Gå til innhold

Hvorfor så lave krav til menn og kvinner i forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett noen gjengangere på KG, og blir helt forundret over hvor lavt vi setter lista til våre partnere.

Det skrives om at man ikke kan ha noen som helst forventninger til at menn skal klare de minste ting på egen hånd. Ikke kan man kreve at de kjøper en gjennomtenkt julegave, og det er visst helt normalt at det mases om sex og blir furting om de får et nei. Seksuell utlevering av partnere skal man visst også tåle. Ikke ser de hva som må gjøres i huset, og «barnepass» er ikke deres oppgave. De må få beskjed om hva som skal gjøres, for de evner visst ikke å skjønne det på egenhånd.

Er visst også helt vanlig at kvinner snakker stygt og klager over mennene sine til venninner. Utleverer intime detaljer om parforholdet og dets utfordringer, og mannens mangler. Masse galt med mannen, mens de er blinde for de 10-20 kiloene de selv har lagt på seg gjennom de siste 15 årene. Man skal bli behandlet som en dronning, uten å behandle mannen som en konge.

Når ble det vanlig med slik oppførsel? Det kunne aldri falt meg eller mine venninner inn å snakke slik om våre partnere. Om partnerne våre hadde behandlet oss slik som beskrevet over, hadde de blitt hevet på dør. Er det ikke lenger vanlig å ha et forhold hvor det er gjensidig kjærlighet, respekt, forelskelse og engasjement? Hvorfor slår man ikke heller opp? Jeg har full forståelse for at konflikter oppstår, men jeg mener man har et ansvar for å løse dette sammen som et team, før man løper til kompisene/venninnene med stygge ord.

Vil legge til at jeg skjønner at det kan oppstå utfordringer og problemer knyttet til skrantende helse mentslt og fysisk, men denne tråden handler ikke om dette.

Anonymkode: 8a6f9...061

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er helt sjokkert selv. Særlig over hvor mange kvinner som ser ut som de er sammen med menn uten normal boevne og forsørgerevne for sine EGNE barn.

Anonymkode: d933f...c64

• Nyttig 1
Skrevet

KG er på mange måter en giftig plass å være. Her er mange mislykkede menn som har både dårlige holdninger og lav modenhetsnivå, og disse prøver å påvirke kvinner til å tro at å ha basic krav til en partner er for høyt. Jeg håper jo at de fleste ignorerer disse mennene og står på sine egne krav, men det er vondt å lese hver gang det kommer en tråd om kvinner med elendige partnere der de nøler på hva de bør gjøre og tror at det er dette de må holde ut og kjempe for..

Anonymkode: d40c3...4ca

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Man skriver vel på kg for å få litt råd eller perspektiv når det ikke monner å prate med partner. 

Mannen min gir forresten ikke julegave, og det er helt greit for meg. Har uansett litt dårlige assosiasjoner til julegaver. Å kjøpe perfekte julegaver var noe av det siste eksen gjorde før han stakk. 

Anonymkode: 905d9...ca1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...