Gå til innhold

Deling av informasjon innad i kollektivet (fest, o.l.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør jeg fortelle de andre i kollektivet når jeg skal på byen en kveld, eller hvis jeg skal på en lengre ferietur?

Hva er vanlige regler for sånt innad i et kollektiv? 

Anonymkode: b16aa...94b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel litt an på hvor mange dere er og sånt. Det er vel vanligst å fortelle når man reiser bort eller blir borte en stund, eller hvis man får besøk som kan gå ut over de andre (som fest ol). Men jeg har feks ei venninne som bor i studentbolig med 16 andre, og hun forteller som regel til de hun kjenner best at hun skal bort, men ikke til alle. 

Anonymkode: ce792...6df

Skrevet

Ja det bør man informere om. 

Anonymkode: 8902a...e2f

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Noen andre som har noen tanker?

Vet at i mange kollektiv deler de sjeldent slik informasjon, spesielt guttekollektiv. 

Anonymkode: b16aa...94b

Skrevet

Hvis du skal ut en kveld, så sier du fra bare hvis du åpner for at andre kan bli med. Eller hvis du prater løst med en om helgas planer. Du gjør jo hva du vil med ditt liv og din tid.

Lengre fravær er greit å si fra om. Både i forhold til at dere deler på renhold, vanlig høflighet, og at de skal slippe lure på om du lever.

Anonymkode: 3df36...884

Skrevet

Jeg hadde aldri fortalt om at jeg skulle på byen med mindre det var naturlig å spørre om de ville bli med. Det kan være kjekt å vite om du skal på lengre ferietur med tanke på vasking og ordensuke og litt sånt slik at man slipper mugg i kjøleskap osv. Det er også greit å fortelle om man planlegger å ha fest av respekt ovenfor de andre, kanskje de hadde tenkt å faktisk studere.

På generelt grunnlag så kan du tenke at dersom det er til sjenanse for dem eller angår dem så er det greit å informere, om det ikke har noe å si for dem så trenger du ikke informere.

Øvrig, om det ikke står noe om det i leiekontrakten så må du bare se det an å vurdere selv om det er hensiktsmessig eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...