Gå til innhold

Har dere single erfaring med å reise alene utenlands i julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er singel i slutten av 30-årene, og har alltid dratt hjem til foreldrene mine i julen. Min bror også. Hvert år blir jeg skuffet, og kjeder meg. Min familie vil bare se på tv eller henge på mobilene. Jeg derimot vil at vi skal gjøre ting sammen, f.eks en topptur eller bowling eller spille spill. Synes det er bortkastet ferie å ligge på sofaen for å være ærlig. 

I julen får man jo mange «gratis» fridager, og neste år vurderer jeg oppriktig å reise utenlands i julen. Alene. 

Har noen av dere reist alene bort i julen? Hvor dro dere? Og hvordan tok familien det?

Tror familien min blir skuffet, og jeg ønsker jo ikke å såre noen, men jeg må jo også tenke på meg selv. 

Anonymkode: e5254...941

Skrevet

Ja. Har dratt til Spania, Kanariøyene, Thailand og Myanmar. Anbefales på det varmeste. Familien kan protestere litt i begynnelsen, men de må lære seg Ås skjønne at du er et eget individ som kan gjøre som du vil, og så går det seg til. Reis på tur og kos deg!

Anonymkode: e59b0...3c0

Skrevet

Jeg reiser ofte bort i adventstiden og romjulen, men akkurat julaften foretrekker jeg å være hjemme. Det gjelder også de julene jeg har vært alene. En gang fikk jeg reaksjoner på å reise bort like før jul da et familiemedlem lå på sykehus, men vedkommende var ikke bevisst. Så virket mer som at reaksjonene kom fordi jeg burde vært for opprørt til å dra på ferie. 

Anonymkode: 678ae...f7a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Har dratt til Spania, Kanariøyene, Thailand og Myanmar. Anbefales på det varmeste. Familien kan protestere litt i begynnelsen, men de må lære seg Ås skjønne at du er et eget individ som kan gjøre som du vil, og så går det seg til. Reis på tur og kos deg!

Anonymkode: e59b0...3c0

Takk for svar! Hvor i Spania og hvor i Thailand dro? Hva gjorde du? 

Godt å høre at du koser deg alene på reise, og at det gikk seg til med familien. Jeg kan jo begynne å plante frøet allerede nå :) 

Skrevet

Hvis familien blir skuffet, er det deres problem. Kjenner flere som liker å reise alene i høytider 🙂

Anonymkode: 7b914...b78

Skrevet

Jeg dro til Mexico en jul, en 14 dagers fin ferie. Var lite pinnekjøttoppslag på restaurantene der, i motsetning til GranCa da jeg var der rett før jul en gang 😃

Anonymkode: 15bbb...0a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg dro til Mexico en jul, en 14 dagers fin ferie. Var lite pinnekjøttoppslag på restaurantene der, i motsetning til GranCa da jeg var der rett før jul en gang 😃

Høres fantastisk ut! Trenger ikke norsk julemat når jeg er utenlands😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvor i Mexico dro du? Og hva gjorde du? :) 

Skrevet

Jeg er singel men har ungen annenhver jul. Jeg har ofte vurdert å reise bort i jula eller etter jul men ikke gjort det enda. Kanskje neste år? 

Anonymkode: a9dd2...640

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...