AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 Hva hadde dere tenkt om dette. Har en ny svoger inn i familien. I går takket han på melding kun til min mann, men ikke meg. Er det ikke normal høflighet å takke oss begge? vi feiret ikke med dem, men med min familie i går. Og så er det alltid jeg som hvert år må starte først med å takke svigerfamilien for gaver. Har enda ikke takket dem, for tenkte at de for en gangs skyld kan starte. Men neida. Blir meg igjen. Anonymkode: 910d0...839
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #2 Skrevet 25. desember 2023 Skal man sende to meldinger for å takke for en gave? Anonymkode: fef1d...a3f 22 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #3 Skrevet 25. desember 2023 Jeg skriver tusen takk for gaven/gavene VI fikk. Anonymkode: 9b61e...01f 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hva hadde dere tenkt om dette. Har en ny svoger inn i familien. I går takket han på melding kun til min mann, men ikke meg. Er det ikke normal høflighet å takke oss begge? vi feiret ikke med dem, men med min familie i går. Og så er det alltid jeg som hvert år må starte først med å takke svigerfamilien for gaver. Har enda ikke takket dem, for tenkte at de for en gangs skyld kan starte. Men neida. Blir meg igjen. Anonymkode: 910d0...839 Mener du man skal sende melding til alle parter? Anonymkode: 63154...64c 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #5 Skrevet 25. desember 2023 Jeg sender bare en melding for å takke for en gave. Regner med at denne klarer å videreformidle takken. Jeg takker min familie, telefon eller meldinger hvis vi ikke ses. Mannen takker sin. Her også regner jeg med at de forstår av samtalene at takken er fra oss begge og på vegne av barna når det er naturlig. Anonymkode: d5c81...76c 8 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #6 Skrevet 25. desember 2023 Jeg takker min familie på melding eller telefon (ringer typisk besteforeldrene mine 1 juledag). Takker for gavene til meg, mannen og barnet. Vet mannen pleier å takke via telefon, flere han ringer 1 juledag. Han blir også oppringt. Hører de takker for gaver. Neste gang jeg møter hans familie og motsatt, pleier vi å takke også. Møtes typisk i løpet av romjulen/nyttårsaften. Tenker det er innafor å takke da, ikke for sent. Anonymkode: 159ad...605 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #7 Skrevet 25. desember 2023 Jeg regner med at partneren min greier å videreformidle en takk til meg ved behov. Forventer aldeles ikke at noen skal sende to ulike takkemeldinger for én gave. Hvilken planet lever du på? Anonymkode: 5d181...5bf 11 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #8 Skrevet 25. desember 2023 Jeg takker min familie, han takker sin Anonymkode: 26bd2...7fd 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #9 Skrevet 25. desember 2023 Nei vettu. Ikke rart det er så my uenigheter i verden. Jeg bryr meg ikke. Jeg treffer alle etter hvert i løpet av julen at jeg takker dem da. Gidder ikke å sette meg ned å skrive en melding nei. Får jeg en melding så takker jeg da. Men det er ikke det jeg tenker på nei. Det tar jeg når jeg treffer folk. Anonymkode: f4744...441 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #10 Skrevet 25. desember 2023 Fokuser heller på å gjøre det du føler er riktig for deg. Så kan du heller bare slippe de andre og hva de gjør. Blir så slitsomt i lengden dersom du skal drive å irritere deg over at andre "gjør feil", eller enda verre prøve å oppdra dem som om du skulle vært deres lærerinne. Det skaper ekstremt tappende vibber både for deg og dem. Så mitt tips er å bare slå seg til ro med og gjøre det som er riktig for deg. Gled deg over det - og så gi litt faen i hva de andre gjør 🙂 Livet er for kort! Anonymkode: a8678...9e6 1
Capazitet Skrevet 25. desember 2023 #11 Skrevet 25. desember 2023 La nå mannen din få ha den gleden...
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #12 Skrevet 25. desember 2023 Jeg fikk flott gave av svigermor og ba min kjære takke så mye-jeg har ikke telefonnr hennes. Anonymkode: 6d279...fc2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #14 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hva hadde dere tenkt om dette. Har en ny svoger inn i familien. I går takket han på melding kun til min mann, men ikke meg. Er det ikke normal høflighet å takke oss begge? vi feiret ikke med dem, men med min familie i går. Og så er det alltid jeg som hvert år må starte først med å takke svigerfamilien for gaver. Har enda ikke takket dem, for tenkte at de for en gangs skyld kan starte. Men neida. Blir meg igjen. Anonymkode: 910d0...839 Har han ditt nummer da? Og tenk heller at det viktigste er faktisk at dere får en takk enn ingenting! Anonymkode: 104b3...243 1
Mezzosoprena Skrevet 25. desember 2023 #15 Skrevet 25. desember 2023 Nei men kjære vene, man trenger ikke å sende en takkemelding til hele familien man har fått gave av - her i huset klarer jeg fint å kommunisere til mannen min at "nå sendte tanta Anna melding og takket for gaven hun fikk", eller "skal hilse fra tanta Anna og takke for gaven. 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #16 Skrevet 25. desember 2023 Jeg har aldri tenkt at jeg burde sende takkemelding til begge parter i et par når jeg får julegave. Det holder da i massevis å takke en av dem på melding. Anonymkode: 50873...bcb 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #17 Skrevet 25. desember 2023 Nei, det hadde jeg ikke hengt meg opp i. I dag var det julemiddag hos en bror jeg ikke feiret julaften med. Jeg takket for gaven til ham selv om den var fra han og kona. Anonymkode: 038e6...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #18 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sender bare en melding for å takke for en gave. Regner med at denne klarer å videreformidle takken. Jeg takker min familie, telefon eller meldinger hvis vi ikke ses. Mannen takker sin. Her også regner jeg med at de forstår av samtalene at takken er fra oss begge og på vegne av barna når det er naturlig. Anonymkode: d5c81...76c Samme her. Det samme gjelder for det meste av mannens familie. Svigermor, derimot, blir blodig fornærmet hvis hun ikke får takk fra hver enkelt. Hun gir riktig nok gave til hver av oss også da, men likevel. Det er fortsatt ikke nok om f.eks. jeg eller samboer ringer og takker på vegne av alle tre for gavene, i flertall, VI fikk. Klær må prøves umiddelbart så hun får vite om de passer. Hvis samboer ringer, må jeg og barnet vårt også si takk i telefonen. Gratulasjoner til bursdag må også overbringes fra hver enkelt av oss hvis det skal være "gyldig". Anonymkode: 4dc57...e71
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #19 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg regner med at partneren min greier å videreformidle en takk til meg ved behov. Forventer aldeles ikke at noen skal sende to ulike takkemeldinger for én gave. Hvilken planet lever du på? Anonymkode: 5d181...5bf Jeg lever på jorda du da? Pluto. Anonymkode: 910d0...839
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #20 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal man sende to meldinger for å takke for en gave? Anonymkode: fef1d...a3f Om det var på snap eller face eller melding, så ja mener jeg man burde være høflig nok til å takke begge. Anonymkode: 910d0...839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå