Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistenkt det en stund, men i dag fikk jeg bekreftet at mannen min (langt samliv, gift, barn osv). Har hatt flørtende og «upassende» kontakt med en annen kvinne på Snapchat. Dette har pågått i flere måneder…. Mistenkte det da hun plutselig slettet meg for en stunder tilbake, men ville ikke lage drama.
Hun er en felles bekjent gjennom barna (mange felles venninner, og vi har mye kontakt pga ungene som er mye sammen). Jeg er helt fortvilet, kvalm og uvel. Han sier at det ikke har skjedd noe fysisk, men at hun «var så lett å snakke med» mens vi har stått i en svært krevende livssituasjon den siste tiden… De har begge skjult dette for meg, og jeg føler meg bedratt og verdiløs. Jeg vet ikke hva de har snakket om, men åpenbart noe som ikke tåler dagens lys… Hva skal jeg gjøre nå? Må uansett forholde meg til denne dama på grunn av barna? Hva med mannen? 

Anonymkode: 70e73...0cf

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du "må" absolutt ingenting. Før du innser akkurat det kommer ingen endring. 

Du tar på deg ansvaret for alt med å si akkurat det. Dermed kan alt fortsette som før, for du "tenker på barna". Hvorfor tenkte ikke far på barna når han kastet ekteskapet deres ut av vinduet på snap for ei kjerring? 

Hva gjør du når du har tatt på deg alt sammen, og de fortsetter til de puler, flytter inn sammen, og barna du strever sånn for må bo 50/50 hos henne? 

Stram deg opp. Innerst inne vet du hva du har lyst til å gjøre. Gjør det! 

Anonymkode: 499c5...0cc

• Liker 3
Skrevet

Har absolutt ingen mulighet til å skilles. Ikke økonomisk gjennomførbart, og står helt uten nettverk her vi bor. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har absolutt ingen mulighet til å skilles. Ikke økonomisk gjennomførbart, og står helt uten nettverk her vi bor. 

Det hjelper deg ikke når han vil skilles. På grunn av henne. Så den tanken kan du bare begrave og begynne å tenke selvstendig. 

Anonymkode: 499c5...0cc

• Nyttig 3
Gjest ElderMillenial
Skrevet

Hva har du lyst til å gjøre da? Hva har mannen lyst til?

Dere må snakke om alle de vanskelige tingene nå, la det bære eller briste. Dersom du ikke gjør noe med det blir det ikke noen endringer heller, det kommer bare til å sakte spise deg opp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har mistenkt det en stund, men i dag fikk jeg bekreftet at mannen min (langt samliv, gift, barn osv). Har hatt flørtende og «upassende» kontakt med en annen kvinne på Snapchat. Dette har pågått i flere måneder…. Mistenkte det da hun plutselig slettet meg for en stunder tilbake, men ville ikke lage drama.
Hun er en felles bekjent gjennom barna (mange felles venninner, og vi har mye kontakt pga ungene som er mye sammen). Jeg er helt fortvilet, kvalm og uvel. Han sier at det ikke har skjedd noe fysisk, men at hun «var så lett å snakke med» mens vi har stått i en svært krevende livssituasjon den siste tiden… De har begge skjult dette for meg, og jeg føler meg bedratt og verdiløs. Jeg vet ikke hva de har snakket om, men åpenbart noe som ikke tåler dagens lys… Hva skal jeg gjøre nå? Må uansett forholde meg til denne dama på grunn av barna? Hva med mannen? 

Er du sikker på at du ikke overdriver litt?

Anonymkode: 10f56...4b3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da må du forbli i ekteskapet inntil videre mens du jobber med å bedre økonomisk og sosial situasjon. 

Du kutter selvsagt kontakten med denne dama. 

Anonymkode: c4afc...89d

• Liker 1
Skrevet
ElderMillenial skrev (1 time siden):

Hva har du lyst til å gjøre da? Hva har mannen lyst til?

Dere må snakke om alle de vanskelige tingene nå, la det bære eller briste. Dersom du ikke gjør noe med det blir det ikke noen endringer heller, det kommer bare til å sakte spise deg opp. 

Han vil ikke snakke…. Han later som ungene ting, og vil at jeg skal ta regien. Jeg vil bare ta meg meg barna og starte et nytt liv langt unna…. Men det kan jeg jo ikke…

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Han vil ikke snakke…. Han later som ungene ting, og vil at jeg skal ta regien. Jeg vil bare ta meg meg barna og starte et nytt liv langt unna…. Men det kan jeg jo ikke…

Dere må faktisk ta en seriøs prat. Hva fikk ham til å velge å gjøre dette? Hva savner han? Hva vil han, og hva vil du? Det verste er om det blir fortiet, da vil du slite, og dere blir ensomme sammen. Du må si hvordan du føler det, både med tanke på hva han har gjort, og med tanke på hva du trenger fremover.

Anonymkode: 1a8ee...63b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du får ta med deg ungene og starte et nytt liv kort unna. 

Anonymkode: c4afc...89d

Skrevet

Hvordan fant du det ut?

Hvordan har forholdet vært frem til nå, og hva vil du i fremtiden?

Anonymkode: a9a79...379

Gjest ElderMillenial
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så han tar ingen ansvar og ingen initiativ. Skjønner godt du vil ta med deg barna og starte på ny. Han oppfører seg jo som en tafatt dott..

Det er kanskje lurt å ikke bestemme seg for alt med en gang nå mens følelsene er på det verste, men ta deg tid til å kjenne på om det virkelig er det du vil. Du har faktisk mange valg, mange fler enn du tror selv. Du må bare kjenne etter hva du vil og så jobbe systematisk med å komme der. 

Spør familie og venner om hjelp dersom du kan det så du slipper å stå i alt alene ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...