AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #1 Del Skrevet 25. desember 2023 At slemme ting du har gjort kommer tilbake og hjemsøker deg? Har alltid tenkt at jeg var ganske trygg, men i det siste har jeg tenkt at jeg kanskje ikke har vært så snill likevel. At jeg havner i helvete. Jeg er uansett lei meg for alt det gale jeg har gjort. Og jeg gjør mitt beste nå. Anonymkode: bafec...def 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #2 Del Skrevet 25. desember 2023 Ok. Anonymkode: e637e...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #3 Del Skrevet 25. desember 2023 Bra du passer på å gjøre gode ting nå:) Anonymkode: 3a255...63e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 25. desember 2023 #4 Del Skrevet 25. desember 2023 Nei. For himmelen eller helvete er en illusjon. Men for all del, anstreng deg for å være et bedre menneske, det er alltid bra for deg. Mens du lever da.. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #5 Del Skrevet 25. desember 2023 Har kanskje brukt 30 sekund totalt i livet mitt på å tenke på helvetet. Jeg er 45. Så nei. Anonymkode: a1db2...049 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #6 Del Skrevet 25. desember 2023 Aldri noensinne. Anonymkode: 3baa3...544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #7 Del Skrevet 25. desember 2023 Da hadde jeg tenkt at da blir det mye morro. For der har jeg mye venner. Helt helgen er jeg ikke. Men prøver å være et godt menneske. Men jeg trur ikke på himmel og helvetet. Anonymkode: f53e5...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 25. desember 2023 #8 Del Skrevet 25. desember 2023 Nope aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #9 Del Skrevet 25. desember 2023 Er du redd for Han som skal dømme deg når din tid her på jorden er ute? Eller har du dårlig samvittighet overfor menneskene du har gjort ondt mot? Anonymkode: 9bcf1...274 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #10 Del Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du redd for Han som skal dømme deg når din tid her på jorden er ute? Eller har du dårlig samvittighet overfor menneskene du har gjort ondt mot? Anonymkode: 9bcf1...274 Ts her Har ikke gjort onde ting. Men kunne gjort flere gode ting. Har kanskje vært litt for selvopptatte. Anonymkode: bafec...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #11 Del Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): At slemme ting du har gjort kommer tilbake og hjemsøker deg? Har alltid tenkt at jeg var ganske trygg, men i det siste har jeg tenkt at jeg kanskje ikke har vært så snill likevel. At jeg havner i helvete. Jeg er uansett lei meg for alt det gale jeg har gjort. Og jeg gjør mitt beste nå. Anonymkode: bafec...def Nei. Men tenker på noen andre som jeg vet er ondskapen selv bør være redd for å havne i helvete. Ingen mennesker er perfekte og vi lærer hele livet av feilene våre. Anonymkode: b707b...ecf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #12 Del Skrevet 25. desember 2023 Etter å ha hørt på og lest utallige nær-døden-opplevelser, så skjønner jeg at jeg bør leve et liv der jeg sårer minst mulig folk ja, og gjør mest mulig godt. Men er dårlig på dette dessverre...så ja, tenker på det, selv om jeg ikke vil kalle det "helvete". Jeg bare vet at jeg tar med meg dritten når jeg dør liksom. Anonymkode: 5a711...819 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #13 Del Skrevet 25. desember 2023 Som ateist/ humanetiker - nei! Og det er så deilig! Anonymkode: d6b5b...3dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #14 Del Skrevet 25. desember 2023 Bibelen har egentlig ikke noen begreper om Helvete annet enn at Gehenna var et sted for hedensk kultus og dermed ble regnet som negativt på grunn av ofringer der. Helvetebegrepet ble til i middelalderen som en del av propaganda fra kirken siden de skulle tjene penger på avlat mot Skjærsilden osv så det er bare oppspinn, men de skremte vannet av folk og tjente seg søkkrike. Det er ikke noe jeg tenker så ofte på. Anonymkode: a3ff9...e9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #15 Del Skrevet 25. desember 2023 Tror du blir tilgitt når du angrer og ber om tilgivelse. Det er bra for en selv også, fordi det gjør at en tar et standpunkt i forhold til hvem en er og vil være. Jeg håper det er et liv etter døden. Jeg tror det er det. Anonymkode: 52792...63c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 25. desember 2023 #16 Del Skrevet 25. desember 2023 Hvis man brenner koranen havner man i helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #17 Del Skrevet 25. desember 2023 Jeg tror jeg på mange måter er altruistisk, men jeg er vel som folk flest også til dels egoistisk. Siden jeg ikke tror på Gud, djevelen, himmel eller helvete, så er selvsagt ikke helvete en problemstilling i mitt liv. Når jeg gjør hjelpsomme/gode ting, gjør jeg det fordi jeg ønsker en bedring for den/de det hjelper, ikke fordi jeg ønsker å stryke Gud medhårs. Anonymkode: d31e4...d18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
29_j Skrevet 25. desember 2023 #18 Del Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): At slemme ting du har gjort kommer tilbake og hjemsøker deg? Har alltid tenkt at jeg var ganske trygg, men i det siste har jeg tenkt at jeg kanskje ikke har vært så snill likevel. At jeg havner i helvete. Jeg er uansett lei meg for alt det gale jeg har gjort. Og jeg gjør mitt beste nå. Anonymkode: bafec...def Nei absolutt ikke. Alt gale er vel feil man har lært av. Så lenge man ikke gjør andre mennesker vondt bevisst fysisk eller psykisk så er det ingen grunn til å tro man havner der nede. Har troa på et godt liv etter denne opplevelsen på denne jord med mye elendigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #19 Del Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): At slemme ting du har gjort kommer tilbake og hjemsøker deg? Har alltid tenkt at jeg var ganske trygg, men i det siste har jeg tenkt at jeg kanskje ikke har vært så snill likevel. At jeg havner i helvete. Jeg er uansett lei meg for alt det gale jeg har gjort. Og jeg gjør mitt beste nå. Anonymkode: bafec...def Jeg ber hver kveld, så jeg er trygg 🤣 Koser meg litt med tanken på alle de vantro som skal brenne til evig tid, pint av helvetes flammer. Anonymkode: 522ec...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #20 Del Skrevet 26. desember 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Som ateist/ humanetiker - nei! Og det er så deilig! Anonymkode: d6b5b...3dc Jeg hadde mer eller mindre konstant helvetesangst fra jeg var seks til ca 25. Det beste som har hendt meg er at jeg sluttet å tro på det. Anonymkode: 167c6...3e7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå