Gå til innhold

Menn sier de er lite kravstore, men de elsker ikke de de er sammen med med mindre de likte utseende hennes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff. En som har jaktet meg ned i 2 år har nå fått seg kjæreste, det har gått fort i svingene for de er allerede samboere. Han har vært opptatt av utseende til damer og jeg vet hva han liker (typisk blond, slank og former), hun ser omvendt ut av det. Likevel tenkte jeg det var utrolig hyggelig fordi jeg vet han så gjerne ville ha en familie og jeg hadde dårlig samvittighet som alltid avviste han. I kveld fikk jeg melding om han kan komme på en øl hos meg fordi dama er utenbys med en «😘»

Dette er en av grunnene til at jeg fremdeles er singel, har opplevd dette litt for mange ganger og syns folk er utrolig naive, enkelte menn tar hvem som helst for å være i forhold, så ender de opp med å være utro fordi de tross alt ikke er tiltrukket. Et av mine største mareritt er å være på andre siden, og bli bedratt sånn. Måtte bare få ut dette fordi menn klager over hvor kresne damer er og hvor lite kresne de selv er. Men det er vel bedre å velge en man faktisk liker så man er trofast fremfor det der?

Anonymkode: 43cbe...0b2

• Liker 5
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har du misforstått. Du snakker her om en utro mann, og menn er utro mot selv de vakreste, deiligste og snilleste partnerne som de er tiltrukket av. Så utroskap har null og nada med at partneren deres ikke er bra nok eller tiltrekkende nok, og veldig ofte null og niks som mangler i forholdet av andre ting heller men hvor utroskapet blir gjort av grunner som ikke har med forholdet og partner å gjøre. 

Virker som at du liksom føler deg bedre enn dama hans fordi han vil være utro med deg, men sånn er det altså ikke. Hadde du vært bedre hadde han valgt deg som kjæreste og ikke henne. Du sier du vet hva slags damer han liker, med ditt utseende og ikke hennes men det er mange som har historikk med en type damer eller menn og som kan falle like hardt for en helt annen type damer eller menn. 

Jeg skjønte ikke helt hensikten med denne tråden her annet enn selvskrytet ditt.. Ja folk er utro, han er jo åpenbart en fjott, men det er teit hvordan du har internalisert misogyni som legger det på at dama hans ikke er pen nok eller bra nok.

Anonymkode: 3d0cc...09a

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette har du misforstått. Du snakker her om en utro mann, og menn er utro mot selv de vakreste, deiligste og snilleste partnerne som de er tiltrukket av. Så utroskap har null og nada med at partneren deres ikke er bra nok eller tiltrekkende nok, og veldig ofte null og niks som mangler i forholdet av andre ting heller men hvor utroskapet blir gjort av grunner som ikke har med forholdet og partner å gjøre. 

Virker som at du liksom føler deg bedre enn dama hans fordi han vil være utro med deg, men sånn er det altså ikke. Hadde du vært bedre hadde han valgt deg som kjæreste og ikke henne. Du sier du vet hva slags damer han liker, med ditt utseende og ikke hennes men det er mange som har historikk med en type damer eller menn og som kan falle like hardt for en helt annen type damer eller menn. 

Jeg skjønte ikke helt hensikten med denne tråden her annet enn selvskrytet ditt.. Ja folk er utro, han er jo åpenbart en fjott, men det er teit hvordan du har internalisert misogyni som legger det på at dama hans ikke er pen nok eller bra nok.

Han ville ha meg til kjæreste, jeg sa nei så ingen grunn til selvskryt her. Jeg sier jeg unngår forhold fordi jeg ser dette skje ofte, menn tar til takke og ender opp utro fordi de valgte utifra desperasjon og ikke tiltrekning, så klager de på damer fordi vi visstnok er så kresne. Jeg hadde kjæreste i mange år og ønsket aldri være utro fordi det var nettopp HAN jeg ville ha. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han ville ha meg til kjæreste, jeg sa nei så ingen grunn til selvskryt her. Jeg sier jeg unngår forhold fordi jeg ser dette skje ofte, menn tar til takke og ender opp utro fordi de valgte utifra desperasjon og ikke tiltrekning, så klager de på damer fordi vi visstnok er så kresne. Jeg hadde kjæreste i mange år og ønsket aldri være utro fordi det var nettopp HAN jeg ville ha. 

Ja menn er utro. Men det er ikke fordi de ikke er tiltrukket av damen de har. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff. En som har jaktet meg ned i 2 år har nå fått seg kjæreste, det har gått fort i svingene for de er allerede samboere. Han har vært opptatt av utseende til damer og jeg vet hva han liker (typisk blond, slank og former), hun ser omvendt ut av det. Likevel tenkte jeg det var utrolig hyggelig fordi jeg vet han så gjerne ville ha en familie og jeg hadde dårlig samvittighet som alltid avviste han. I kveld fikk jeg melding om han kan komme på en øl hos meg fordi dama er utenbys med en «😘»

Dette er en av grunnene til at jeg fremdeles er singel, har opplevd dette litt for mange ganger og syns folk er utrolig naive, enkelte menn tar hvem som helst for å være i forhold, så ender de opp med å være utro fordi de tross alt ikke er tiltrukket. Et av mine største mareritt er å være på andre siden, og bli bedratt sånn. Måtte bare få ut dette fordi menn klager over hvor kresne damer er og hvor lite kresne de selv er. Men det er vel bedre å velge en man faktisk liker så man er trofast fremfor det der?

Jeg har vært i to slike forhold. Det vondeste var vel sexnekten. De klarte ikke å få den opp fordi jeg ikke var pen nok.

Anonymkode: b10ca...a0b

• Hjerte 1
Skrevet

Det er vel ikke akkurat news flash at folk til en viss grad prioriterer 
en potensiell partners utseendet. Mann eller dame

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært i to slike forhold. Det vondeste var vel sexnekten. De klarte ikke å få den opp fordi jeg ikke var pen nok.

Det er ikke derfor de ikke fikk den opp. Det kan være godt for deg å jobbe med psykolog rundt dette å få opp selvfølelsen din. Må være forferdelig vondt å føle det sånn :(

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg snakker ikke om den typen som er utro etter noen år fordi de er sugen på oppmerksomhet, jeg vet at smellvakre damer blir bedratt. Jeg snakker om den typen som i HI, jeg kjenner fyren og han har gjort det klinkende klart at han alltid har vært besatt av damer med et visst type utseende, han var dog stresset over å være barnløs, valgte det motsatte av hva han er tiltrukket av og er utro før forholdet knapt har begynt. Den typen som er redd for å ende opp alene eller er desperat er skummel, de skryter av å ikke være kresne og tror av en eller annen grunn det er bedre å ta det første og beste og være utro, fremfor å være «kravstor» og trofast. 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper du finner deg en selvstendig og flott mann ❤️ Ikke din skyld det der, og ikke noe galt med deg. 

• Liker 1
Skrevet

Menn er som barn. De trenger trygghet og omsorg. De tar det de får for å oppnå dette. Kvinner er selvstendige og trenger kun sexen.

Anonymkode: 1ed64...684

• Liker 3
Skrevet

Menn sikter ofte nedover for utroskap. 

• Nyttig 2
Skrevet

Utroskap har ingenting med attraktivitet å gjøre. Det handler om at folk ikke klarer å styre seg. 

Anonymkode: b1f6d...7d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Utroskap har ingenting med attraktivitet å gjøre. Det handler om at folk ikke klarer å styre seg. 

Anonymkode: b1f6d...7d0

Det var heller ikke poenget 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Menn er som barn. De trenger trygghet og omsorg. De tar det de får for å oppnå dette. Kvinner er selvstendige og trenger kun sexen.

Dette var mer poenget mitt!

-

Og bare så det er sagt vet jeg dette IKKE gjelder alle menn, det er bare en heads up for røde flagg. 

• Liker 1
Skrevet

seff mener menn de er lite kravstore når de sammenligner det med at de fortjener det beste av det beste. :P selv om de er like dølle som å stirre på veggen. 

Anonymkode: cfad9...512

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så du sier at menn bare søker forhold for å ha en mamma som passer på dem, mens kvinner bare er ute etter sex?

I så fall har jeg og min kone gjort det feil i alle år, og vi er neppe de eneste.

Anonymkode: 94520...e80

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men og kvinner er utro. 

Anonymkode: d53d0...c73

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Første avsnitt. Han har jaktet deg i to år, men nå som han har dame sier du ja? Hvorfor liker du han bedre når han er sammen med en annen? det gir ingen mening.

det å være i et forhold ( i norge) betyr ikke at man ikke kan skilles. jeg forstår ikke de som vil bli valgt av en som ikke er kresen.

Skrevet

Har og opplevd det samme noen ganger. Menn som jakter meg over tid, vil ha forhold, jeg sier klart ifra at jeg ikke er interessert. Og de jakter gjerne noen andre pene damer, men så ender de opp med en som ikke ser ut som damene de alltid prøver seg på. Og selv om de blir samboere, får barn, gifter seg osv. Så fortsetter de å flørte med meg. Selv om jeg alltid avviser de. 

Men vil jo tro det finnes flere menn der ute, som ikke er sånn. Og faktisk bare blir sammen med en dame de forelsker seg i.

Anonymkode: 467c1...ff5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har og opplevd det samme noen ganger. Menn som jakter meg over tid, vil ha forhold, jeg sier klart ifra at jeg ikke er interessert. Og de jakter gjerne noen andre pene damer, men så ender de opp med en som ikke ser ut som damene de alltid prøver seg på. Og selv om de blir samboere, får barn, gifter seg osv. Så fortsetter de å flørte med meg. Selv om jeg alltid avviser de. 

Men vil jo tro det finnes flere menn der ute, som ikke er sånn. Og faktisk bare blir sammen med en dame de forelsker seg i.

Anonymkode: 467c1...ff5

Hvorfor omgås du menn som ikke tar nei for et nei? Det finnes menn som evner å ta beslutninger, tenke lamgsiktig i behandler andre mennesker bra.

• Liker 1
Skrevet
Helene1982 skrev (7 timer siden):

Første avsnitt. Han har jaktet deg i to år, men nå som han har dame sier du ja? Hvorfor liker du han bedre når han er sammen med en annen? det gir ingen mening.

det å være i et forhold ( i norge) betyr ikke at man ikke kan skilles. jeg forstår ikke de som vil bli valgt av en som ikke er kresen.

Det kan jo gi en dame litt mer kontroll, spesielt hvis hun bare vil ha litt sengekos og ikke orker en needy mann. Skulle tro en mann med dame anstrenger seg litt mer for å ikke få en elskerinne til å hisse seg opp, ergo behandler henne relativt bra, hvis ikke kan hun fort finne på å si det til damen hans? 

Anonymkode: cfad9...512

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...