Gå til innhold

Kjenner på indre uro i jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært igjennom småbarnsperioden, med tre barn i tett alder. Har vært igjennom utbrenthet, og depresjon.

Nå har vi store barn. Jeg har feilet og lært hvordan jeg best mulig tilrettelegger og organiserer en god julefeiring. Depresjonen er over, jeg gleder meg over livet. Har også en meningsfull jobb.

Alt ligger til rette for en god jul. Likevel kjenner jeg på en indre uro. Jeg klarer ikke å kose meg fult ut.

Jeg er vant til å tilrettelegge for at alle skal ha det bra. Det er det som har vært min jobb i jula. Nå er barna mer selvgående, de hjelper til. 

Nå er det endelig muligheter til å lese de julebladene. Til å gå den skituren, bare for min egen del. Men… det gir meg ikke noe glede! 

Har noen kjent på denne tomheten? Hva kan jeg gjøre for å få det bra igjen? Nå kjenner jeg på et savn etter hverdagen igjen. Det gjør meg trist…

Anonymkode: 57a8c...5f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja har det på samme måte. Er i et bedre sted nå, men klarer ikke være uten den indre uroen med de nære rundt. Har bare innsett at jeg må leve med et og lære meg gode måter og takle dette på. slitt med depresjon hele livet.

• Hjerte 1
Skrevet

Slik er det litt for meg også. Ungdommene er selvgående og det blir mye tid til å are sitte her. Fikk omgangssyke på julaften og det trigger den indre uroa. Savner litt da barna var små ig vi var ute å aka, og de trengte meg mer på en måte. 

Anonymkode: 73f55...0b2

• Hjerte 1
Skrevet

Hvor gammel er du? Kan det være perimenopause eller menopause? 

Anonymkode: 4ac98...794

Skrevet

Hvis du har brukt hele ditt voksne liv på å tilrettelegge for at alle rundt deg skal ha det bra og du har funnet din verdi gjennom å være på tilbudssiden, så er det vel ikke så rart at det nå føles tomt. Det er ikke bruk for deg på samme måte lenger. Dine nære trenger deg ikke. Du må nå lære deg å kjenne etter hva DU vil. Du må finne ut hva som gir DEG glede når du ikke gjør noe for andre. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...