Gå til innhold

Slankeprat - overalt!

starie

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så drittlei slankeprat fra mine venninner at jeg snart spyr. Jeg veier godt over 90kg og mine venninner som veier halvparten av det jeg gjør sitter og syter over at de er tjukke. Hva er dette her for noe da?!

Kan ikke folk ta litt hensyn? Jeg prøver så godt jeg kan å akseptere den jeg er, men det er faen ikke lett når jenter på 50 kilo klager over en kilo for mye. Er du en av disse jentene, SKJERP DEG!

Hilsen sint, og frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noen gang opplevd dette: småttingene sitter ved siden av deg og klager, og når du tørt kommenterer at "ja da har nok jeg ihvertfall en jobb foran meg" e.l. så sier de: "Neimen du er da ikke tykk, du kler den figuren du har, du...

*give me a bazooka anytime*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅH, det er så forb...... irriterende!

J....vlæ ugjennomtenkt. De skal liksom slanke seg når de egentlig undervektige, men når vi som er litt større kommenterer hvorfor de slanker seg, kommer de alltid med de teite "nammen DU trenger jo ikke det da. Du er jo fin som du er"....osv...

Dummeste jeg kan høre. Nå må tynne slankefriker bare begynne å holde dette pi...preiket for seg selv. De mangler EMPATI! Jeg vil heller ha non kilo for mye enn for lite.

Nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, venninna mi klager ikke over at hun må slanke seg. Men hun gnåler i vei om hvor glad hun er for at har en så perfekt kropp, hvor glad hun er for at hun kan spise akkurat hva som passer henne uten at hun legger på seg så mye som et gram, hvor fin rumpe hun har, så slanke lår hun har gnål, gnål gnål. Hun er litt av selvdyrker, men jeg er jo vant til det nå, så jeg stenger for øra når hun setter i gang.

Ikke at hun ikke har lov til å være glad for de tingene når hun ser hvordan jeg sliter, men folk flest flyr jo ikke rundt sånn og skryter i det vide og breie da........ :roll:

Skal innrømme at det irriterer meg for jeg er sjalu rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg satt og snakket med venninnen min sa hun "Jeg har så lyst å gå ned 3 kg, 47kg hørest så fint ut"(altså veier hun 50kg). Jeg ble forbanna og spurte hvor mye jeg burde gå ned og da sa hun "du trenger da ikke det, du er helt passe". MAKAN til frekkhet! Jeg veier mer enn 40 kg mer enn henne og hun syter over 3kg? Hva sier det da? Jeg vet faktisk at jeg er tykk, så hva er vitsen med at det beinrangelet lyver meg rett opp i trynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hjelpe meg - 47 kg!!??! Jeg håper denne venninnen din er bitteliten, hvis ikke bør hun nok gå til en lege. Det høres ut som om hun er i ferd med å utvikle spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤_Fairytale_¤

Jeg vil heller ha non kilo for mye enn for lite.

Nemlig :)

Hvorfor blir du sur hvis de maser over sine kg hvis du heller vil ha noen kilo for mye enn for lite? Den skjønte jeg ærlig talt ikke. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er i dag basert på selvopptatthet, og når vi studerer de "pene" kroppene som lyser imot oss i magasiner og fjernsyn og som skal være våre idealer så kan jo noen hver tro at man har overvektsproblemer. Kunsten må være å finne sin trivselsvekt og holde på den. Å kunne se seg selv objektivt og si at jeg er fornøyd med det jeg ser - la moteverden og de unaturlige idealene seile sin egen sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et par venninner som syter over vekta si til stadighet.

De er begge slanke, under 60 kg og ca 168 og 176 cm høye.

Hvorfor? Aner ikke! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig selvtilitt mener jeg at de har. Liksom få støtte av de som har noen kilo for mye.!!

Stakkars folk!

De sliter!

Neste gang, kan man si, Nei du er jo så fin som du er!!! :) Hehehe, slå tilbake eda vell!

Da skal du se pipa lyder anneledes. - SOM; ÅÅÅÅ, synes du det?

Hehehe.

Ikke særlig smarte disse som sier slikt!

*62 kg og 163cm høy* :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det som er poenget Ice-White.

Det irriterer meg at det alltid er noen i klassen som ER undervektige og ikke tar vare på kroppen sin i det hele tatt og utbasunerer "åååååååh, jeg er så feit ass!", "jeg mååååå bare slanke meg", osv. Bah!

Faktum er at jeg blir kvalm når folk som er undervektige sier at de skal slanke seg masse, mens jeg "har en tilsynelatende fin kropp", sagt av dem og hører litt "si det sånn hun vil vi skal si det"-undertoner...... Overvekt ser liksom "bra" ut på meg, mens det ser "dumt" ut på de ????

ÆRLIG TALT!

Når jeg sier jeg vil veie heller mer enn mindre, betyr det ikke at jeg vil veie 90 kg da...... Men vil ikke veie 50 heller! Passer ikke min benbygning......

Sorry om du ikke skjønte det :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde bare lyst å tilføye diskusjonen et nytt element.

Jeg sliter nemmelig i andre enden. Er 167 høy og veier 51kg. Mener ikke å fornerme noen nå, så ikke ta dette ille opp. Jeg legger ikke på meg uansett hva jeg gjør!har prøvd det meste.(fløte i helmelk, peanøtter på senga osv) Ingen ting hjelper! Har ikke spiseforstyrrelser men høy forbrenning. Men, man sier ikke til en person som er overvektig at han/hun er det, man skal vise fintfølelse. Ikke sant? Men det gjelder for oss som er tynne også! Vi er jo fritt vilt. Påenget er at også vi har komplekser!

Men når man vil veie 47kg for at det høres fint ut......... Hallo

Denne personen bør ikke gjøre noe med vekta si, men med hodet sitt!

Kansje litt uretferdig, når jeg ikke vet hvor gammel denne jenta er, men alikevel......

Lisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen her som sier at de som er "for" tynne og ikke klarer å legge på seg, har noe mindre problem. Saken er at det å være litt overvektig er litt mindre godtatt i "dagens samfunn"..... Jeg har i hvertfall stadig sett slike tendenser og opplever at ting faktisk kunne vært bedre hvis jeg hadde vært 10 kg lettere. DET synes jeg suger! JEG har i mine omgivelser tidligere opplevd at det er "bedre" å være litt for tynn enn litt for tykk. Andre kan selvfølgelig ha hatt det omvendt.

Pyton er det uansett! At man liksom skal "dømmes" ut i fra kroppsfasong og utseende forøvrig. Har sett mange "overvektige" jenter som er flotte/vakre og har en kjempeustråling! Og har også sett mange "tynne" jenter som ikke er så fantastisk pene. Og de som er det, er ikke nødvendigvis pene fordi de er slanke. Og de som er overvektige og ikke så pene, er ikke nødvendigvis det fordi de er overvektige! Litt teit og overfladisk formulering dette her, men håper dere skjønner hva jeg mener. Det er bare bollocks å sortere folk etter den måten.

Er dessuten glad folk er forskjellige jeg.

Ha en gooood kveld : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende diskusjon..............

Nå er absolutt ikke noe skinny jentunge, men en veldreid kvinne med stor rompe(god og sitte på) runde, brede hofter og en mage som ikke akkurat går innover.....

Det er jeg jææææævlig glad for! Vil ikke være redd for og måtte løfte litt tungt i tillfellet kroppen min knakk sammen av vekta!

Jeg tror at jenter med former drar også flere gutter, for vi er ikke så syklige opptatt av oss selv som (jeg har erfart) at mange tynne jenter er.

Du vet hva de sier: My body gives you heath in the winter, and shade in the summer........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mange jenter har et anstrengt forhold til kroppen sin.

selv om ei jente på 50-60 kg ser bra ut i andres øyne (og særlig i de overvektiges øyne, som gjerne ville vært der selv ofte), er det ikke dermed sagt at hun som er der den overvektige ville vært, er fornøyd med seg selv.

Det er lett å si "ikke klag", men hvordan man ser ut, sitt eget selvbilde, selvfølelse, etc etc kan man ha problemer med uansett vekt, fasong, alder etc etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Meg2

På en måte forstår jeg at de som er svært overvektige blir irriterte på oss som slitet med " litt". Men på den andre side så er disse kiloene noe vi sliter med og ønsker bort.

Jeg er ikke veeeldig overvektig men i følge BMi (tror det heter det) så veide jeg for mye i forhold til høyden. er 162 cm - og veide nesten 7o kg! og det synes jeg på min lille kropp er mye! Og ja - jeg er ikke fornøyd og jA det går faktisk utover selvtilliten. Har mye mindre enn mange andre - men det er ikke det det går på. Nå har jeg tatt av og nærmer meg et par og seksti - men målet er å komme godt under.

Husker selv fra skoletiden de som var så slanke og pene som klagde seg høylydt over forstore lår +++++ og så hadde mange større enn de....... var ikke kjekt å høre på .....så jeg forstår jo hva du mener.

Likevel synes jeg at man skal respektere at folk vil gå ned litt selv om det bare er et par kg. Har en veninne sosm er liten og spinkel og på henne utgjør dette faktisk en god del.

Lille Meg2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...