Gå til innhold

Klarer ikke føle noen ting, bare trist hele tia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så sliten hele tiden, klarer ikke glede meg til noe, eller over noe. Altså, jeg kan smile og være glad, men det føles bare som jeg klistrer på et smil på en måte.. at jeg aldri er ordentlig glad, liksom alltid en negativ grunnfølelse i meg.. 

Har en fin samboer, vi har en bra hverdag, krangler ikke, har et fint hus vi eier, ok økonomi. Men ikke sex, aldri sex, over 1 år siden sist. Ingen barn. 30- årene begge to. Jeg vet ikke hva jeg skal, prøver tenke på livet uten han, med han.. men føler liksom ikke noe når jeg tenker på det. 

Far er dement, jeg sliter så med å takle det. Vet jeg er mye sint, familien rundt meg og sier det, at jeg tar med meg en tung stemning når jeg kommer inn i et rom.. at jeg alltid virker i dårlig humør. 

Jeg prøver å ikke være det, men jeg klarer bare ikke.. orker ikke liksom, føler meg bare så grunnleggende trist og lei. 

Andre som har følt det sånn? Hva hjalp dere?

Anonymkode: 8e921...fa8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går du på legemidler?  Er du mellom 42 og 50' ? Mulig jeg har svar,er slik selv. Hatt det slik i 8 år nå...

Anonymkode: fa255...e23

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går du på legemidler?  Er du mellom 42 og 50' ? Mulig jeg har svar,er slik selv. Hatt det slik i 8 år nå...

Nei, jeg går ikke på legemidler. Er 36 år. Hvordan takler du det?

Skrevet

Du beskriver depresjon. Gå til legen.

Anonymkode: ce273...bf1

Skrevet

Høres ut som en depresjon kombinert med et dødt forhold. Ta en tur til legen for depresjonen. Parforholdet kan du avslutte eller gå til en parterapeut for.

Anonymkode: 01d98...a96

Skrevet

Høres ut som en depresjon kombinert med et dødt forhold. Ta en tur til legen for depresjonen. Parforholdet kan du avslutte eller gå til en parterapeut for.

Har vært hos legen, fikk beskjed om at jeg har en lett depresjon, men at det ikke var noe å gjøre. Jeg måtte komme meg ut blandt folk, og være mer sosial. Men det er kanskje det siste jeg har lyst og ork til nå..

Forholdet er jo fint, det er jo ikke noe dårlig stemning. Bare veldig kjedelig noen form for intimitet.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har vært hos legen, fikk beskjed om at jeg har en lett depresjon, men at det ikke var noe å gjøre. Jeg måtte komme meg ut blandt folk, og være mer sosial. Men det er kanskje det siste jeg har lyst og ork til nå..

Forholdet er jo fint, det er jo ikke noe dårlig stemning. Bare veldig kjedelig noen form for intimitet.. 

Med en depresjon er det vanskelig å komme seg ut. Sett et realistisk mål. Får du til å være sosial en dag i uken? Gå på kino om prating er for mye. 

Dere bør uansett ta tak i forholdet, selv om det er greit/fint. Selv om dere er godt voksne er dere ikke for gamle for å ha et rikt sexliv. Dersom dere har lav lyst er det helt innafor å ha sex en gang i måneden eller en gang annenhver måned. Men noe intimitet ønsker dere kanskje? Sex utskiller også lykkehormoner, som kan hjelpe på depresjonen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, jeg går ikke på legemidler. Er 36 år. Hvordan takler du det?

Ok. Ble satt på Sarotex  for noen år tilbake trappet ned i Feb.23.Gått på wegovy, sluttet i oktober. Fått tilbake mensen etter den ble borte i 2021. Har blitt et nytt menneske på 2Mnd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med en depresjon er det vanskelig å komme seg ut. Sett et realistisk mål. Får du til å være sosial en dag i uken? Gå på kino om prating er for mye. 

Dere bør uansett ta tak i forholdet, selv om det er greit/fint. Selv om dere er godt voksne er dere ikke for gamle for å ha et rikt sexliv. Dersom dere har lav lyst er det helt innafor å ha sex en gang i måneden eller en gang annenhver måned. Men noe intimitet ønsker dere kanskje? Sex utskiller også lykkehormoner, som kan hjelpe på depresjonen.

Ja, det er veldig vanskelig å komme seg ut.. skal prøve å sette meg noen mål. 

Jeg har i utgangspunktet ikke lav sexlyst, men klart den blir jo påvirket av at han aldri har lyst. Har gir meg noen raske kyss, og klemmer. Men aldri noe intimt. 

Jeg ønsker egentlig bare reise bort, helt alene, en natt eller to. Prøve å finne ut hva jeg egentlig føler. 

Skrevet

Er det ingen av dere som ønsker sex? Hva med å starte med noe avtalt intimitet som kan evt føre til sex, eller bare stoppe der? Vi gjorde det slik da jeg var gravid og intimitetbehovet ble borte, og da kom det tilbake sakte men sikkert. Sex/ intimitet hjelper ofte på humøret også. 

Ellers er jeg enig i at å «tvinge» seg selv ut på noe sosialt til faste tider er en god måte å komme seg ut på. Kurs/ aktiviteter med faste dager kan være en ting. Trening en gang i uka kanskje? Gåturer er også bevist godt for depresjon. Rutiner er gull.

Anonymkode: cc716...249

Skrevet

Ja, det er veldig vanskelig å komme seg ut.. skal prøve å sette meg noen mål. 

Jeg har i utgangspunktet ikke lav sexlyst, men klart den blir jo påvirket av at han aldri har lyst. Har gir meg noen raske kyss, og klemmer. Men aldri noe intimt. 

Jeg ønsker egentlig bare reise bort, helt alene, en natt eller to. Prøve å finne ut hva jeg egentlig føler. 

Det står du jo helt fritt til å gjøre. Bestill en natt eller to på hotell. Finn ut av forholdet. Du sier at forholdet er fint, men jeg forstår ikke helt hva «fint» betyr for deg. Jeg opplever også at jeg har et «fint» forhold. For meg betyr det sex, reiser, opplevelser, gaver og gjensidig kjærlighet. Datenights og kosekvelder ukentlig. I mitt hode er fint det samme som flott, ikke fravær av noe vondt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ingen av dere som ønsker sex? Hva med å starte med noe avtalt intimitet som kan evt føre til sex, eller bare stoppe der? Vi gjorde det slik da jeg var gravid og intimitetbehovet ble borte, og da kom det tilbake sakte men sikkert. Sex/ intimitet hjelper ofte på humøret også. 

Ellers er jeg enig i at å «tvinge» seg selv ut på noe sosialt til faste tider er en god måte å komme seg ut på. Kurs/ aktiviteter med faste dager kan være en ting. Trening en gang i uka kanskje? Gåturer er også bevist godt for depresjon. Rutiner er gull.

Anonymkode: cc716...249

Altså, jeg er i utgangspunktet veldig glad i sex og kos og alt. Vi hadde det ca 1- 2 ganger i lånetiden før, kunne vært oftere, men det var til å leve med. Nå er det jo over et år siden, så den seksuelle tiltrekkingen blir jo påvirket.. han virker veldig fornøyd som det er, han sier han er enig i det er lenge siden, men han føler bare ikke det behovet.

Skal prøve med gåturer. Vil ned i vekt og, så tenker det å tvinge seg ut er en god ide.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det står du jo helt fritt til å gjøre. Bestill en natt eller to på hotell. Finn ut av forholdet. Du sier at forholdet er fint, men jeg forstår ikke helt hva «fint» betyr for deg. Jeg opplever også at jeg har et «fint» forhold. For meg betyr det sex, reiser, opplevelser, gaver og gjensidig kjærlighet. Datenights og kosekvelder ukentlig. I mitt hode er fint det samme som flott, ikke fravær av noe vondt. 

Fint det er, ingen konflikter/ krangling, kanskje for vi aldri snakker om vanskelige ting I forholdet. Vi har det jo hyggelig sammen, ler sammen, kam snakke om ting bortsett fra forholdet da.. jeg vet han er glad i meg, føler meg trygg på det. Og jeg er veldig glad i han. Men jeg savner kjæreste biten, sex, det å føle at noen andre er tiltrukket av deg. 

Skrevet

Jeg har det også sånn og har hatt det i mange, mange år. Jeg står på stedet hvil i livet og får ikke til noenting.
Jeg mistenker at jeg bl.a. er deprimert og holder på å psyke meg opp til å kanskje snakke med noen om det.
Men jeg vet jo ikke hvor jeg skal starte.

Anonymkode: ab9ee...ea2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...