Gå til innhold

Min søsters kjæreste og hans mor. Er det noe som ikke stemmer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjæresten (19 år) til mln søster (20 år) skryter og lyver om materialisme, økonomi og egne evner til min søster og oss i familien.

Min søster bodde for seg selv, gikk på høyskole, men flyttet inn til kjæresten og foreldrene hans etter 2-3 ukers kjennskap.

Hun fikk bo gratis, gjøre som hun var en av familien fra første dag.

Hun ble spandert på dyre hotel, restauranter og diverse og han lovet henne dyr livsstil i fremtiden.

ingenting indikerer at disse folkene er millionærer eller noe.

Han inviterte seg selv hjem til oss i julen, selv om han da kun hadde vert kjæreste med min søster i 2 måneder og min mor var syk.

Etter dette har han alltid vert med når hun kommer hjem, de er alltid der når vi må besøke henne i deres hjem og det er nesten umulig å få tid alene med søsteren min. 

Vi ser henne også mindre og mindre etter at hun traff de. Nå er det månedsvis siden vi såg henne her hjemme.

Moren til denne kjæresten snakker om min søster som om det er hennes eget barn fra dag en. Hun kommer med mye råd og er full av meninger om hva min søster trenger ift helse, utdanning, jobb, familie.

Søsteren min har fått dårligere helse ( sover dårlig, vondt i mage, angst, og diverse), hun har sluttet på høyskolen og flyttet inn med han enda lengre vekk fra familie og nå venner også.

Familien visste ikke om at de flyttet. Moren visste om det men tok ikke kontakt med oss.

Når noen i familien min til slutt fikk nok av løgn, dominans, selvskryt og kommenterte disse tingene som bekymringsverdig til moren hans, ble det fullskala krig. Hun gikk rett til motangrep, skyldskiftet ( min søster og oss fikk skyld for det som evt var galt, og sønen sine løgner) og fortalte hvor perfekt de alle er i den familien. Vi fikk grei beskjed om at det ikke nyttet å be de om noe, for de gjør og sier som de vil. 

Nå sitter hun mye alene i en leilighet mens han jobber. Hun har verken skole eller særlig jobb. Helsen går nedover. 

Dette er sterkt fortvilende. Hva tror dere vi har med her? Vi er flere som har hatt en dårlig følelse på denne kjæresten og moren siden dag en, og til mer vi hører og ser til mer blir vi bekymret for søsteren min.

Endret av Anonym2176
  • Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør og hent din søster og ta henne med ut på lunsj mens typen er på jobb. Få snakket skikkelig med henne om hun har det bra og hvordan det ser ut på utsiden. Fortell henne at hun har dere uansett hva som skjer.

Høres ikke ut som at hun er i et sunt forhold.

Anonymkode: 71e3b...7fd

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg ville dratt å hentet henne! 

Anonymkode: 2e4ab...4d6

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg ville dratt å hentet henne! 

Anonymkode: 2e4ab...4d6

Alt vi sier og gjør snur de på. De sier at vi lyver, vi undersøker( har prøvd å finne ut om de snakker sant/ lyver) og vi kjøper henne når vi ønsker å ha henne med på ferie eller spanderer noe på henne.

• Hjerte 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjør og hent din søster og ta henne med ut på lunsj mens typen er på jobb. Få snakket skikkelig med henne om hun har det bra og hvordan det ser ut på utsiden. Fortell henne at hun har dere uansett hva som skjer.

Høres ikke ut som at hun er i et sunt forhold.

Anonymkode: 71e3b...7fd

De har flyttet laaangt vekk fra oss

Skrevet
Anonym2176 skrev (8 minutter siden):

De har flyttet laaangt vekk fra oss

Hadde det vært min datter hadde det ikke stanset meg om hun flytte til Kina. 

Anonymkode: c58aa...d29

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Har de vært sammen bare noen måneder, eller er det forrige jul han inviterte seg selv til dere?

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Lofilteret said:

Har de vært sammen bare noen måneder, eller er det forrige jul han inviterte seg selv til dere?

De har vert sammen siden i fjord oktober. Siden har ting gått nedover og vi ser på maktesløs. 

Skrevet (endret)
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde det vært min datter hadde det ikke stanset meg om hun flytte til Kina. 

Anonymkode: c58aa...d29

Ser den. Foreldrene mine har vert sterkt fortvilet. Men den moren til kjæresten er ikke enkel. Hun forteller min søster  at vi ii familien som sprer løgner om de, vi springer etter min søster, hun får ikke bestemme selv ( hun er over 18 år) og vi undersøker og vi kjøper henne o.s.v. Selv om min søster har fortalt forskjellige i familien at det stemmer at han lyver, virker hun nå til å tro moren og han. Fryktelig vanskelig å forstå hva som skjer og evt. vil skje om vi hadde prøvd å hente henne. 

Endret av Anonym2176
Skrevet

Jeg har litt vanskelig for å forstå at man bare kan "hente hjem" et voksent familiemedlem på 20 år fordi man ikke liker kjæresten og familien hans. 

Anonymkode: a4a31...75d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har litt vanskelig for å forstå at man bare kan "hente hjem" et voksent familiemedlem på 20 år fordi man ikke liker kjæresten og familien hans. 

Anonymkode: a4a31...75d

Det kan man selvsagt ikke. Men man kan reise dit og oppsøke vedkommende. Finne seg en Airbnb i nærheten, sette seg ned med vedkommende og ta en lang prat.

Vite at man har gjort alt man kan.

Anonymkode: 426fb...f49

• Liker 4
Skrevet

Vi har vært i samme situasjon med noen i familien, bare at der var det motsatt, altså en ung mann som var i et forhold med en dominerende jente med en like dominerende mor. Han ble psykisk/verbalt mishandlet av kjæresten i flere år, sluttet å studere og utviklet sterk angst. 
Problemet er at selv om vi i familien visste at noe ikke stemte så fikk vi ikke gjort noe annet enn å komme med råd og fortelle om vår bekymring siden de begge var myndige. 
Heldigvis tok forholdet slutt etter noen år og ved hjelp av psykolog kom han seg sakte men sikkert på beina igjen, men selvtillitten har dessverre aldri kommet helt tilbake igjen. 
Mitt råde er prøv så godt dere kan å få henne til å se «galskapen» i forholdet. Går det ikke, så vær der for henne når forholdet er over. 

Anonymkode: d4302...f20

• Hjerte 3
Skrevet
Anonym2176 skrev (1 time siden):

Kjæresten (19 år) til mln søster (20 år) skryter og lyver om materialisme, økonomi og egne evner til min søster og oss i familien.

Min søster bodde for seg selv, gikk på høyskole, men flyttet inn til kjæresten og foreldrene hans etter 2-3 ukers kjennskap.

Hun fikk bo gratis, gjøre som hun var en av familien fra første dag.

Hun ble spandert på dyre hotel, restauranter og diverse og han lovet henne dyr livsstil i fremtiden.

ingenting indikerer at disse folkene er millionærer eller noe.

Han inviterte seg selv hjem til oss i julen, selv om han da kun hadde vert kjæreste med min søster i 2 måneder og min mor var syk.

Etter dette har han alltid vert med når hun kommer hjem, de er alltid der når vi må besøke henne i deres hjem og det er nesten umulig å få tid alene med søsteren min. 

Vi ser henne også mindre og mindre etter at hun traff de. Nå er det månedsvis siden vi såg henne her hjemme.

Moren til denne kjæresten snakker om min søster som om det er hennes eget barn fra dag en. Hun kommer med mye råd og er full av meninger om hva min søster trenger ift helse, utdanning, jobb, familie.

Søsteren min har fått dårligere helse ( sover dårlig, vondt i mage, angst, og diverse), hun har sluttet på høyskolen og flyttet inn med han enda lengre vekk fra familie og nå venner også.

Familien visste ikke om at de flyttet. Moren visste om det men tok ikke kontakt med oss.

Når noen i familien min til slutt fikk nok av løgn, dominans, selvskryt og kommenterte disse tingene som bekymringsverdig til moren hans, ble det fullskala krig. Hun gikk rett til motangrep, skyldskiftet ( min søster og oss fikk skyld for det som evt var galt, og sønen sine løgner) og fortalte hvor perfekt de alle er i den familien. Vi fikk grei beskjed om at det ikke nyttet å be de om noe, for de gjør og sier som de vil. 

Nå sitter hun mye alene i en leilighet mens han jobber. Hun har verken skole eller særlig jobb. Helsen går nedover. 

Dette er sterkt fortvilende. Hva tror dere vi har med her? Vi er flere som har hatt en dårlig følelse på denne kjæresten og moren siden dag en, og til mer vi hører og ser til mer blir vi bekymret for søsteren min.

Narrsisst? 

Anonymkode: 5ae09...fb3

Skrevet
Anonym2176 skrev (1 time siden):

Alt vi sier og gjør snur de på. De sier at vi lyver, vi undersøker( har prøvd å finne ut om de snakker sant/ lyver) og vi kjøper henne når vi ønsker å ha henne med på ferie eller spanderer noe på henne.

Ta med deg 2-3 venner du stoler på og hent henne sammen! Da er dere flere dersom kjæresten er der og nekter å la henne dra!!

Anonymkode: ed431...ed3

• Nyttig 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ta med deg 2-3 venner du stoler på og hent henne sammen! Da er dere flere dersom kjæresten er der og nekter å la henne dra!!

Å kidnappe jenta mot hennes vilje er galskap. Hvis de virkelig har hjernevasket henne mot familien, så beviser det bare alt de sier.

Anonymkode: 046f8...ab1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å kidnappe jenta mot hennes vilje er galskap. Hvis de virkelig har hjernevasket henne mot familien, så beviser det bare alt de sier.

Anonymkode: 046f8...ab1

Er vel ikke snakk om å kidnappe men være flere dersom kjæresten hennes faktisk nekter henne å dra ut. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har vært i samme situasjon med noen i familien, bare at der var det motsatt, altså en ung mann som var i et forhold med en dominerende jente med en like dominerende mor. Han ble psykisk/verbalt mishandlet av kjæresten i flere år, sluttet å studere og utviklet sterk angst. 
Problemet er at selv om vi i familien visste at noe ikke stemte så fikk vi ikke gjort noe annet enn å komme med råd og fortelle om vår bekymring siden de begge var myndige. 
Heldigvis tok forholdet slutt etter noen år og ved hjelp av psykolog kom han seg sakte men sikkert på beina igjen, men selvtillitten har dessverre aldri kommet helt tilbake igjen. 
Mitt råde er prøv så godt dere kan å få henne til å se «galskapen» i forholdet. Går det ikke, så vær der for henne når forholdet er over. 

Anonymkode: d4302...f20

Ja, det føles dessverre som om vi ikke kan gjøre noe. Vi har virkelig prøvd å snakke med søsteren min og enkelte kontaktet til slutt moren hans. Som sagt ble det full krig utav det. Hun blåser i hva vi tenker og opplever. Sønnen er klar over dette og jeg tror han vil holde seg borte fremover. Våre fettere og kusiner er ikke særlig glad for all løgnen han har servert og det tror jeg han vet. Men ja, de føles som om vi må sitte å se på det moren sier: «vi gjør og sier som vi vil». 

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er vel ikke snakk om å kidnappe men være flere dersom kjæresten hennes faktisk nekter henne å dra ut. 

Ingen her har tenkt å dra å hente henne. Vi er bare sterkt fortvilet fordi vi opplever at tross om de helt sikkert har gode sider, så lyver, dominerer, skryter de. Vi får ikke inntrykk av at de bryr seg særlig om hva vi måtte føle eller oppleve. Når noen i familien uttrykte  misnøye ( høffelig) til denne moren om deres atferd brøt det full krig fra hennes side. Å prøve å snakke med eller noe som helst virker svært vanskelig. 

Endret av Anonym2176
  • Hjerte 1
Skrevet

Psykopati har en viss arvelighet, så her er det dessverre grunn til å tro at sønnen har arvet mors psykopati.

Jeg hadde snakket med politiet der de bor nå med tanke på bekymring pga. psykisk vold i hjemmet. Om ikke annet så ligger det da i systemet om andre blir bekymret, eller det blir episoder av annet slag.

Jeg ville fokusert på å få din søster til å ta opp igjen studier og skaffe seg en jobb. Nå har mor/sønn dessverre isolert henne fra alt, fra hennes familie og venner og studie. Dvs. hun er nå helt alene, og alt hun tilsynelatende har er "kjæresten" og hans mor. Hun blir hjernevasket, men hun er åpenbart ikke der at hun forstår det, eller greier å innrømme det.

Så jeg ville fokusert på å motivere henne til å ta opp igjen studiene sine, minne henne på hvor flink hun er, hvor godt hun trivdes med å være med andre studenter, hvor godt det er å tjene egne penger. Om hun enten begynner å studere igjen eller får seg en liten jobb så vil hun få impulser utenfra, flere som kan se henne - og da er hun ikke så isolert der hun nå bor. Men, samboer og hans mor vil mest trolig forsøke å sabottere at hun skal studere/jobbe. Istedenfor å da si at de (som selvfølgelig til henne sier de gjør det av omtanke, fordi hun ikke greier noe mer nå...) hindrer henne og ikke vil henne godt, så minn henne igjen på hvor godt det er å være selvstendig med egen lønn, ha koselige kollegaer og gode venner slik hun alltid har hatt.

Videre bør dere i familien kutte ALL personlig kontakt med moren til din søsters samboer - for hun er åpenbart en STOR del av problemet! Ved å ha kontakt med henne gir dere uten å ønske det henne mer innblikk i hvordan hun og sønnen kan manipulere din søster langt mer effektivt, fordi hun vil bruke det dere sier, men vri på det slik at det overfor din søster fremstår som om det er dere i familien og venner som er urimelige. Og sin søster vil kjenne igjen nok at det denne svigermoren forteller henne om det dere har sagt, til at hun kan tro at det er dere som er urimelige. Så kutt all personlig kontakt med din søsters svigermor! Kan nok være lurt å ikke ignorere henne om dere møtes, for det vil hun også bruke mot dere overfor din søster. Men hold all tilfeldig kontakt på et høflig, positivt og overfladisk nivå, slik at hun ikke kan bruke det mot dere som argumen overfor din søster for å isolere henne mer fra deres.

Det er også mulig å tipse din søsters fastlege, eller kommunelegen, om dere ikke vet hvilken lege hun har, om at hun er i et psykisk voldelig forhold, at samboer og hans mor har isolert henne, at de får hele familien og venner av din søster til å fremstå som synderne her, og at dere ber legen om å ikke si at dere har varslet, men bare være oppmerksom på hjemmeforholdene hennes, om hun oppsøker legehjelp, da dere er alvorlig bekymret for henne.

Anonymkode: 0a5fe...94b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres litt ut som love bombing der hele familien er med på det, skikkelig merkelig.  Be søs komme med en unnskyldning om legetime eller noe å hente henne og gi henne noen dager til å nullstille seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...