AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 Småprat blant familie og venner om hva man fikk til jul er jo vanlig. Hvor vanlig er det å spørre om hvem tingene var fra også, eller hva man fikk fra søsken, foreldre eller besteforeldre? Og hvordan kommer man seg unna å svare på spørsmålene uten å virke "vanskelig" eller ... Tja, unnvikende? 🙈 Jeg har en veldig nysgjerrig svigermor som alltid vil vite hva vi har fått fra hvem. Jeg har etterhvert begynt å føle meg ukomfortabel med denne seansen. Dels fordi jeg syns hun egentlig ikke har noe med det å gjøre(ikke engang min egen mor har hatt noe med det å gjøre på 20 år!), dels fordi hukommelsen min er dårlig, og jeg blir stresset av å få sånne spørsmål. (Joda, jeg skriver ned. Men jeg har sjeldent listen tilgjengelig når hun spør, og jeg gidder ikke akkurat å pugge den.) Anonymkode: 37743...bf0
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #2 Skrevet 26. desember 2023 Dette er helt vanlig. Jeg spør både familie, venner og kolleger spesifikt hva de fikk av foreldre, barn, partnere osv. og de fleste gjør det samme i ulike sammenhenger i familieselskap, jobblunsj og sånn. Og så er det ikke verre enn at om man ikke husker så sier man det. Anonymkode: a3cc8...8c8 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #3 Skrevet 26. desember 2023 Det er helt vanlige spørsmål, så vidt jeg har fått med meg. Selv er jeg ikke så interessert i å vite, men andre er veldig nysgjerrige. Jeg tenker det er helt normalt og innenfor. Det er helt lov å si at du ikke har oversikt over hva som kom fra hvem. Pakkeåpning kan være overveldende, og jeg husker ofte ikke selv hva som kom fra hvem. Anonymkode: b12b5...0e8 1
Baktusen Skrevet 26. desember 2023 #4 Skrevet 26. desember 2023 Jeg har aldri fått spørsmål om hvem gavene var fra eller hva jeg mottok fra en spesifikk person. Ikke i voksen alder. Det har jeg ikke opplevd at har skjedd rundt meg. Det virker veldig merkelig. Hva har det å si? 2
Hannah80 Skrevet 26. desember 2023 #5 Skrevet 26. desember 2023 Ja, det er vanlig når man er barn/ungdom. Kjenner ingen voksne som spør om slike ting. Selv er jeg 0 interessert i å vite slikt. 2
Hensatt Skrevet 26. desember 2023 #6 Skrevet 26. desember 2023 Kan ikke huske å ha spurt eller blitt spurt om noe slikt siden barneskolen... 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #7 Skrevet 26. desember 2023 Jeg syns det blir veldig påtrengende når folk spør og graver så detaljert. Har igrunnen sjelden opplevd det. Selv kan jeg noen ganger spørre nære venner om de fikk noe fint til jul, men spør aldri mer detaljert enn det. Anonymkode: 08c08...33b 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #8 Skrevet 26. desember 2023 Kan ikke huske å ha fått annet enn generelle spørsmål om jeg har fått noe fint til jul. Mulig jeg har blitt spurt av venninner hva jeg fikk av kjæresten. Anonymkode: a0a09...7b3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå