Gå til innhold

Julebesøk når vi har sykdom i hus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og sønn ligger syk med feber. Er det greit at jeg og vår andre sønn går i middagsbesøk i dag? 

Anonymkode: 9b399...d33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh nei! Jeg skulle hatt besøk av folk med sykdom i hus og de ringte og sa at de avlyser alle besøk på sin side, omtenksomt. 

Anonymkode: d6a74...77e

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, om dere føler dere helt friske.

Ville droppet det dersom du har hatt det syke barnet i senga eller annen form for tett nærkontakt som gjør det svært sannsynlig at du er smittet. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min mann og sønn ligger syk med feber. Er det greit at jeg og vår andre sønn går i middagsbesøk i dag? 

det beste er å høre med de du skal til...mye smitter jo før du selv får symptomer, så om de vil ta risken eller ikke bør jo bli opp til de.

Anonymkode: 5f45a...6cb

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Nei.

Endret av - Brian
  • Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg mener nei. Dere kan bringe smitte med dere. Og det er ikke kjekt. 

• Liker 4
Skrevet

Spør de du skal til, det er deres mening som teller her.

• Liker 5
Skrevet
Bondenisse skrev (1 minutt siden):

Ja, om dere føler dere helt friske.

Ville droppet det dersom du har hatt det syke barnet i senga eller annen form for tett nærkontakt som gjør det svært sannsynlig at du er smittet. 

De bor i samme hus og er familie, sjansen for at alle er syke og smittsomme er rimelig stor

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker det er innafor så lenge dere er ekstra påpasselige med å holde avstand, og tenke på smitte. Hadde vært noe annet hvis det var full omgangssyke men feber er ikke nødvendigvis like smittsomt. 

Du kan jo sende en melding til vertskapet for sikkerhetsskyld og spørre om det er ok for dem.

Anonymkode: c5c0d...b11

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

nei...

Anonymkode: 2f727...910

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar. Mye delte meninger.

Skrevet

Dersom du skal til noen med nedsatt immunforsvar, og eller eldre mennesker,NEI.

I bunn og grunn syns jeg egentlig man kan holde seg hjemme,er kjedelig å bli syk fordi noen tar med seg smitte..

Skrevet

Hør med de du skal besøke. Jeg ville ikke hatt dere på besøk nå, men heller utsatt det.

Anonymkode: 6a750...55b

Skrevet

De vi skal på besøk til bryr seg ikke, men det er andre gjester med redusert immunforsvar som ikke ønsker å komme nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, ikke mye delte meninger: de langt fleste er enige i at man burde spørre først, og vil man ikke ringe og spørre og forklare situasjonen hjemme, så avlyser man.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Eh nei folk flest er enige om at det er uheldig eller at du bør spørre de du skal til 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei: 7

Ja: 0

Sjekk med de dere skal besøke: 4

Synes det er ganske tydelig, egentlig. Mange av de som sier nei, sier også at dere bør sjekke med de dere skal til.

Endret av Bålkaffe
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei mener jeg. Jeg hadde vært irritert og ikke klart å nyte middagen dere kom til om jeg fant ut halvparten av dere var syke. Har du spurt de du skal til?

Anonymkode: 3b749...0fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

De vi skal på besøk til bryr seg ikke, men det er andre gjester med redusert immunforsvar som ikke ønsker å komme nå.

Tuller du?

Du vet det kommer gjester som har et svekket immunforsvar og du vurderer seriøst å gå i samme middag selv om halve familien din ligger syke med feber og du har omgått de syke??

Troller du??

Anonymkode: 79d29...7b7

• Liker 4
Skrevet

Vi hadde invitert gjester. Mens vi spiser, så forteller moren at sønnen hadde kastet opp i dag tidlig men var heldigvis bedre nå (sønnen var med). Hadde satt pris på å få velge om vi ville ha smitte i hus. Tenk om vi hadde planer de neste dagene, og ikke ville henge over doskåla?

Anonymkode: a91f3...870

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...