Hetve Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 Jeg vet snart ikke mine arme råd lenger.. jeg har to hannkatter, en på 8,5 år og en på 5 mnd. De går forsåvidt greit sammen i hverdagen, litt slossing og leking her og der for å markere seg. Men det jeg sliter med er at han store vil ut med en gang jeg kommer hjem.. men det virker ikke som om det er noe problem ellers i hverdagen, og når naboene mine har passet de har de sagt det går helt fint. De ligger ofte hver for seg å sover når jeg kommer hjem, han minste møter meg alltid ved døra, men han eldste kommer litt diltende etter for å hilse. det at han største vil ut med en gang er det et tegn på at han ikke trives? Og at han viser at han vil ut for å signalisere at han er misfornøyd og egentlig vil ha den lille bort?? Er det noen som har noen erfaringer med akkurat det her de vil dele? Komme med tips til hva jeg kan gjøre?? til info, han største er kastrert, men ikke han minste enda..
svartkatt Skrevet 25. desember 2023 #2 Skrevet 25. desember 2023 Straks på tide med kastrering av den lille hvertfall. Men det høres ikke ut som dere har noe problemer der egentlig. Du sier jo også at den eldre kommer diltende etter, det er ikke det samme som å ville gå ut med en gang.. så.. det varierer om han vil ut med en gang...??
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #3 Skrevet 25. desember 2023 Om alt går greit ellers, ser jeg ikke problemet? Han vil vel ut for å gå på do fordi han synes det er best å gå på do ute enn inne? Kanskje han bare vil ha litt frisk luft og være alene uten lillebror en stund? Hvordan beveger han på seg inne? Går han rundt med halen lavt og godt inntil veggen, eller er halen på halv mast/høy mast? Om lillebror er på stua, krysser han stua inntil veggen eller midt i rommet? Hva gjorde han før lillebror kom inn i hjemmet? Gjemmer han seg unna mye, eller spankulerer han rundt og oppfører seg som han alltid har gjort? Du bør se på kroppsspråket om han nå er full av usikkerhet og lav selvtillit, eller om han er selvsikker og som han har vært tidligere. Hvordan han har vært i kroppsspråket før og hvordan han er i kroppsspråket nå, vil fortelle dere alt dere trenger å vite. At han vil ut når dere kommer hjem, sier ikke så noe mer enn at han ønsker å ut etter å ha vært inne hele dagen. Anonymkode: e5d47...3e0 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 Jeg ser ikke helt problemet. Han vil vel bare ut? Kanskje du leser for mye i handlingene deres og tillegger den følelser de ikke har. Fordi du er redd det ikke skal fungere? Anonymkode: 40dc8...219
Perelandra Skrevet 25. desember 2023 #5 Skrevet 25. desember 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg