AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #1 Skrevet 26. desember 2023 Å få barn gjennom prøverør er ikke aktuelt, desverre. Er det noen som har erfaring med, eller kjenner noen som har møtt noen for å få ett felles barn, uten at de har ett forhold? Det meste går jo nå til dags, single kan få assistert befruktning, og noen får barn med en eks, har jeg lest. Sistnevnte går ikke, da har har en arvelig sykdom, men jeg er ganske sikker på at han hadde ville det hadde det ikke vært for det. Jeg er snart der at jeg ikke er fertil lenger, men barneønske er så sterkt. Er det noe sted eller på noen måte man kan finne en seriøs mann og få barn med, selv om man ikke oppnår alt det som kreves for å ønske ett forhold med hverandre, men ett sterkt ønske om barn? (Har ingen single gode venner, hadde jeg hatt det, hadde jeg garantert spurt.) Anonymkode: 98b99...943 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #2 Skrevet 26. desember 2023 Vil du oppdra barnet alene eller sammen med en evt barnefar? Tror det blir vanskelig å finne en mann som vil lage barn med deg og du skal oppdra dette barnet alene og han betale bidrag i 18 år. Det er ikke bare for en mann å bli pappa til et barn han ikke skal få oppdra. Hvis du tenker på å oppdra alene bør du reise til Danmark eller noe. Anonymkode: 60536...2aa
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #3 Skrevet 26. desember 2023 Man kan jo få assistert befruktning i Norge som enslig også nå. Men det koster jo veldig mye. Hadde ikke trengt å få barnebidrag. Det er jo så mange ufrivillig barnløse menn nå, har jeg lest. Så en man kan samarbeide med, eller bare en som vil gi bort spermen sin. Det høres jo ikke bra ur, men det er akkurat det jeg mener. Anonymkode: 98b99...943 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #4 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan jo få assistert befruktning i Norge som enslig også nå. Men det koster jo veldig mye. Hadde ikke trengt å få barnebidrag. Det er jo så mange ufrivillig barnløse menn nå, har jeg lest. Så en man kan samarbeide med, eller bare en som vil gi bort spermen sin. Det høres jo ikke bra ur, men det er akkurat det jeg mener. Anonymkode: 98b99...943 Husk på kursen i Danmark er ikke helt bra heller Anonymkode: 30aa9...35f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #5 Skrevet 26. desember 2023 Eller Finn deg en mann på Tinder som også har lyst på barn og familie. Anonymkode: 60536...2aa 1
Helene1982 Skrevet 26. desember 2023 #6 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å få barn gjennom prøverør er ikke aktuelt, desverre. Er det noen som har erfaring med, eller kjenner noen som har møtt noen for å få ett felles barn, uten at de har ett forhold? Det meste går jo nå til dags, single kan få assistert befruktning, og noen får barn med en eks, har jeg lest. Sistnevnte går ikke, da har har en arvelig sykdom, men jeg er ganske sikker på at han hadde ville det hadde det ikke vært for det. Jeg er snart der at jeg ikke er fertil lenger, men barneønske er så sterkt. Er det noe sted eller på noen måte man kan finne en seriøs mann og få barn med, selv om man ikke oppnår alt det som kreves for å ønske ett forhold med hverandre, men ett sterkt ønske om barn? (Har ingen single gode venner, hadde jeg hatt det, hadde jeg garantert spurt.) Anonymkode: 98b99...943 Hvorfor er ikke assistert befruktning aktuelt for deg? 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #7 Skrevet 26. desember 2023 Ingen som henger seg opp i det faktum at ts har en arvelig sykdom og derfor ble valgt bort som potensiell mor av sin eks? Alt ettersom hva sykdommen er selvfølgelig, men dersom det er noe barnet evt vil få store plager av så tenker jeg kanskje det er greit at du ikke får barn - og om du finner en mann på nettet som går med på ideen bør du virkelig informere om sykdommen så han vet hva han går til. Aner ikke hvordan mulighetene er, men kanskje du kan stille som fosterhjem, beredskapshjem eller lignende i stede? Anonymkode: 9e648...60f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #8 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen som henger seg opp i det faktum at ts har en arvelig sykdom og derfor ble valgt bort som potensiell mor av sin eks? Alt ettersom hva sykdommen er selvfølgelig, men dersom det er noe barnet evt vil få store plager av så tenker jeg kanskje det er greit at du ikke får barn - og om du finner en mann på nettet som går med på ideen bør du virkelig informere om sykdommen så han vet hva han går til. Aner ikke hvordan mulighetene er, men kanskje du kan stille som fosterhjem, beredskapshjem eller lignende i stede? Anonymkode: 9e648...60f Eksen har arvelig sykdom. Ikke TS. Anonymkode: 71107...23d 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #9 Skrevet 26. desember 2023 Du kan lage en annonse der du søker en mann som også har et ønske om å få barn som både har en mor og far i livet sitt. Går an å forsøke så trenger du ikke angre senere. Anonymkode: 7617c...044 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #10 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Husk på kursen i Danmark er ikke helt bra heller Anonymkode: 30aa9...35f Trenger ikke dra til Danmark Anonymkode: 995b9...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #11 Skrevet 26. desember 2023 Har fått barn med donor, beste valget jeg har tatt. Hadde i likhet med det ikke møtt en partner, og ønsket om barn var sterkt. Gjorde det i Norge ved hjelp av inseminering. Veldig enkel prosess, dro bare inn med eggløsning og var gjort på noen minutter Anonymkode: b72cc...696
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #12 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har fått barn med donor, beste valget jeg har tatt. Hadde i likhet med det ikke møtt en partner, og ønsket om barn var sterkt. Gjorde det i Norge ved hjelp av inseminering. Veldig enkel prosess, dro bare inn med eggløsning og var gjort på noen minutter Anonymkode: b72cc...696 Det er et tap å vokse opp uten sin far og hans familie. Noe mangler da. Og en lurer på hvem en ligner på... Anonymkode: 7617c...044 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #13 Skrevet 26. desember 2023 Etter 15 år sammen i et drømmeforhold fikk jeg og min mann barn. Hadde aldri sett for meg at det skulle ende opp med at han ble alkoholiker, et ekstremt tøff brudd og barn som vokser opp i høykonflikt. Tenker at å få barn på egenhånd kan være et meget godt valg da man aldri har noen garantier for hva som skjer. Livet mitt hadde vært utrolig mye enklere som aleneforelder sammenliknet med det jeg står i nå selv om det selvsagt er tøft å være alene også. Tror det hadde vært enklere for barna også. Anonymkode: 2a67b...202
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #14 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen som henger seg opp i det faktum at ts har en arvelig sykdom og derfor ble valgt bort som potensiell mor av sin eks? Alt ettersom hva sykdommen er selvfølgelig, men dersom det er noe barnet evt vil få store plager av så tenker jeg kanskje det er greit at du ikke får barn - og om du finner en mann på nettet som går med på ideen bør du virkelig informere om sykdommen så han vet hva han går til. Aner ikke hvordan mulighetene er, men kanskje du kan stille som fosterhjem, beredskapshjem eller lignende i stede? Anonymkode: 9e648...60f Jeg har ikke arvelig sykdom, men eks. Anonymkode: 98b99...943 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #15 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har fått barn med donor, beste valget jeg har tatt. Hadde i likhet med det ikke møtt en partner, og ønsket om barn var sterkt. Gjorde det i Norge ved hjelp av inseminering. Veldig enkel prosess, dro bare inn med eggløsning og var gjort på noen minutter Anonymkode: b72cc...696 Må man ikke gjennom en del før man kan inseminere? Forskjellige skjemaer man må fylle ut osv? Hva hvis man har noen plager fysisk eller psykisk (ikke hemmende, men uansett), kan man bli nektet da? Anonymkode: 98b99...943
Sofakona Skrevet 26. desember 2023 #16 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Må man ikke gjennom en del før man kan inseminere? Forskjellige skjemaer man må fylle ut osv? Hva hvis man har noen plager fysisk eller psykisk (ikke hemmende, men uansett), kan man bli nektet da? Anonymkode: 98b99...943 Du må først til en gynekolog som eventuelt henvise deg til sykehuset. Du må snakke med de og eventuelt få tak i sperm fra Danmark. Tenker du depresjon,angst el. Om du klarer å ta vare på et barn kan du få inseminasjon Eller få tak i sperm fra Danmark og gjøre det selv. Men da må du vite 100 prosent når du har eggløsning
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #17 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er et tap å vokse opp uten sin far og hans familie. Noe mangler da. Og en lurer på hvem en ligner på... Anonymkode: 7617c...044 Det er jeg fullt klar over, jeg håper da fortsatt å treffe en partner som kan være en god rollemodell. Og barnet har flere menn i familien som det har tett forhold til. Og barnet kan kontakte donor når det blir 15 år og vli kjent med sitt opphav der. Det viktigste for meg er å vise barnet trygge og gode relasjoner. Det hadde jeg ikke selv som barn da jeg vokste opp med foreldre i ulykkelig ekteskap og fraværende far. Anonymkode: b72cc...696
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #18 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Må man ikke gjennom en del før man kan inseminere? Forskjellige skjemaer man må fylle ut osv? Hva hvis man har noen plager fysisk eller psykisk (ikke hemmende, men uansett), kan man bli nektet da? Anonymkode: 98b99...943 Det er ikke så veldig omfattende prosess:) Anonymkode: b72cc...696
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #19 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Må man ikke gjennom en del før man kan inseminere? Forskjellige skjemaer man må fylle ut osv? Hva hvis man har noen plager fysisk eller psykisk (ikke hemmende, men uansett), kan man bli nektet da? Anonymkode: 98b99...943 Nå har ikke jeg vært igjennom denne prosessen selv, men om du syns utfylling av skjema og en gynekologisk undersøkelse er slitsomt, så tror jeg graviditet, fødsel og morsrollen vil komme som en stor overraskelse på deg. Anonymkode: e6151...1e0 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #20 Skrevet 26. desember 2023 Jeg har en venninne som prøvde å få barn med eksmannen sin i 14 år uten hell. De ble skilt for to år siden. Nå er hun i startgropa av befruktning med donor i det offentlige helsevesenet. Det er så mye hun må gjennom av konsultasjoner her og der for å bevise at hun er skikket til å bli mor. Jeg skjønner at staten selvfølgelig må sjekke grundig, men det er veldig mye styr. For egen del ønsker jeg ikke å få barn med en donor. Jeg ønsker en far som er tilstede. Jeg hadde planer om å få barn med et homofilt vennepar, men nå har en av dem plutselig fått et jobbtilbud i USA, så da blir ikke det noe av. Vi hadde vært hos advokat og fått satt opp samværsavtale, testamente og alle disse tingene, så det er veldig tungt at det ikke blir noe av. Jeg har ikke mulighet til å flytte til USA da jeg har en syk søster som jeg må stille opp for. Så nå får jeg nok aldri barn. Jeg har ingen andre i vennekretsen som kan tenke seg å få barn med meg, og terskelen for å få barn med en fremmed er høy. Der er det så mye usikkerhet. Anonymkode: 12e79...571 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå