Gå til innhold

Perioral dermatitt/skinoren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har hatt litt perioral dermatitt mellom nese/munn, og bestemte meg for å kontakte lege for å få behandling for dette. Fikk en krem kalt Skinoren og tabl (tetracyclin). Ikke begynt på tetracyclin enda, men begynt på Skinoren, og nå er hele området rundt munnen dekket, det ser helt forferdelig ut. Det er vanskelig å dekke nuppene med sminke, og jeg skjemmes for å gå ut døren. Det svir ved påføring av kremen. Burde jeg slutte?

Anonymkode: 129a4...f8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei, jeg har hatt litt perioral dermatitt mellom nese/munn, og bestemte meg for å kontakte lege for å få behandling for dette. Fikk en krem kalt Skinoren og tabl (tetracyclin). Ikke begynt på tetracyclin enda, men begynt på Skinoren, og nå er hele området rundt munnen dekket, det ser helt forferdelig ut. Det er vanskelig å dekke nuppene med sminke, og jeg skjemmes for å gå ut døren. Det svir ved påføring av kremen. Burde jeg slutte?

Anonymkode: 129a4...f8b

Jeg reagerte ikke sånn, men blir sånn av Rozex salve. Så kan jo hende du reagerer på salven? Kjipt å smøre seg med en salve som gjør alt 10 ganger verre. 

Anonymkode: ee7b4...70d

Skrevet

Kan godt hende jeg reagerer ja. Har ikke brukt den i dag og har roet seg bittelitt. Burde jeg trappe ned eller kutte den helt ut tror du?

Skrevet
455Silje123 skrev (3 minutter siden):

Kan godt hende jeg reagerer ja. Har ikke brukt den i dag og har roet seg bittelitt. Burde jeg trappe ned eller kutte den helt ut tror du?

Vanskelig å si. Har lest om folk som har blitt verre før det har blitt bedre. Du får nesten teste ut litt. Jeg hadde ikke orka å brukt en salve som hadde gjort det verre. Litt rødhet og tørrhet er greit, men ikke at hele ansiktet blusser opp.

Anonymkode: ee7b4...70d

Skrevet

Ikke hele ansiktet, men der jeg har påført det. Men det er 200% verre, så jeg forsøker å stoppe i noen dager. Takk for tipsene dine!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...