AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #1 Skrevet 26. desember 2023 Jeg tok koronavaksine for 5 uker siden og har fortsatt vondt i armen, dette kan da ikke være normalt!? Flere som har opplevd det? Er min 4.dose, men har ikke hatt vondt så lenge før. De andre gangene hadde jeg vondt i 2-3 dager. Anonymkode: dda2d...38b
Grüner Skrevet 26. desember 2023 #2 Skrevet 26. desember 2023 Det var litt lenge, ja. Kontakt legen. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #3 Skrevet 26. desember 2023 Tok 4de dose(ny variant.) Jeg hadde vondt i arm i ca to uker, og én uke etter det fikk jeg korona. Heia heia, det var jammen god business å ta den dosen. Alle mine tidligere vaksiner har vært Moderna, nå ble jeg tvunget til Pfizer. Fantes visst ikke noe annet her til lands. Har ikke tillit til Pfizer, kan bare ikke forklare helt hvorfor. Moderna har visstnok saksøkt Pfizer også, kjenner ikke detaljene. Anonymkode: 30466...c1d
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #4 Skrevet 26. desember 2023 At dere tør å ta de koronavaksinene.. alle jeg kjenner som har tatt de vaksinene, blir mye mer syke, de er jo syke heeele tiden. Jeg tror koronavaksinen ødelegger immunforsvaret. For ikke å snakke om alle som har fått varige mén av koronavaksinen.. Er så glad jeg ikke har tatt noen av de. (Og nei, jeg er ikke vaksinemotstander generelt, jeg har tatt alle vaksiner i vaksineprogrammet). Anonymkode: c97bb...1b8 1 5
Andonym Skrevet 26. desember 2023 #5 Skrevet 26. desember 2023 Sjekka på helsenorge.no nå for å se hvilken type vaksine jeg har fått. Var visst koronavaksine nr 5 og alle med Pfizer. Grunnen til at jeg har tatt disse vaksinene, er at jeg går på en immundempende medisin, så hvis jeg får f.eks korona, influensa eller lungebetennelse så kan jeg bli mye sykere enn de fleste og at sykdommene varer mye lengre enn normalt. De som følger meg opp på sykehuset har anbefalt meg å ta disse vaksinene, er derfor jeg har gjort det. Jeg er veldig sjelden hos legen, går ikke dit før jeg absolutt MÅ. Lettere å spørre her på KG om det er noen andre som også har blitt sånn av koronavaksinen…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #6 Skrevet 26. desember 2023 Andonym skrev (2 minutter siden): Sjekka på helsenorge.no nå for å se hvilken type vaksine jeg har fått. Var visst koronavaksine nr 5 og alle med Pfizer. Grunnen til at jeg har tatt disse vaksinene, er at jeg går på en immundempende medisin, så hvis jeg får f.eks korona, influensa eller lungebetennelse så kan jeg bli mye sykere enn de fleste og at sykdommene varer mye lengre enn normalt. De som følger meg opp på sykehuset har anbefalt meg å ta disse vaksinene, er derfor jeg har gjort det. Jeg er veldig sjelden hos legen, går ikke dit før jeg absolutt MÅ. Lettere å spørre her på KG om det er noen andre som også har blitt sånn av koronavaksinen… Jeg går også på immundempende medisiner, biologiske medisiner, men jeg har valgt å ikke ta koronavaksine, og heller ikke influensavaksine. Jeg tok lungebetennelsevaksinen da😊 Tenker det er større risiko å ta koronavaksine enn å la være. Men alle må selvsagt velge sin vei. Anonymkode: c97bb...1b8 1
Andonym Skrevet 26. desember 2023 #7 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg går også på immundempende medisiner, biologiske medisiner, men jeg har valgt å ikke ta koronavaksine, og heller ikke influensavaksine. Jeg tok lungebetennelsevaksinen da😊 Tenker det er større risiko å ta koronavaksine enn å la være. Men alle må selvsagt velge sin vei. Anonymkode: c97bb...1b8 Er biologisk medisin jeg også går på. Ikke lett å vite hva man burde gjøre, men jeg valgte å ta de jeg har blitt anbefalt. Men det er jo selvsagt opp til hver enkelt 🙂 Har hatt korona 1 gang, men blei nesten ikke syk, var som en veldig mild forkjølelse. Men om jeg fikk det mildt pga vaksina eller ikke får jeg aldri vite.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #8 Skrevet 26. desember 2023 Andonym skrev (12 minutter siden): Er biologisk medisin jeg også går på. Ikke lett å vite hva man burde gjøre, men jeg valgte å ta de jeg har blitt anbefalt. Men det er jo selvsagt opp til hver enkelt 🙂 Har hatt korona 1 gang, men blei nesten ikke syk, var som en veldig mild forkjølelse. Men om jeg fikk det mildt pga vaksina eller ikke får jeg aldri vite. Noen sier at vi som går på immundempende medisiner ikke alltid får så sterke symptomer på sykdom, siden immunforsvaret ikke slår ut like lett og gir symptomer, men jeg vet ikke om det stemmer. Om jeg har skjønt det rett, er visst faren at vi kan bli veldig syke uten å vite det? Siden vi ikke får de normale sykdomstegnene like lett? Så derfor må vi være litt obs? Eller har jeg misforstått? Anonymkode: c97bb...1b8
Andonym Skrevet 26. desember 2023 #9 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Noen sier at vi som går på immundempende medisiner ikke alltid får så sterke symptomer på sykdom, siden immunforsvaret ikke slår ut like lett og gir symptomer, men jeg vet ikke om det stemmer. Om jeg har skjønt det rett, er visst faren at vi kan bli veldig syke uten å vite det? Siden vi ikke får de normale sykdomstegnene like lett? Så derfor må vi være litt obs? Eller har jeg misforstått? Anonymkode: c97bb...1b8 Det veit jeg faktisk ikke, men det hørtes jo veldig skummelt ut da😳
Gjest vintersolverv Skrevet 26. desember 2023 #10 Skrevet 26. desember 2023 Meld det inn som bivirkning, få legen din til å gjøre det. Det er veldig greit at legen vet det slik at du har dokumentasjon helt fra begynnelsen om du skulle få noe mer problemer.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #11 Skrevet 26. desember 2023 Andonym skrev (9 minutter siden): Det veit jeg faktisk ikke, men det hørtes jo veldig skummelt ut da😳 Det kan godt være jeg tar feil altså, det går nok helt fint😊 Anonymkode: c97bb...1b8
Perine Skrevet 26. desember 2023 #12 Skrevet 26. desember 2023 Fem uker høres lenge ut. Jeg fikk min 5.covidvaksine i november, og det var sikkert den samme nye som du fikk. Jeg hadde bare vondt i armen et par dager. Snakk med legen og forklar hva slags vondt du kjenner.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #13 Skrevet 26. desember 2023 Nå er jo ikke covid så farlig lenger,hvorfor vaksinerer dere fortsatt? Anonymkode: 9c047...a8f 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #14 Skrevet 26. desember 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: At dere tør å ta de koronavaksinene.. alle jeg kjenner som har tatt de vaksinene, blir mye mer syke, de er jo syke heeele tiden. Jeg tror koronavaksinen ødelegger immunforsvaret. For ikke å snakke om alle som har fått varige mén av koronavaksinen.. Er så glad jeg ikke har tatt noen av de. (Og nei, jeg er ikke vaksinemotstander generelt, jeg har tatt alle vaksiner i vaksineprogrammet). Anonymkode: c97bb...1b8 Kan du slutte å gå inn i alle tråder om covidcoor å skrive om vaksinen og immunforsvar? Anonymkode: 5dc5a...b6e
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #15 Skrevet 26. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Kan du slutte å gå inn i alle tråder om covidcoor å skrive om vaksinen og immunforsvar? Anonymkode: 5dc5a...b6e covid og* Anonymkode: 5dc5a...b6e
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #16 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg tok koronavaksine for 5 uker siden og har fortsatt vondt i armen, dette kan da ikke være normalt!? Flere som har opplevd det? Er min 4.dose, men har ikke hatt vondt så lenge før. De andre gangene hadde jeg vondt i 2-3 dager. Anonymkode: dda2d...38b har hatt vondt i armen siden vaksinen for snart 2.1/2år siden. Armen er ødelagt.. Anonymkode: 7d126...297 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #17 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan du slutte å gå inn i alle tråder om covidcoor å skrive om vaksinen og immunforsvar? Anonymkode: 5dc5a...b6e Alt negativt skal ties om? Anonymkode: a28b6...140 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #18 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå er jo ikke covid så farlig lenger,hvorfor vaksinerer dere fortsatt? Anonymkode: 9c047...a8f Du har misforstått. Covid er den farligste av sykdommene vi får nå for tiden. Anonymkode: 1ce7b...cc6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #19 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har misforstått. Covid er den farligste av sykdommene vi får nå for tiden. Anonymkode: 1ce7b...cc6 Farlig på hvilken måte? Jeg skjønner heller ikke deres om ukritisk pøser på med vaksine etter vaksine nå som vi vet og det er dokumentert om mange og alvorlige bivirkninger. Anonymkode: 59427...dcb 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #20 Skrevet 26. desember 2023 Jeg har dessverre ingen råd til TS, men det er viktig å være klar over at vaksinen (som alle vaksiner) kan gi bivirkninger. Koronavaksinen har neppe noe for seg for friske yngre under 65 år, men kan for enkelte gi noe mildere forløp. Eldre og de med underliggende sykdom bør vurdere å ta vaksinen. Mange har kjøpt reklamen fra media om at den hindrer smitte, men det gjør den altså ikke. Jeg er ingen anti-vaxxer, og har to doser pfizer. Jobber i helsevesenet. Anonymkode: 5e89f...058 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå