Gå til innhold

Tenker du mye på om du havner i helvete når du dør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

At slemme ting du har gjort kommer tilbake og hjemsøker deg? Har alltid tenkt at jeg var ganske trygg, men i det siste har jeg tenkt at jeg kanskje ikke har vært så snill likevel. At jeg havner i helvete.  

Jeg er uansett lei meg for alt det gale jeg har gjort. Og jeg gjør mitt beste nå.

Anonymkode: bafec...def

Så lenge du tror på Gud og bekjenner dine synder. Du kan også gå i kirken for å skrifte. 

Anonymkode: c93f9...44f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri tenkt over det faktisk. Det kan ligne på tvangstanker det du opplever nå. Jeg beklager 🙁

Hvis jeg var deg, hadde jeg oppsøkt psykolog. De er her for å hjelpe ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kristen så jeg er frelst gjennom troen, det sørget Jesu offer for. Så nei.

Anonymkode: 27112...773

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ber hver kveld, så jeg er trygg 🤣

Koser meg litt med tanken på alle de vantro som skal brenne til evig tid, pint av helvetes flammer.

Anonymkode: 522ec...aff

Selv om man ber er man ikke sikret et sted i himmelen. Flere kristne er i helvete. Det handler om å være et godt menneske.

Anonymkode: 500c0...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi havner ikke i himmelen eller helvete når vi dør, fordi vi dør. Vi havner i bakken, eller spredt et sted av vinden. 

Det nærmeste vi kommer helvete er i vårt eget hode mens vi lever. 

Anonymkode: 11f19...30f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til  Helvete, der de ugudelige finner seg selv i et uendelig landskap av Lego-klosser spredt over flammende gulv. Her vandrer de fordømte barbent for evig, hvert skritt en knusende påminnelse om deres jordiske synder. Og når de ikke tråkker på de små plastikkfeller, sitter de på troner av porselen, lider av en evigvarende diaré som straffer for deres overdådige fråtseri i livet.

Men vent, det blir verre. Musikkelskere finner kun Justin Biebers tidligste hits på repeat, uavbrutt og umulig å overdøve. Og for litteraturelskere? Bare manualer for montering av IKEA-møbler - de mangler alltid en side. Teknologifanatikere? De har bare tilgang til internett via en 56k modem, og den eneste siden som laster er "Under konstruksjon".

Her, i denne evige domenen til fortapelse, må de som "ikke var kristne nok" lære seg å kode i et forhistorisk programmeringsspråk mens de blir lovet evig salighet etter bare én mer linje med kode... som selvfølgelig aldri kommer.

Dette er Helvete, en endeløs syklus av små, irriterende torturer, hver mer absurd enn den siste, designet for å straffe dem som ikke målte seg i fromhetens målestokk. Og selvfølgelig, i hjørnet, gud og minner alle om at kanskje, bare kanskje, de burde ha tatt religion litt mer seriøst.

Anonymkode: 522ec...aff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Selv om man ber er man ikke sikret et sted i himmelen. Flere kristne er i helvete. Det handler om å være et godt menneske.

Anonymkode: 500c0...61e

Handler det om å være et godt menneske? Det handler om å ta imot Jesus og that's it. Være nær Ham og kjenne Ham! De som ikke tilhører Hans flokk er i fare og han har sagt fra klart nok at ingen kommer til å reddes uten å komme til Ham og Ingen ved egen selvgodhet/selvrettferdighet/det skal jeg klare. Det er ikke 'vi' som skal måle oss... Ser kun få her som nevner Jesus, som er en sikker vei - og den eneste veien -  resten satser på seg selv eller at Gud/Jesus ikke har ment noe av det de sier i Bibelen og at de derfor heller ikke trenger åpne den og heller sørge for å be litt og være sånn passe god og snil (slik det gjør for å få venner og hjelp i dagliglivet....). Smiske litt og passe på å holde kontakten hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn til daglig nei…

men tviler på at noen av mine havner i himmelen uansett når man ser på kravene for å havne dit…så hell here I come, vil jo helst være med gjengen min 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og helvete, er ikke dette religiøse myter? Altså fenomener som ikke er bevist? Hva skjer med blomster og dyr når de dør? Hva skjer med mennesker? Kroppen blir til jord. Døden er en søvn uten drømmer. Man har levd sitt liv og etterpå er det noen andre sin tur. Lev godt, gjør godt og unn andre godt❤️

Anonymkode: d1f1e...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger heldigvis ingen trussel om evig fortapelse hengende over meg for å gjøre mitt beste for å være et godt mennenske.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri bekymret meg for det akkurat. Har ikke vært mangel på folk som har fortalt meg det da, at jeg ender opp der pga jeg ikke tror på en gud. (Vokst opp et sted hvor det var normalt å tilhøre en sekt). 

Hun ene sa at det var bedre å tro for å "sikre" seg i tilfelle det var sant 😅

Men hvordan går det an å "liksom tro"? Da tror man jo ikke og ender rett i helvete likevel? 

Anonymkode: 9ab89...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør så godt jeg kan for å unngå de tingene som gjør at kristne sier kan resultere i evig pinsel i helvete, eller skjærsilden. Men det er jo ikke for å unngå å havne i helvete. Det er jo fordi det er fint å være generelt snill og grei. Selv om det glipper innimellom selvfølgelig. Men unngår jo det åpenbart slemme. Drepe, stjele og slikt som er helt på trynet. Men kjører litt for fort, banner og spiser for mye. Men tviler på at jeg havner nede i kjelleren av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i det hele tatt.

Personlig synes jeg det ville vært fantastisk om jeg kunne tro på noe sånt som "etterlivet" og "karma" och sådÆr , men... 

Spesielt mtp. at jeg har sansen for at alle skal "få som fortjent", sånn til syvende...   Det er vel ikke uten grunn at dette er noe som går igjen i mer eller mindre all slags religion/tro/kultur heller, akkurat... 

Det er lov å håpe, men... 

Endret av AnonymBruker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skjønner liksom ikkje kvifor ein som meg skulle havna i helvete.

Eg er uskyldig, naiv, harmløs. Eigentlig er eg berre eit stort barn.

Havner kattunger i helvete liksom? 

Anonymkode: 7869a...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Himmel og helvete, er ikke dette religiøse myter? Altså fenomener som ikke er bevist? Hva skjer med blomster og dyr når de dør? Hva skjer med mennesker? Kroppen blir til jord. Døden er en søvn uten drømmer. Man har levd sitt liv og etterpå er det noen andre sin tur. Lev godt, gjør godt og unn andre godt❤️

Vitenskapen sier også at energi ikke kan oppstå eller forsvinne, men bare gå over i andre former.

Man ser at hjernen er aktiv pga flere elektriske impulser. Man er også død (hjernedød) når disse elektriske impulsene forsvinner.

Kroppen vår består av kjemiske forbindelser og grunnstoffer. De går på gjenbruk i andre skapninger.

Men de elektriske impulsene? De bare "forsvinner", noe som ifølge vitenskapen, faktisk er umulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vitenskapen sier også at energi ikke kan oppstå eller forsvinne, men bare gå over i andre former.

Man ser at hjernen er aktiv pga flere elektriske impulser. Man er også død (hjernedød) når disse elektriske impulsene forsvinner.

Kroppen vår består av kjemiske forbindelser og grunnstoffer. De går på gjenbruk i andre skapninger.

Men de elektriske impulsene? De bare "forsvinner", noe som ifølge vitenskapen, faktisk er umulig :)

Hvis kroppen vår (…) går på gjenbruk i andre skapninger, så er vi jo fremdeles på jordkloden😊 

Det er fasinerende hva som skulle skje med sjelen, men jeg tror alt blir borte. Litt som å ligge i narkose eller være besvimt. Og at døden derfor ikke er vond, men heller ikke god. For den som er død er det jo ikke noe mer. Egentlig litt sørgelig å tenke på, men sånn tror jeg at det er. Hvis man lever et liv slik at de som lever tenker på deg med godhet, da har man levd et godt liv😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om dere ateister som ikke tror på helvete eller ondskap, kan forklare hvorfor mennesker likevel klarer å utføre sadistiske ting som overgår de verste mareritt; det skal faktisk litt til for å utføre bestialiteten som SS-soldatene stod for på Østfronten, der man tok en baby i føttene, og svingte den mot veggen slik at hodet ble most. Eller hva med å stue kvinner og barn i en kirke, tenne på kirken, og flire mens man hørte de fortvilte skrikene til menneskene som ble levende brent.

Da skal jeg ikke komme inn på konsentrasjonsleirene, og hva en kar som eksempelvis Mengele gjorde der. Eller Oskar Dirlewanger. Eller Idi Amin.

Hva er kilden til disse handlingene, hvis ondskap bare er "fantasi" ...?

Anonymkode: a87ce...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men prøver å være snill. 

Sånn som de religiøse holder på, syns jeg ikke de er så snille som de kan være. Var i kirka for en stund siden, det er en kult rett og slett. 

Anonymkode: 98786...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...