Gå til innhold

Hvorfor sitter folk å snakker når andre ser på tv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på juleferie hos familien og jeg holder på å bli gal fordi mine foreldre sitter å snakker høyt mens jeg ser på film på Netflix.

Det er to stuer i barndomshjemmet mitt og kun den ene har fjernsyn, derfor kan de fint gå over i den andre stuen hvis de bare skal snakke.

De er ikke interessert i hva som foregår på tven, men sitter ved siden av meg og diskuterer Shaman Durek, prisen på ribbe og hvor mye snø som faller de neste dagene, uten å tenke på at de forstyrrer.

Hvis jeg så mye som kremter når de ser nyhetene, får jeg beskjed om å dempe meg eller tie stille!

Gidder ikke å få kommentarer fra dere om at jeg kan gå i et annet rom, da jeg ønsker å se filmer på 60 tommers tv-skjerm i stuen.

Anonymkode: 0e029...78d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så frekt at du sitter å glor på tv når du er på besøk.

Anonymkode: 5093d...05c

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er på juleferie hos familien og jeg holder på å bli gal fordi mine foreldre sitter å snakker høyt mens jeg ser på film på Netflix.

Det er to stuer i barndomshjemmet mitt og kun den ene har fjernsyn, derfor kan de fint gå over i den andre stuen hvis de bare skal snakke.

De er ikke interessert i hva som foregår på tven, men sitter ved siden av meg og diskuterer Shaman Durek, prisen på ribbe og hvor mye snø som faller de neste dagene, uten å tenke på at de forstyrrer.

Hvis jeg så mye som kremter når de ser nyhetene, får jeg beskjed om å dempe meg eller tie stille!

Gidder ikke å få kommentarer fra dere om at jeg kan gå i et annet rom, da jeg ønsker å se filmer på 60 tommers tv-skjerm i stuen.

For det første:

Når jeg møter familie og venner så vil jeg gjerne se ansiktene deres og snakke med dem.

For det andre:

Kombinasjonen av «jeg ser på tv, ti stille!» og «du ser på tv så nå skal jeg jabbe hodet av deg» er velkjent. Jeg tror at det handler om manglende selvinnsikt og en nært autistisk tro på at det _jeg_ er interessert i må og skal alle andre være interessert i, og det jeg ikke er interessert i skal heller ingen andre være interessert i.

Anonymkode: 8085b...57e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg blir gal av folk som ser på tv når andre prøver å snakke. 

Igår satt bestemor konstant foran tven, og vi snakket høyere og høyere og hun skrudde bare opp. Jeg skrudde ned igjen. Fikk så forferdelig hodepine! Jeg pleier å ha volumet på tven mellom 8-15 og hun satt å skrudde den opp til 30 hele tiden! 🥴  Vi andre satt å nesten ropte til hverandre 🤦🏼‍♀️ jeg slo av tven noen gangee også, og hun slår den på igjen "jeg skal ikke se på asså, bare ha LITT BAKGRUNNSSTØY!!" 😅😂

Anonymkode: 5c072...710

• Liker 5
Skrevet

Når du er gjest må du nesten bare godta at det ikke er du som bestemmer. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er hjemme to ganger i året og da synes jeg at det ikke er for mye forlangt å få lov til å se på tv, og jeg tenker at de må være glade for at jeg er hjemme og respektere at jeg ønsker stillhet når jeg skal se en film.

Så lenge vi har ett stort hus med to stuer så kan jo de gå i den andre stuen hvis de skal jabbe.

Jeg hadde aldri fått meg til å sitte og skravle når noen ser på TV

Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Igår satt bestemor konstant foran tven, og vi snakket høyere og høyere og hun skrudde bare opp. Jeg skrudde ned igjen. Fikk så forferdelig hodepine! Jeg pleier å ha volumet på tven mellom 8-15 og hun satt å skrudde den opp til 30 hele tiden! 🥴  Vi andre satt å nesten ropte til hverandre 🤦🏼‍♀️ jeg slo av tven noen gangee også, og hun slår den på igjen "jeg skal ikke se på asså, bare ha LITT BAKGRUNNSSTØY!!" 😅😂

Jeg sitter alene i stuen for å se en film og de setter seg i sofaen ved siden av meg, akkurat som om jeg er usynlig og så begynner de å snakke, og dette gjør de fordi de er vant til å gjøre det 355 andra dager i året.

Det er mangel på selvinnsikt og respekt

Ts

Skrevet

Sant. Du mangler selvinnsikt og respekt. De sitter i sin egen stue

Anonymkode: 14c37...41b

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

For det første:

Når jeg møter familie og venner så vil jeg gjerne se ansiktene deres og snakke med dem.

For det andre:

Kombinasjonen av «jeg ser på tv, ti stille!» og «du ser på tv så nå skal jeg jabbe hodet av deg» er velkjent. Jeg tror at det handler om manglende selvinnsikt og en nært autistisk tro på at det _jeg_ er interessert i må og skal alle andre være interessert i, og det jeg ikke er interessert i skal heller ingen andre være interessert i.

Hvis man er hjemme i 6 dager så kan man ikke sitte å se på hverandres ansikter og snakke hele tiden, for det må være rom for å kunne sette seg ned og se et program på TV i stillhet.

Ts

Skrevet

Netflix finnes også på mobilen!

De fleste i hvert fall, men kanskje ikke på 2332.jpg

Anonymkode: 060cd...dda

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er hjemme to ganger i året og da synes jeg at det ikke er for mye forlangt å få lov til å se på tv, og jeg tenker at de må være glade for at jeg er hjemme og respektere at jeg ønsker stillhet når jeg skal se en film.

Så lenge vi har ett stort hus med to stuer så kan jo de gå i den andre stuen hvis de skal jabbe.

Jeg hadde aldri fått meg til å sitte og skravle når noen ser på TV

Ts 

Hvis du er hjemme to ganger i året så er det vel ikke «vi» som har et stort hus, men «de»?

Når barna mine en gang blir store og flytter ut så håper jeg å se dem mer enn to ggr i året. Og når jeg ser dem håper jeg å få snakket med dem heller enn at de lukker meg ute med en film.

Det kan være koselig å se en film sammen i julen. Men da helst en film som de fleste finner så interessant at de ikke må snakke seg igjennom alt.

Kan det tenkes at de kommer inn til stua hvor du ser film og jabber fordi de gjerne vil snakke med deg?

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fuck mennesker som vil ha på tven som bakgrunnsstøy når man prøver å ha en samtale rundt stuebordet 😂 Jeg har folk i livet mitt som gjør dette. Jeg er veldig glad i dem altså, men gud for en irriterende uvane. Vi er omringet av skjermer hele tiden og de tar så mye fokus uansett om man prøver å sone det ut. Hva med å ta en pause akkurat når man er samlet i stuen for kaffeslaberas. 

• Liker 9
Skrevet

Eller de kommer med ett eller annet piss av typen "hvor mange kuldegrader det er en eller annen plass" som ikke en gang ligger i nærheten av der vi bor. Temmelig idiotisk å skravle om været i for eksempel Hammerfest eller Kristiansand, dersom man sitter i Stavanger-området.   

Men de sitter vel og surfer helt tilfeldig, samtidig som de har fullstendig munn-diare og absolutt MÅ komme med ett eller annet unødvendig piss hele tiden.     

Anonymkode: 2c524...6d1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.12.2023 den 19.55):

Hvis du er hjemme to ganger i året så er det vel ikke «vi» som har et stort hus, men «de»?

Når barna mine en gang blir store og flytter ut så håper jeg å se dem mer enn to ggr i året. Og når jeg ser dem håper jeg å få snakket med dem heller enn at de lukker meg ute med en film.

Det kan være koselig å se en film sammen i julen. Men da helst en film som de fleste finner så interessant at de ikke må snakke seg igjennom alt.

Kan det tenkes at de kommer inn til stua hvor du ser film og jabber fordi de gjerne vil snakke med deg?

De snakker med hverandre, ikke til meg.

Ts

Skrevet
Anonymbruker*** skrev (På 25.12.2023 den 19.56):

Fuck mennesker som vil ha på tven som bakgrunnsstøy når man prøver å ha en samtale rundt stuebordet 😂 Jeg har folk i livet mitt som gjør dette. Jeg er veldig glad i dem altså, men gud for en irriterende uvane. Vi er omringet av skjermer hele tiden og de tar så mye fokus uansett om man prøver å sone det ut. Hva med å ta en pause akkurat når man er samlet i stuen for kaffeslaberas. 

Jeg er imot tv som bakgrunnsstøy men skriver om å se et program/ film i ro og fred.

Ts

Skrevet
On 12/25/2023 at 12:48 PM, AnonymBruker said:

Ts 

Må ærlig si at du høres ut som en skikkelig primadonna:fnise:

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan sikkert ta på headset og se på Netflix på mobilen.

Anonymkode: 3bbd4...995

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Hvorfor sitter folk å ser på tv når andre snakker?

Endret av Nekinn@
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

De får vel gjøre som de vil i sitt eget hjem. Film kan du se når du er hjemme hos deg selv.

Anonymkode: 7bd95...4d2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.12.2023 den 19.31):

Så frekt at du sitter å glor på tv når du er på besøk.

Anonymkode: 5093d...05c

Første jeg også tenkte.

AnonymBruker skrev (På 25.12.2023 den 19.30):

Du burde vise respekt i foreldrene dine sitt hus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...