Gå til innhold

Forene seg som voksen med forelder som ikke ønsker samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 30 år og har alltid visst at jeg aldri har vært førsteprioriteten til noen av foreldrene mine, men å få det bekreftet nå i julen var sårere enn forventet.

Har ikke sett faren min siden forrige jul og såvidt hatt noe kontakt i mellomtiden, og inviterte han hjem til oss på middag, noe han takket nei til fordi han ikke hadde interesse for det rett og slett. Føler meg bare utrolig dum fordi jeg har tenkt han er en mann som bare tar lite iniativ til ting selv, men tenker nå tilbake på de gangene jeg har invitert meg selv hjem til han med gru om at det var noe han slett ikke hadde noen interesse av…

Har ikke kranglet, har bare aldri hatt et nært forhold, ekstra sårt siden han prioriterer barn nr 2.

Noen som er i samme situasjon? 

Anonymkode: 82b08...c15

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at dette gjør skikkelig vondt ❤️ Sånt stikker gjerne mye dypere enn bare denne ene julen, men det skjønner ikke han. Kanskje du klarer å se på dette som en måte å få en endelig bekreftelse på at han er en kjempeidiot som ikke er verdt din kjærlighet? Du visste det kanskje fra før, men har sikkert hatt et håp om at han en dag ville våkne opp og innse at han elsker deg. Min erfaring er at slik fedre kun elsker seg selv. De klarer ikke forstå andre mennesker, fordi de er litt enkle i topplokket og klarer ikke tenke lenger enn egen nese. 

Anonymkode: b8265...666

• Nyttig 1
Skrevet

Ja en må bare plassere skammen der den hører hjemme, hos de foreldrene som ikke ønsker samvær med barna sine. Det er ikke en byrde du skal ta på deg som barnet å føle at du ikke er god nok etc. 

Anonymkode: 1fad3...d1a

• Hjerte 1
Skrevet

Takk for omtanken ❤️
Tror ikke jeg klarer å avfeie dersom han skulle ta kontakt for å hilse på en dag, men da skal hvertfall ikke jeg ta iniativ til noe selv…
Ts

Anonymkode: 82b08...c15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...