Gå til innhold

Kull mot diare og oppkast

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd kullmikstur eller kulltabletter mot oppkast og diare? Funker det? Hvordan er konsistensen på miksturen? Er det sånn at man blir mer kvalm av den og at det er likegreit å la være 😅

Anonymkode: d5892...b6b

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1736081-kull-mot-diare-og-oppkast/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleide å få kulltabletter som barn når jeg hadde omgangssyke. Det er helt jævlig. Det får deg til å spy mer, så hvis du er kvalm og trenger å spy kan det være effektivt, men hvis du vil unngå å kaste opp mer hadde jeg droppa det.

Anonymkode: cbca7...0b0

I ren desperasjon tok jeg det for mange år siden da det kom begge veier og jeg orket ikke mer. Aldri igjen! Det smakte sånn jeg vil tro det smaker å spise våt sand, helt utrolig j*vlig! Har ikke prøvd kulltabletter, men kan tenke meg det er mye bedre.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det noen som har prøvd kullmikstur eller kulltabletter mot oppkast og diare? Funker det? Hvordan er konsistensen på miksturen? Er det sånn at man blir mer kvalm av den og at det er likegreit å la være 😅

Anonymkode: d5892...b6b

Det nærmeste jeg kan beskrive det er som våt sand/leire med klumper. Anbefales ikke.

Blåbær skal hjelpe mot diare. Da poden var liten blandet vi vann med salt i, ala blanding man får kjøpt på apotek- det funker for å få i seg væske og holde det nede. God bedring!

Sofakona skrev (10 minutter siden):

Helt forferdelig...som å drikke sand. Spis heller sakt potetgull/ kjeks og drikk vann/ eplejuice 

*nikke* som jeg skulle sagt det selv!

Anonymkode: 26739...f07

Jeg har måttet drikke kull litt for mange ganger. Det er virkelig grusomt. Jeg har fått det på sykehus, og et glass med det. Også fått det i slange ned. Det å kaste opp etter å ha klart å få det ned er helt grusomt. Om en virkelig klarer å holde det nede så blir avføringen helt sort. Siste er jo greit å vite.

Skal være effektivt da, om en klarer å få det ned og holde det nede 🤣😵‍💫🙈🤢🤮🥴

Jeg har kun prøvd innlagt på sykehus så mulig det er annerledes. Uansett: riktig god bedring! Håper du/dere kommer deg/dere raskt 💚

Anonymkode: 7bcca...61f

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...