Gå til innhold

Innafor med tapas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å samle min og min manns familie neste helg, da har jeg bursdag. Vi blir 24 stykker i alderen 3-90 år. Er det innafor å be gjestene lage noen tapasretter å ta med?

Anonymkode: 50074...207

Skrevet

?

Skrevet

Hvorfor kan dere ikke lage maten selv?

Anonymkode: ff589...d55

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke det er innafor at voksne folk inviterer inn til bursdagsselskap som spleiselag. Ønsker du bursdagslag, så gjør det enkelt + kaffe og kaker hvis du ikke vil styre for mye, men ikke be inn og be familien stå for mat… 

Anonymkode: 7adb5...b8e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 86786...023

Skrevet

Det kommer an på hva som er vanlig i din krets. I min familie har alle med noe til buffet på 2. juledag. Andre ganger i året har ingen med noe, da er det de vi samles hos som lager (og betaler)  maten. Spleiselag ville da vært rart.

Anonymkode: 8a61e...045

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har lyst å samle min og min manns familie neste helg, da har jeg bursdag. Vi blir 24 stykker i alderen 3-90 år. Er det innafor å be gjestene lage noen tapasretter å ta med?

Helt ok, med noen vennepar…Ikke når du har bursdag. 

Skrevet

nei i denne settingen er det ikke innafor. Skulle du samlet noen venner på en vilkårlig kveld for sosialt samvær hadde det vært greit, men ikke når du skal feire din egen bursdag. Enten stiller du med maten, elelr så nedskalerer du nivået til noe du takler, som kaffe og kaker. 

Anonymkode: e8734...75d

• Liker 2
Skrevet

Tapas er innafor, å be gjestene stå for maten er ikke innafor.

Anonymkode: a167c...063

• Liker 3
Skrevet

Nei, det er rart. Kan gjøres med venner når man er unge, men å invitere storfamilien på det konseptet for å feire egen bursdag er pussig.

Anonymkode: b70c9...d4e

Skrevet

Hvis du ikke har råd til å stå for servering, så kan du kanskje be om at de tar med mat som gave / i stedet for gave?

Ellers er det vanlig at vertene står for mat i bursdagsfeiringer

Anonymkode: ad9dd...37f

Skrevet

Ja hvis du lager alt selv.

Anonymkode: 588c1...03f

• Liker 1
Skrevet

Det syns jeg er helt innafor,om du skriver i invitasjonen at du ønsker mat istedenfor gaver. At det viktigste er at dere koser dere med god mat. Men husk at ikke alle er like komfortable på kjøkkenet. I min omgangskrets har vi en som ikke liker å lage mat. Han er alltid rask med å si han vil ta med spekeskinke og melon! Veldig godt,og han slipper å lage noe! Det kan jo være forslag til noe som er enkelt,som da spekemat eller ost og kjeks feks. 

Anonymkode: 5f9a9...c7b

Skrevet

Enig i at det må være greit å si at man ønsker mat til selskapet istedenfor gaver. Men du bør ikke sette føringer for hvem som tar med hva, det må nesten gjestene bestemme selv. Om alle (de voksne) er på Facebook, kan du jo lage en Facebook-gruppe der, der gjestene kan se hva de andre tar med og ta en vurdering på hva de vil ta med ut fra det, slik at du ikke ender opp med feks bare focaccia og aioli til tapasen. 

Anonymkode: 3ebaf...1f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 11.33):

Ja det er helt innafor. Vi bruker å gjøre det innad i vennekretsen😊

Anonymkode: f5203...666

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...