Gå til innhold

Covid i julebonus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt var klappet og klart for en nydelig julefeiring og endelig et år med masse fridager for å bruke sammen med familien. 

Juleaften gikk heldigvis fint, men hadde en kjempe rar natt til i dag første juledag. Kan aldri si jeg har følt meg så rar. Bablet usammenhengede om ting etc. Har sovet i absolutt hele  dag. Aner ikke hva som har skjedd i dag noe sted. har nok høy feber.  Men tok en covid test og den ble positiv med en gang.  fikk to andre besøkende å ta test ble positiv med en gang. Er nå tom for tester men regner med de andre også er blir positiv.

Dere som har eller har hatt covid nå tett opp i jula, hvordan var forløpet? Hva kan jeg evt forvente? 

Anonymkode: 24689...544

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt siden 1 uke siden. Begynte med et par dager med verk i kroppen, lett feber, og nattesvette. Roet seg ned et par dager, også smalt det tak igjen. Er feberfri, men har veldig feberfølelse. Kvalm, stikker i brystet, svimmel, hodepine/trykkende følelse. Smakssans svekket, men ikke borte. 

Det tar den tiden det tar, og symptomer varierer nok fra person til person. 

Anonymkode: 12247...cc7

Skrevet

Feber, kvalme, diaré, og skikkelig vondt i kroppen. Noe hoste. Ellers nesten fravær av forkjølelsessymptomer. Faktisk ganske jævlig 

Anonymkode: 16084...8fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har hatt siden 1 uke siden. Begynte med et par dager med verk i kroppen, lett feber, og nattesvette. Roet seg ned et par dager, også smalt det tak igjen. Er feberfri, men har veldig feberfølelse. Kvalm, stikker i brystet, svimmel, hodepine/trykkende følelse. Smakssans svekket, men ikke borte. 

Det tar den tiden det tar, og symptomer varierer nok fra person til person. 

Du har gått i en uke nå?

Jeg leser at ca 50 prosent har asymptomatisk sykdomsforløp. Hva betyr det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Feber, kvalme, diaré, og skikkelig vondt i kroppen. Noe hoste. Ellers nesten fravær av forkjølelsessymptomer. Faktisk ganske jævlig 

Anonymkode: 16084...8fd

Jeg tenker jeg er på dag en- Eller jeg fikk dette i natt og har styrt på nå i dag. Hvor lenge har du holdt på ?

Skrevet

hva gjør man hvis konemor også tester positiv i morgen mens barnet vårt ikke er smittet? 6 år. 

Vi må jo lage mat gi oppmerksomhet men selv med munnbind og god håndhygiene vil vi jo garantert smitte barnet vårt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har gått i en uke nå?

At man er frisk, men at det er funnet sars-cov-2-lignende genbiter i en slimprøve.

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Du har gått i en uke nå?

Det begynte forrige søndag, med noen dager av og på, så slo det ut lille julaften.

Asymptomatisk betyr uten symptomer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

hva gjør man hvis konemor også tester positiv i morgen mens barnet vårt ikke er smittet? 6 år. 

Vi må jo lage mat gi oppmerksomhet men selv med munnbind og god håndhygiene vil vi jo garantert smitte barnet vårt? 

Å bli utsatt for en liten mengde virus er fremdeles mye bedre enn å bli utsatt for en stor mengde virus. Ville gjort så godt jeg kunne med hygiene og luftet godt innimellom.

Anonymkode: f3c8b...83a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Å bli utsatt for en liten mengde virus er fremdeles mye bedre enn å bli utsatt for en stor mengde virus. Ville gjort så godt jeg kunne med hygiene og luftet godt innimellom.

Anonymkode: f3c8b...83a

Vi foreldre bruker nå munnbind inne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...