ekstremt mange mannfolk faller tilbake på tradisjonelle kjønnsrollemønster. Tror førjul-og juletid er langt mer hektisk og slitsomt for kvinner enn menn… Anonymkode: be5e0...417 7 8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #5 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Næsj, helt innafor å reagere på det lavpanna innlegget. Ikke humor i det hele tatt, kun mannssjåvinisme - kona skal styre på hjemme med alt mens far og barn koser seg på ski. Anonymkode: b59af...b44 Det er lavmål å reagere negativt jo. Man MÅ ikke ytre negative meninger absolutt hele tiden. Leser/ser man noe man ikke ler av, ikke interesserer seg for eller synes er teit på nett er det bare å bla videre. La andre få ha sin tørre og/eller dårlige humor i fred, la folk få le av det de vil. Det et DU som påpeker at andres humor er dårlig som er kjipingen. Anonymkode: 8911c...a4c 2 4
Sirah Skrevet 26. desember 2023 #6 Skrevet 26. desember 2023 Ikke min type humor, men jeg fatter ikke at folk orker å la seg fyre opp over dette 🤷♀️ Har folk virkelig så lite problemer at man MÅ leite etter dem overalt? Håper krenkehysteriet snart tar slutt 🤮 Dette var et dårlig forsøk på humor, og om man ikke likte det så er det fullstendig lov å bare skrolle forbi og gå videre med livet sitt 🤷♀️ 4
mammahjarte Skrevet 26. desember 2023 #7 Skrevet 26. desember 2023 Det er litt dust sagt men ingenting å klikka over. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #8 Skrevet 26. desember 2023 Det er vel som regel kvinner som vil ha det perfekt til jul ned til hver minste detalj. Derfor enklest for dem å gjøre det selv. Anonymkode: e9346...85c 1
Kågebruker Skrevet 26. desember 2023 #9 Skrevet 26. desember 2023 Det er vel greit å mene at dette var dårlig humor vel? Men ingen stor sak nei. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #10 Skrevet 26. desember 2023 "Krenket" er et ord som brukes så hyppig og mye at det virker som folk egentlig ikke helt forstår hva ordet betyr eller hvordan det skal brukes. Det er helt innafor å reagere på gammeldagse holdninger. Selvom det tradisjonelt har vært slik at damer vasker og steller hjemme, så er naturligvis dette holdninger som vi ønsker oss bort fra. Og den eneste muligheten å få til det, er å få folk til å forstå at det vi har internalisert/ blitt opplært til ikke nødvendigvis er noen sannhet for hvordan det bør være. Anonymkode: 8a8f4...38f 4 4
Gliffy Skrevet 26. desember 2023 #11 Skrevet 26. desember 2023 Jeg vil mye heller vaske ( eller hva som helst annet) enn å reise på skisenter med barn så jeg hadde gladelig tatt det tilbudet der. Men er enig i at det er en veldig gammeldags måte å annonsere det på. 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #12 Skrevet 26. desember 2023 Innlegget er vel laget slik, fordi vi alle vet at det nesten alltid er mor i huset som styrer med vask å pynting til jul. Om noen blir krenket av fakta, så er det jo deres problem. Anonymkode: ab8fd...93c 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #13 Skrevet 26. desember 2023 Jeg synes innlegget var lavpanna, og både det og uttalelsene hans gir inntrykk av en mann som ikke helt har klart å følge med i hvordan samfunnet rundt ham har utviklet seg de siste 20-30 årene. Men det betyr ikke at jeg blir voldsomt provosert, jeg reagerer heller med å himle litt med øynene og tenke at om det er slik han har lyst til å fremstille seg selv og firmaet sitt er det hans problem. (På samme måte blir jeg ikke voldsomt provosert av de lokale rørleggerne som synes det er fin reklame å kjøre rundt med et bilde av en naken dame som sitter på do på bilene sine, men om jeg trenger en rørlegger er det mange andre jeg heller ringer.) Anonymkode: 0e19f...1eb 6 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #14 Skrevet 26. desember 2023 Vi behøver vel ikke eksempler på at enkelte er lettkrenket? Det er vel gammelt nytt og velkjent, håper jeg? Anonymkode: 6a76f...a1d
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #15 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Innlegget er vel laget slik, fordi vi alle vet at det nesten alltid er mor i huset som styrer med vask å pynting til jul. Om noen blir krenket av fakta, så er det jo deres problem. Anonymkode: ab8fd...93c Det progressive er å alltid snu rollene baklengs. Far må lakke negler og mor må snekre forskaling. I offentligheten. At det ikke er sånn i praksis for de fleste må forties. Anonymkode: 2ee42...586
Kniv & gaffel Skrevet 26. desember 2023 #16 Skrevet 26. desember 2023 Dårlig humor, men ikke noe å bli krenka over.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #17 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg synes innlegget var lavpanna, og både det og uttalelsene hans gir inntrykk av en mann som ikke helt har klart å følge med i hvordan samfunnet rundt ham har utviklet seg de siste 20-30 årene. Men det betyr ikke at jeg blir voldsomt provosert, jeg reagerer heller med å himle litt med øynene og tenke at om det er slik han har lyst til å fremstille seg selv og firmaet sitt er det hans problem. (På samme måte blir jeg ikke voldsomt provosert av de lokale rørleggerne som synes det er fin reklame å kjøre rundt med et bilde av en naken dame som sitter på do på bilene sine, men om jeg trenger en rørlegger er det mange andre jeg heller ringer.) Anonymkode: 0e19f...1eb Jepp. Jeg kjenner fyren, han er en mannssjåvinist og har alltid vært det. Anonymkode: ee3ec...781 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #18 Skrevet 26. desember 2023 Hadde vært morsomt om noen kom med et slikt juletilbud om et sted der mødre og barn kunne være og ha det gøy, mens far var hjemme og ordnet alt klart til jul. Anonymkode: 75e75...ce0 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #19 Skrevet 26. desember 2023 Nå er det nå en gang sånn at i mange hjem er det mor som ordner, også i vårt hjem. Jeg tror ikke jeg hadde blitt spesielt fornøyd om mannen vaska og lagd julemiddagen. Så om han ville tatt med seg barna ut hadde jeg bare blitt glad. Dessuten trenger man ikke reagere på alt, kan man ikke tenke «så idiotisk» og scrolle forbi. Anonymkode: 6c9ee...b09
Fru Uperfekt Skrevet 26. desember 2023 #20 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå er det nå en gang sånn at i mange hjem er det mor som ordner, også i vårt hjem. Jeg tror ikke jeg hadde blitt spesielt fornøyd om mannen vaska og lagd julemiddagen. Så om han ville tatt med seg barna ut hadde jeg bare blitt glad. Dessuten trenger man ikke reagere på alt, kan man ikke tenke «så idiotisk» og scrolle forbi. Anonymkode: 6c9ee...b09 Her vasker far og guttene imenst jeg og de av barna som liker å holde på i kjøkkenet står for maten 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå