AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #1 Skrevet 26. desember 2023 Det er dyrtid og mange historier om folk som sliter, så kanskje det hadde gjort seg med noen positive gladhistorier om hvordan folk har oppnådd rikdom eller i det minste bedret sin økonomiske situasjon Anonymkode: e8311...4d7 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #2 Skrevet 26. desember 2023 Flyttet til et mye billigere sted. Ufør, sysler litt med ved. Sparer 14000 i mnd. Anonymkode: dc0ac...493 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #3 Skrevet 26. desember 2023 Jeg jobbet mye ekstra, sparer og investerer. Anonymkode: 12396...630
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #4 Skrevet 26. desember 2023 Lang utdanning, jobbet tildels mye i privat næringsliv, byttet jobb til en som betalte vesentlig bedre. Kjøpte hus i Oslo, oppdro barna der, betalte hissig ned på lånet, solgte i fjor med nesten 2x verdistigning. Sitter nå i stort hus med fin hage i Oslo og lån på ca en årslønn. Tenker at jeg både har hatt flaks og vært fornuftig. Anonymkode: fb182...831 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #5 Skrevet 26. desember 2023 Tok sjansen og startet eget firma. Anonymkode: b4ade...aa7 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #6 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tok sjansen og startet eget firma. Anonymkode: b4ade...aa7 Veldig motiverende tråd. Mannen min skal ta 2024 med storm. Han skal satse på sitt eget firma og på et produkt han har jobbet hardt og lenge med i ca 4 år nå. Hvis dette lykkes så vil det være en stor vesentlig endring i vår økonomi og liv. Det er snakk om million lønn i mnd. Jeg er så stolt av han over hvor mye tid og krefter han har gitt til firmaet sitt og hvor stolt jeg kommer til å være når han lanserer produktet sitt. Firmaet har han på si mens han jobber en offentlig stilling. Anonymkode: 6fc28...bc8 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #7 Skrevet 26. desember 2023 Jeg jobber ekstra og sparer og invisterer. Tjener litt ekstra på avkastning og utbytte. Er ikke rik, men trenger ikke snu på krona heller. Har penger nok, men lever nøkternt. Anonymkode: 8c6db...7bf
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #8 Skrevet 26. desember 2023 Lang utdannelse, startet eget firma, jobber mye, lever nøkternt og investert det vi har til overs. Samt betalt ned på lån. Etter 10+ år begynner det å se ut til at vi går i pluss og vi planlegger å ta ut utbytte for å pusse opp badet snart. Om fem år har vi kanskje (alltid noe risiko) opparbeidet noen millioner i overskudd. Anonymkode: b5b31...05b
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #9 Skrevet 26. desember 2023 Ble litt overraskende valgt inn i et lederverv med betydelig bedre lønn enn jeg hadde som vanlig ansatt. Får også noen "frynsegoder" som telefon og internett betalt av arbeidsgiver, fordi jeg jobber mye hjemmefra, og fast årlig bilgodtgjørelse. I tillegg arvet jeg et hus og solgte, så jeg ble kvitt en del gjeld, og fikk kjøpte en nyere bil kontant. Når jeg har mer tid hjemme så har jeg også bedre tid til å sysle med ting jeg kan tjene litt ekstra på, som at jeg lager ved til flere enn meg selv - og kan selge. Det har egentlig ikke gitt meg bedre råd i det daglige, siden jeg har brukt de ekstra pengene på å restaurere husene mine, og bygge et nytt uthus. Like fullt: Det kjennes mye tryggere ut. Anonymkode: 587d9...d57
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #10 Skrevet 26. desember 2023 Kom inn på boligmarkedet da det var billig. Alltid hatt lav lønn, men klart å spare gjennom mange år. Nå har skatten blitt såpass høy at jeg ikke klarer å spare lenger, men likevel fint å ha en solid buffer til førtidspensjon. Anonymkode: 221fb...d99 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #11 Skrevet 26. desember 2023 Vi flyttet til sentrum og solgte bilene. Brukte det vi sparte på å ikke ha bil til å nedbetale boliglånet. Anonymkode: 810ed...a6f 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #12 Skrevet 26. desember 2023 Lang utdannelse, jobbet meg oppover i det private. Gift med en med nesten like bra lønn. Nå bor vi på landet og lever relativt nøkternt med 2.4 i samlet inntekt. Ingen gjeld og sparer mye. Anonymkode: 59f54...ffc
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #13 Skrevet 26. desember 2023 Jeg og xen skilte lag i sommer. Solgte huset vi eide sammen. Istedetfor og kjøpe noe nytt, leier jeg nå leilighet. Jeg satt igjen med 1,7 millioner som er plassert på høyrentekonto og jeg er nå gjeldsfri. Xen var et økonomisk rotehue som lot meg betale felles utgifter. Som aleneboende har jeg nå mye bedre økonomi. Jeg kan sette av penger på sparekontoen. Og jeg får renteinntekter istedetfor å betale på lån. Anonymkode: f3da6...647 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #14 Skrevet 26. desember 2023 Kjøpte leilighet da renten var 12%, hadde 2 jobber og stod på døgnet rundt. Solgte med solid gevinst noen år senere. Jobber fortsatt mye og lever sparsomt. Anonymkode: a7e5c...51a
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #15 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig motiverende tråd. Mannen min skal ta 2024 med storm. Han skal satse på sitt eget firma og på et produkt han har jobbet hardt og lenge med i ca 4 år nå. Hvis dette lykkes så vil det være en stor vesentlig endring i vår økonomi og liv. Det er snakk om million lønn i mnd. Jeg er så stolt av han over hvor mye tid og krefter han har gitt til firmaet sitt og hvor stolt jeg kommer til å være når han lanserer produktet sitt. Firmaet har han på si mens han jobber en offentlig stilling. Anonymkode: 6fc28...bc8 Spør mannen din hvor mye av de pengene som blir dine. Du har vel støttet han og lagt til rette for at han kan bygge seg opp? Anonymkode: a7e5c...51a 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #16 Skrevet 26. desember 2023 Tok universitetsutdannelse og fikk ny jobb i 30-årene. Anonymkode: 94566...97e
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #17 Skrevet 26. desember 2023 Tok lang utdannelse, startet for meg selv, har jobbet mye og spart. Penger i fond, lite lån i forhold til eiendom. Nå har jeg to firmaer der det ene har med hovedyrket mitt å gjøre, og det andre håper jeg vokser en del i årene som kommer. Er veldig glad i å jobbe, og i mitt yrke pensjonerer man seg ikke. Anonymkode: 5e2ee...c9f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #18 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg og xen skilte lag i sommer. Solgte huset vi eide sammen. Istedetfor og kjøpe noe nytt, leier jeg nå leilighet. Jeg satt igjen med 1,7 millioner som er plassert på høyrentekonto og jeg er nå gjeldsfri. Xen var et økonomisk rotehue som lot meg betale felles utgifter. Som aleneboende har jeg nå mye bedre økonomi. Jeg kan sette av penger på sparekontoen. Og jeg får renteinntekter istedetfor å betale på lån. Anonymkode: f3da6...647 Ja, skulle godt gjøres å ikke være gjeldsfri når du leier bolig etter å ha solgt. Fullstendig idiotisk btw Anonymkode: 2f2d7...9e1 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #19 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja, skulle godt gjøres å ikke være gjeldsfri når du leier bolig etter å ha solgt. Fullstendig idiotisk btw Anonymkode: 2f2d7...9e1 Det synes ikke jeg. Jeg bor i romslig leilighet som koster meg mindre per mnd enn de som eier mindre leilighet selv. Jeg velger og ikke kjøpe noe ennå. Jeg hører kollegaer slite med høy boliglånsrente og har trang økonomi. Det har ikke jeg. Så hvordan er det idiotisk? Anonymkode: f3da6...647 10
Trøndere1 Skrevet 26. desember 2023 #20 Skrevet 26. desember 2023 Håndverker med eget firma. Har over 20 år bygd opp en portefølje med utleie av boliger. Ikke noen gullgruve men investerer og sparer mellom 15 og 20 tusen i måneden fordelt på fond-aksjer-konto og pensjon samt at boligmassen øker ca 5% i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå