Gå til innhold

kan stikkingen skyldes angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har har noe stikking under puppen i dag. Tror det startet i går. Er ikke vondt, bare ubehagelig. Tenker på leveren, men kan det bare være angst/stress? Har slitt med angst i flere måneder nå, men under den hektiske juletiden, så har angsten holdt seg litt i bakgrunn. Men nå som det ytre stresset er borte, så merker jeg angsten er der igjen, men nå føler jeg at angsten ligger i denne stikkingen. Det er som sagt ikke vondt, bare ubehagelig. 

Kan det være angsten? 

Anonymkode: 22a8c...43a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå deg en tur, ta en joggetur el. annen fysisk aktiviyet. Hvis stikkingen forsvinner underveis er det angst.

Anonymkode: 0163e...36e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har i perioder ofte stikking i brystregionen, særlig på siden og gjerne litt under puppene ja. Såvidt jeg har skjønt er det vanligvis muskulært. Men det kan og være fra magen tror jeg. Jeg har og angst og stress som jeg tror påvirker, for jeg spenner kroppen og da får man jo lettere muskelsmerter. Slik jeg husker det fra sist jeg undersøkte så er stikkende smerter spesielt litt på siden fra musklene mellom ribbeina. 

Har hatt det sånn i 20 år og har ingen fysisk sykdom jeg vet om. Har sjekket både lever og hjerte av helt andre grunner så vet at det ikke er derfor iallfall :)

Anonymkode: 70f3c...eae

Skrevet

Har jevnlig stikkinger, ilinger, småsmerter fra deler av kroppen jevnlig. Tenker alltid at dette er helt normalt og ufarlig. Kan ikke forvente at kroppen er helt knirkefri hele tiden. 

Jeg har et sammenligningsgrunnlag. Hatt blindtarmbetennelse, og da var smertene så ulidelige at det ikke var tvil om at noe var galt. Småknirk er bare støy. 

Anonymkode: d1079...cc4

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Har hatt det sånn så lenge jeg kan huske. Strever også med angst. 
Tatt alt av prøver og undersøkelser. Både ekg flere ganger, MR, CT, blodprøver osv… Har veldig lett for å spenne kroppen. 

Stikkingen har jeg også opplevd. Går over etterhvert. Forsøk avslapningsøvelser. Pust godt inn og ut :) 

Anonymkode: 40815...be3

Skrevet

Gjør pusteøvelser, søk opp vagus breathing på spotify, fem sek inn og fem sek ut.

Det høres ut som det stikker i diafragma, den største pustemuskelen. Tipper anspentheten din gjør det stiv og den trenger å løses opp. Rolig dyp pust masserer diafragma og aktiverer vagusnerven. 
Pusteøvelser er genialt og gratis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...