Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig nødvendig? Vi er intet unntak, men kunne tenke oss å bli det, annethvert år med min og annethvert år med hans familie, «problemet» er bare at det er da vi ser dem, ingenting ellers i året, vi prøver å invitere til bursdager og samvær ellers men de er opptatt med sitt, og kommer heller aldri med noen invitasjoner til oss, så for meg føles det som vi kun feirer jul sammen for svigermor sin skyld, det er rett og slett veldig lite hyggelig, mer et nødvendig onde. Jeg/vi kunne tenke oss å ha en hyggelig julefeiring, hvordan tar man dette opp? Vi ønsker ikke å feire med dem lenger, vi kunne egentlig tenke oss å feire med venner, men det er kanskje ikke så vanlig. Vi kan jo godt møte familien i jula, men jeg skjønner ikke hvorfor vi på død og liv må feire selve julekvelden sammen når vi ikke har noe til felles annet enn slektsbånd 🙈

Anonymkode: 2a2d8...d65

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det virkelig nødvendig? Vi er intet unntak, men kunne tenke oss å bli det, annethvert år med min og annethvert år med hans familie, «problemet» er bare at det er da vi ser dem, ingenting ellers i året, vi prøver å invitere til bursdager og samvær ellers men de er opptatt med sitt, og kommer heller aldri med noen invitasjoner til oss, så for meg føles det som vi kun feirer jul sammen for svigermor sin skyld, det er rett og slett veldig lite hyggelig, mer et nødvendig onde. Jeg/vi kunne tenke oss å ha en hyggelig julefeiring, hvordan tar man dette opp? Vi ønsker ikke å feire med dem lenger, vi kunne egentlig tenke oss å feire med venner, men det er kanskje ikke så vanlig. Vi kan jo godt møte familien i jula, men jeg skjønner ikke hvorfor vi på død og liv må feire selve julekvelden sammen når vi ikke har noe til felles annet enn slektsbånd 🙈

Anonymkode: 2a2d8...d65

Nei, ikke nødvendig. Dere treffes jo ikke ellers i året heller. Fin deres egen form for feiring, uten dårlig samvittighet. God jul🤗♥️

Skrevet

Feire med de dere vil. Ser ikke poenget med å mistrives sammen.

Skrevet

Hva som er nødvendig, er opp til enhver å bestemme. Dere velger det som passer for dere. Trenger ikke legge mer i det enn si «Vi feirer hjemme» neste år, uten å hverken takken ja til invitasjon eller invitere dem til dere. 

Anonymkode: f2fdc...0a0

Skrevet

Jeg og mannen feirer med 3 vennepar og har gjort det i 4 år, helt tipp topp. Jeg har ikke noe kontakt med mine 3 søsken annet enn en telefon i desember (begge foreldre er døde) og mannen har ikke noe ønske om å være med sin familie på selve julaften. Vi reiser gjerne på et middagsbesøk hos de 1. eller 2. dag men akkurat på julaften ønsker han heller å feire med meg og gode venner. 

Julen kan feires akkurat slik du og dine nærmeste selv ønsker og når en skjønner og gjør det til en realitet så slippes og en tung bør ifra skuldrene. Vi storkoser oss på julaften og ønsker ikke å måtte tvinge oss sammen i storfamilien bare fordi dette er det vanlige når det ikke gir oss noe. Det er jo bare til å si det, at til neste år så ser dere for dere andre planer, en blr ikke ha skyldfølelse for det

Anonymkode: 16d73...3d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...