AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 Har hatt en operasjon av brystene mine, og når jeg var på sjekk hos legen så sa legen at dette må jeg ta bilde av på telefonen min. Der har jeg porteføljen min, så han tok bilder av de på telefonen min. Kjente at det ble litt feil for meg, men kanskje det er vanlig? Dette er på offentlig sykehus. Anonymkode: e2bc8...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #2 Skrevet 25. desember 2023 Legen vår tok video med telefonen sin da barnet vårt fikk en uvanlig bivirkning av en medisin. Det var for å vise til kollegier. Om det er greit i ditt tilfelle vet jeg ikke. Anonymkode: 5dda0...c7b 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #3 Skrevet 25. desember 2023 Det var vel sannsynligvis jobbtelefon, ikke hans private? Jeg ser ikke en helt forskjellen på om han tar bildene med et kamera, et nettbrett eller en telefon - de havner samme sted og han har samme tilganger uansett. Anonymkode: 27b4a...100 9
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 Men, hvis han hadde tatt bilder med et kamera da? Anonymkode: f54bb...ae2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #5 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men, hvis han hadde tatt bilder med et kamera da? Anonymkode: f54bb...ae2 Tok det også, da kom det en sykepleier inn. Føler det er litt forskjell på privat telefon og avdelingen sitt kamera? Jeg syntes det var litt ubehagelig at mine bryst skal være på en privat telefon, sender de ikke til gubben engang 😛 ts Anonymkode: e2bc8...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #6 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var vel sannsynligvis jobbtelefon, ikke hans private? Jeg ser ikke en helt forskjellen på om han tar bildene med et kamera, et nettbrett eller en telefon - de havner samme sted og han har samme tilganger uansett. Anonymkode: 27b4a...100 Nei var hans private, sykepleieren ble litt paff da han dro frem den. ts Anonymkode: e2bc8...7bf
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #7 Skrevet 25. desember 2023 «Dette må jeg ha bilde av» - ikke greit spør du meg! Vedkommende må jo spørre! Og helst spørre på forhånd og få svaret litt senere slik at pasienten får en reell mulighet til å tenke seg om og ikke bare svare ja på automatikk. Burde også vært skriftlig på skjema med informasjon om hvordan bildene lagres/brukes. Anonymkode: a394b...e92 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #8 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei var hans private, sykepleieren ble litt paff da han dro frem den. ts Anonymkode: e2bc8...7bf hvis sykeplreien reagerte på da så burde du kanskje skjønt rød flagget der men kanskje du ikkje tenkte over da Anonymkode: 87f44...1a6 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #9 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei var hans private, sykepleieren ble litt paff da han dro frem den. ts Anonymkode: e2bc8...7bf Dette vet du, eller dette tror og antar du at du så og skjønte...? Anonymkode: 27b4a...100 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #10 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Dette må jeg ha bilde av» - ikke greit spør du meg! Vedkommende må jo spørre! Og helst spørre på forhånd og få svaret litt senere slik at pasienten får en reell mulighet til å tenke seg om og ikke bare svare ja på automatikk. Burde også vært skriftlig på skjema med informasjon om hvordan bildene lagres/brukes. Anonymkode: a394b...e92 Ja, jeg ble litt paff og var først når bildene var tatt jet kjente på at hva skal han med de på private telefon og er det innafor eller er jeg bare en som er litt overfølsom. ts Anonymkode: e2bc8...7bf 1 1
Duff Skrevet 25. desember 2023 #11 Skrevet 25. desember 2023 Leger har tatt bilder av meg flere ganger med mobil, alltid jobbmobil. 1
Rødstrupa Skrevet 25. desember 2023 #12 Skrevet 25. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har hatt en operasjon av brystene mine, og når jeg var på sjekk hos legen så sa legen at dette må jeg ta bilde av på telefonen min. Der har jeg porteføljen min, så han tok bilder av de på telefonen min. Kjente at det ble litt feil for meg, men kanskje det er vanlig? Dette er på offentlig sykehus. Anonymkode: e2bc8...7bf Hvordan brystoperasjon? Kirurg eller en lege tok bildene? Legesjekk? Hvordan vet du det var hans private mobil? Hele storyen stinker…. Endret 25. desember 2023 av Rødstrupa
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #13 Skrevet 25. desember 2023 Sikker på at du ikke har misforstått? Hos oss tar plastikkirurgene bilder med telefonen som går rett inn i pasientens journal. Vi bruker Iphone på jobb, så de er helt lik folks private, mange kan ikke se forskjellen. De fleste vanlige sykepleiere har ingen ide om hva kirurgene driver med så ikke rart om de ble overrasket. Anonymkode: 10564...8a9 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #14 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hvis sykeplreien reagerte på da så burde du kanskje skjønt rød flagget der men kanskje du ikkje tenkte over da Anonymkode: 87f44...1a6 Rakk liksom ikke, men fikk litt feil følelse når han var ferdig. Er lege skal sikkert brukes til noe, men hva og hvorfor på privat telefon. Ts Anonymkode: e2bc8...7bf
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #15 Skrevet 25. desember 2023 Jeg tenker jeg at du kan klage på. Mange uetiske mannlige leger der ute desverre Anonymkode: 5cb5f...cc5 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #16 Skrevet 25. desember 2023 Duff skrev (1 minutt siden): Leger har tatt bilder av meg flere ganger med mobil, alltid jobbmobil. Legen sa min telefon så er veldig sikker på at den var privat. Men kanskje det er normal og jeg bare overreagerer på det ts Anonymkode: e2bc8...7bf
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #17 Skrevet 25. desember 2023 Rødstrupa skrev (1 minutt siden): Hvordan brystoperasjon? Kirurg eller en lege tok bildene? Legesjekk? Dette var ikke kirurgen som opererte meg, så aner ikke hva han egentlig var. Men spiller det en rolle? ts Anonymkode: e2bc8...7bf
svartkatt Skrevet 25. desember 2023 #18 Skrevet 25. desember 2023 Du kan ikke vite om det er privat eller jobb mobil. Uansett kunne du sikkert sagt ifra der og da? Eller i etterkant. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #19 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legen sa min telefon så er veldig sikker på at den var privat. Men kanskje det er normal og jeg bare overreagerer på det ts Anonymkode: e2bc8...7bf Når jeg er på jobb sier jeg også "min telefon" om min jobbtelefon. Det er jo min telefon når jeg er på jobb, selv om jeg har en annen privat. Anonymkode: fe314...ce6 10
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #20 Skrevet 25. desember 2023 Er du sikker på at det var privat mobil? Flere og flere sykehus (og dermed leger) bruker mobile enheter, som en telefon feks. Ikke noe unormalt i det. Anonymkode: 5f1fa...0a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå