Gå til innhold

Deg som har droppet smartelefonen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Magika_fra_Fyll skrev (1 time siden):

Det går helt fint å ha en smarttelefon uten å bruke halve dagen på SoMe-apper 

Ja, men som mye annet er apper, mobil og annet på skjerm avhengighetsskapende. Det er en bevisst strategi fra alt fra Apple, Meta til spillutviklere. Å appellere til den delen av hjernen vår, belønningssystemet. Noen har lettere for å bli avhengig enn andre. 

At du "fint klarer det" er fint for deg. Det kan du være glad for :)

Her diskuteres vel mer problematikken rundt det å ikke klare det så fint som deg. 😊

Anonymkode: 21336...28c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men følger du med på absolutt alle transaksjoner på kredittkortet? 

Anonymkode: 74a7f...97a

Ja, og ikke bare der. Fører inn alt jeg bruker i en Excel-ark slik at jeg ser hva pengene går til. Fordelt på ulike kategorier osv. Sjekker mao. i kredrittkortappen daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så la oss si jeg laster ned Ruter app eller Hotels.com app og oppgir kortopplysninger der. Hva om noen av appene plutselig trekker noe jeg ikke har bestilt?  

Da bestrider du trekket, dermed er det selskapet som har bevisbyrden på at du faktisk bestilte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (1 minutt siden):

Ja, og ikke bare der. Fører inn alt jeg bruker i en Excel-ark slik at jeg ser hva pengene går til. Fordelt på ulike kategorier osv. Sjekker mao. i kredrittkortappen daglig.

Står jo full oversikt på regninga da :) 

Anonymkode: f0cef...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Står jo full oversikt på regninga da :) 

Der står bare brukerstedet, ikke hva pengene er brukt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (18 minutter siden):

Der står bare brukerstedet, ikke hva pengene er brukt på.

Holder ikke det da? :) Om du har brukt 300kr på kiwi, må du ha detaljert oversikt over dette etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men følger du med på absolutt alle transaksjoner på kredittkortet? 

Det er ikke vanskeligere enn å se over en kvittering fra kassa i butikken. Jeg vet hvilke apper jeg bruker og hva jeg bruker dem til.  Jeg handler ikke i nigerianske nettbutikker uten info om eiere f. eks. Og skulle vy, sas, vipps, Telenor, easypark osv. finne ut at de skal begynne å trekke random beløp fra folk, så skal jeg love deg at det er de som sitter med skjegget i postkassa. Ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Holder ikke det da? :) Om du har brukt 300kr på kiwi, må du ha detaljert oversikt over dette etterpå?

Kiwi er dagligvarer. Helt greit. Men f.eks Obs! kan være mye rart. Alt fra dagligvarer til byggevarer og klær. Og ja, oversikt over forbruk i de forskjellige kategoriene vil jeg ha. 

Dessuten er det ofte vanskelig å skjønne hva som er hva. På regningen står ting som "Vmp Sarpsborg AS", "Lb garderm 1318", "Klarna" osv. Ikke alltid lett å skjønne i etterkant hva dette er. Derfor legger jeg det inn hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...