AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 Jeg og mannen skal på vår første ferie uten barn på 8 år. Vi hadde i utgangspunktet tenkt å reise til Hellas (Korfu, Samos eller Santorini), men ser at det fort blir 50 000 for en uke m fly + hotell. Vi kan få det samme på Mauritius for rundt 35 000. Mye mer spennende destinasjon, men ser at vinteren på Mauritius begynner rundt juni? Noen med erfaring her? Leser så mye ymse når jeg googler. Vi ønsker å ha det varmt og godt. Anonymkode: 755b0...530
Kjetil E Skrevet 26. desember 2023 #2 Skrevet 26. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg og mannen skal på vår første ferie uten barn på 8 år. Vi hadde i utgangspunktet tenkt å reise til Hellas (Korfu, Samos eller Santorini), men ser at det fort blir 50 000 for en uke m fly + hotell. Vi kan få det samme på Mauritius for rundt 35 000. Mye mer spennende destinasjon, men ser at vinteren på Mauritius begynner rundt juni? Noen med erfaring her? Leser så mye ymse når jeg googler. Vi ønsker å ha det varmt og godt. Anonymkode: 755b0...530 Har ikke vært der, men kan jo generelt si at det bør være ganske varmt der. Da de ligger på 20" syd. Det vil si at de er en del nærmere ekvator enn det sydspissen av kanariøyene ligger. I forhold til ekvator har det en plassering som ville plassert øya et sted midt mellom Gran Canaria og Kapp Verde hvis det hadde hatt samme plassering men nord for ekvator og ligget i Atlanterhavet. Så det bør være gode tempraturer der vinterstid. Den ligger jo strengt tatt i tropene, i og med den ligger innenfor den sørlige vennekrets. Endret 26. desember 2023 av Kjetil E
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #3 Skrevet 26. desember 2023 Hadde lett valgt Mauritius! Da har dere mulighet til å oppleve både resorts/strand-ferie og samtidig by-ferie med masse god mat i Port Louis. De har lange tradisjoner med rom-produksjon der, samt innslag av fransk, indisk og Midt-Østen i matkulturen. Har alltid hatt lyst til å reise dit. Anonymkode: 5b44d...e29
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #4 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg og mannen skal på vår første ferie uten barn på 8 år. Vi hadde i utgangspunktet tenkt å reise til Hellas (Korfu, Samos eller Santorini), men ser at det fort blir 50 000 for en uke m fly + hotell. Vi kan få det samme på Mauritius for rundt 35 000. Mye mer spennende destinasjon, men ser at vinteren på Mauritius begynner rundt juni? Noen med erfaring her? Leser så mye ymse når jeg googler. Vi ønsker å ha det varmt og godt. Anonymkode: 755b0...530 Vi var her i mai, varmt og deilig. Kom ett regnskyll i 2min før det var sol igjen. Det var veldig varmt begge ukene og sol. Følte oss trygg, fint og ville reist her framfor hellas! Anonymkode: 95b20...6d0
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #5 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi var her i mai, varmt og deilig. Kom ett regnskyll i 2min før det var sol igjen. Det var veldig varmt begge ukene og sol. Følte oss trygg, fint og ville reist her framfor hellas! Anonymkode: 95b20...6d0 Mauritius Anonymkode: 95b20...6d0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #6 Skrevet 27. desember 2023 Det er som å spørre om pølse eller biff er best. Der Mauritius er biffen… Anonymkode: 08a1d...da8 1 1
SPOCA Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 Vi var på Mauritius i mars, og det er et absolutt nydelig sted. Jeg hadde valgt Mauritius over Hellas any day, for å si det slik. Nydelig mat, nydelige mennesker, lite kriminalitet, rent og pent, deilig og varmt, flotte strender, vakkert og rett og slett nydelig. Vi storkoste oss, vi elsket det, og reiser gjerne tilbake.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 Mauritius uten tvil! Anonymkode: 0205c...6f9
KraKriAm Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 SPOCA skrev (3 timer siden): Vi var på Mauritius i mars, og det er et absolutt nydelig sted. Jeg hadde valgt Mauritius over Hellas any day, for å si det slik. Nydelig mat, nydelige mennesker, lite kriminalitet, rent og pent, deilig og varmt, flotte strender, vakkert og rett og slett nydelig. Vi storkoste oss, vi elsket det, og reiser gjerne tilbake. Så dere noe av Mauritius eller var dere bare inne på et resort?
SPOCA Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 KraKriAm skrev (Akkurat nå): Så dere noe av Mauritius eller var dere bare inne på et resort? Ja, vi var blant annet på båttur, tok en del taxi for å komme oss rundt til andre deler av øya, hadde en dag i Port Louis hvor vi vandret rundt osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå