Gå til innhold

Stikking i kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i flere dager nå hatt skikkelig stikking i hele kroppen. Det er ikke vondt, men en kjempe stor plage. Har tatt maaaange undersøkelser, men finner ikke ut av hva dette kan være.. 

Noen som har hatt noe lignende?? 

Anonymkode: 3b3b1...ecc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du noen kosttilskudd? 

Anonymkode: 6e1de...94c

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har i flere dager nå hatt skikkelig stikking i hele kroppen. Det er ikke vondt, men en kjempe stor plage. Har tatt maaaange undersøkelser, men finner ikke ut av hva dette kan være.. 

Er det vondt når du trykker på punkter på kroppen?

Anonymkode: 981c8...897

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det vondt når du trykker på punkter på kroppen?

Anonymkode: 981c8...897

Nei gjør ikke vondt

Skrevet

Er det som når du tar på metall og får støt, bare at inni kroppen liksom? Som om du er elektrisk? Det kan i så fall skyldes hormoner. Jeg sliter med dette pga overgangsalder.

Anonymkode: a1425...670

Skrevet

Høres ut som angst eller stress.

Anonymkode: 1e354...f5d

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er det som når du tar på metall og får støt, bare at inni kroppen liksom? Som om du er elektrisk? Det kan i så fall skyldes hormoner. Jeg sliter med dette pga overgangsalder.

Anonymkode: a1425...670

Jaa! Det Jan føles ut som små støt i kroppen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Høres ut som angst eller stress.

Hadde det vært angst eller stress, så hadde jeg vel ikke bært på dette i snart et halvt år

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde det vært angst eller stress, så hadde jeg vel ikke bært på dette i snart et halvt år

Hvorfor ikke? Angst og stress kan "sette seg fast" i kroppen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvis du har hatt dette i snart et halvt år, ikke blitt noe «sykere» og ikke funnet ut av noe på prøver så er jo sannsynligheten høyere for at det nettopp er angst, stress eller noe psykisk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvis du har hatt dette i snart et halvt år, ikke blitt noe «sykere» og ikke funnet ut av noe på prøver så er jo sannsynligheten høyere for at det nettopp er angst, stress eller noe psykisk.

Ja det kan jo så klart hende :) 

ts. 

Skrevet

For min del var det en nerve i klem. Jeg hadde prikkinger og stikking i hele kroppen i 2 måneder før jeg gikk til en kiropraktor som fikset meg opp B629015A-712B-4FB2-B01A-1C644BA23F69.gif.e60021867a7ac3aa26c8560f2e1dfbe2.gif 

Skrevet
Peanut skrev (11 minutter siden):

For min del var det en nerve i klem. Jeg hadde prikkinger og stikking i hele kroppen i 2 måneder før jeg gikk til en kiropraktor som fikset meg opp B629015A-712B-4FB2-B01A-1C644BA23F69.gif.e60021867a7ac3aa26c8560f2e1dfbe2.gif 

Hvor var denne nerven i klem som gav stikking i hele kroppen?

Anonymkode: 12ed2...590

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor var denne nerven i klem som gav stikking i hele kroppen?

Anonymkode: 12ed2...590

Isjiasnerven. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Slike stikkninger har som regel noe med nervesystemet å gjøre . Jeg tror du har mangel på vitaminer og da spesielt B vitaminer og magnesium. Disse er nødvendig for at nervesystemet skal kunne fungere optimalt.
Vitamin mangel kan også føre til angst og depresjon.

Anonymkode: 18a7a...e2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Slike stikkninger har som regel noe med nervesystemet å gjøre . Jeg tror du har mangel på vitaminer og da spesielt B vitaminer og magnesium. Disse er nødvendig for at nervesystemet skal kunne fungere optimalt.
Vitamin mangel kan også føre til angst og depresjon.

Anonymkode: 18a7a...e2f

Har akkurat startet opp med magnesium. Har hørt at slike stikkinger kan være av magnesium mangel

ts

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Har akkurat startet opp med magnesium. Har hørt at slike stikkinger kan være av magnesium mangel

ts

Det kan også være kalium. Kalium blir veldig oversett, et mineral vi trenger veldig mye av. Svetter du mye/regelmessig (trening, badstue), så tappes kroppen for relativt mye elektrolytter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det kan også være kalium. Kalium blir veldig oversett, et mineral vi trenger veldig mye av. Svetter du mye/regelmessig (trening, badstue), så tappes kroppen for relativt mye elektrolytter. 

Men hjelper det å ta multivitamin da? 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men hjelper det å ta multivitamin da? 

Tror ikke det er kalium i multivitamin. Ha fokus på mat rik på kalium hver dag. Spinat, ovnsbakt søtpotet, laks, avokado, banan, m.m.

Magnesium bør taes for seg og ikke i multivitamin (andre mineraler kan svekke opptak), og i riktige doser. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...