AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #1 Skrevet 26. desember 2023 Mine barn på 10 og 12 år vil ikke være hos sin pappa. De skal egentlig være der til i morgen. Første julen sammen med han. Men nå vil de hjem til meg. Han har dem 10%. Altså 4 netter I mnd, utenom ferier, hvor det blir flere dager sammenhengende. De forteller at faren ikke "ser" dem. Han har ny kjæreste og da klarer han ikke å være tilstede for dem. Han bare prater med kjæresten og lar dem gå litt på selvstyr. Altså, han er ikke en stygg/slem pappa. Men han er ikke tilstede for dem. Og dette gjør at de ikke har det fint der. Yngste blir mye frustrert og sint på faren, og det takler han med å svare sint tilbake, og eldste har bare yngste å være med der, så når yngste blir sint og frustrert, så har ikke eldste noen. De lagde pizza på julaften og pakket opp litt gaver. Ingen egentlig jul (men dette er ikke et argument i seg selv, da julen hos pappen er forskjellig og en del av det de "bare" må lære seg). Men resten av julen skjer det ingenting. De sitter bare hjemme og kjeder seg mens pappaen prater med kjæresten. Jeg har aldri truffet henne. Men hun virker relativt oppegående og grei etter hva barna har fortalt. Men hun sliter nok med å bli kjent med dem hvis ikke pappaen oppfordrer til det. Nå har de ringt og vil hjem. De vet at vi har julemiddager med hele slekten, huset fullt av barn og lek. Også i dag. Jeg har sagt til dem at nå er de så store at de skal respekteres når de har egne ønsker, som er fornuftige og veltenkte. Og at "bare" å kjede seg i grunnen ikke er en god nok unskyldning. Men nå sa jeg at hvis de ikke ønsker å være der, så kan de komme hjem. Er det helt feil av meg å ikke pushe på og insistere på at de skal være hos pappen? Anonymkode: 15a73...03c
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #2 Skrevet 26. desember 2023 Det er FAR sin oppgave å sørge for at barna vil være hos ham. Det er FAR som må ta jobben med å gjøre samvær attraktiv og fine. Det er seriøst ikke din oppgave. Om far ikke bryr seg om barna og ikke gidder å bruke tid med dem så kan de likegodt være hos deg istedenfor på oppbevaring hos far Anonymkode: dab24...09c 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå