AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #1 Skrevet 26. desember 2023 Jeg er så ekstremt sliten av å gå hele døgnet å være veldig kvalm og spy jevnlig. Det gjør også at formen er veldig dårlig. Jeg er fulltidssykemeldt og har vært det siden uke 6 da jeg først ble kvalm og dårlig. Jeg er nå uke 18 og er så redd for at det ikke skal gi seg. Jeg var tidligdre langtidssykemeldt pga ivf, lapraskopi osv. Så nå begynner det å nærme seg tilsammen 1 år med sykemelding. Jeg går fast på kvalmestillende, likevel er jeg mye kvalm og kaster opp (det blir verre når jeg slutter på kvalmestillende) Anonymkode: d1491...2cf
mereo Skrevet 26. desember 2023 #2 Skrevet 26. desember 2023 Snakk med legen. Det er mulig du trenger andre kvalmestillende. Men det er også dessverre en mulighet om at det forblir sånn løpet ut.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #3 Skrevet 26. desember 2023 Jeg har prøvd alt som er mulig å prøve, og det jeg har funnet ut som har noe virkning på meg er xonvea, som jeg går på nå. Skulle ønske kvalme og oppkast i svangerskapet heller ga rett til svangerskapspenger enn sykemelding.. Anonymkode: d1491...2cf
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #4 Skrevet 26. desember 2023 Har du prøvd Xoneva? https://www.nrk.no/rogaland/legemiddelet-xonvea-mot-svangerskapskvalme-godkjent-i-noreg-1.16305990 Ellers ville jeg bare hatt god dialog med arbeidsplasser om hvor dårlig du er. Du kan ingenting for det. Jeg gikk igjennom IVF selv med litt fravær her og der, og nå er jeg akkurat litt over 6 uker på vei. Måtte være hjemme hele uke 5, og er veldig spent på hvordan jeg skal klare å jobbe etter juleferien. Går det ikke så er jeg heller ærlig med arbeidsgiver om hvorfor, selv om jeg ikke er så langt på vei. Anonymkode: 9fc5d...e65
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #5 Skrevet 26. desember 2023 Beklager, så nå du skrev at du gikk på Xoneva. Men det høres jo definitivt ut som at du har hyperemesis. Det kan gå over, men det kan også vare hele svangerskapet for noen. Hvile skal hjelpe noe. Anonymkode: 9fc5d...e65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå