TB1895 Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 Kom nettopp en artikkel opp på Facebook feeden min pm at flere i bygg og anlegg bransjen kommer til å bli permittert neste år. Så hvilke yrker er de tryggeste nå tror dere? Jeg føler meg ganske trygg i butikk faktisk. Barnehage er nok også ganske trygt, og de andre yrkene relatert til barn og ungdom.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #2 Skrevet 25. desember 2023 TB1895 skrev (2 timer siden): Kom nettopp en artikkel opp på Facebook feeden min pm at flere i bygg og anlegg bransjen kommer til å bli permittert neste år. Så hvilke yrker er de tryggeste nå tror dere? Jeg føler meg ganske trygg i butikk faktisk. Barnehage er nok også ganske trygt, og de andre yrkene relatert til barn og ungdom. sykepler, lege, lærer, barnehage: antageligvis alt som har med menneskelige relasjoner å gjøre vil jeg tro (og håpe). Anonymkode: 119bc...fe9 12
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 TB1895 skrev (5 timer siden): Kom nettopp en artikkel opp på Facebook feeden min pm at flere i bygg og anlegg bransjen kommer til å bli permittert neste år. Så hvilke yrker er de tryggeste nå tror dere? Jeg føler meg ganske trygg i butikk faktisk. Barnehage er nok også ganske trygt, og de andre yrkene relatert til barn og ungdom. Alt innen service deriblant butikk er jo alt annet enn trygt i urolige tider..samt bygg å anlegg. Nesten alt annet er trygt. Men om jeg skulle gi et top 3 list ; - Nav - innkreving i diverse ledd - skole/bhg Anonymkode: 12293...723 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #5 Skrevet 25. desember 2023 Jeg jobber i offentlig tannhelsetjeneste så føler jeg er i et svært trygt yrke. Anonymkode: b3f6d...795 6 1
TB1895 Skrevet 25. desember 2023 Forfatter #6 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt innen service deriblant butikk er jo alt annet enn trygt i urolige tider..samt bygg å anlegg. Nesten alt annet er trygt. Men om jeg skulle gi et top 3 list ; - Nav - innkreving i diverse ledd - skole/bhg Anonymkode: 12293...723 Nja, folk må jo ha mat osv. Menyen jeg jobber for fikk rekord forgje uke i omsetning. 1.9 millioner i omsetning på fredag og totalt 7 mill. Rekord generelt for hele Norge innen Meny. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #7 Skrevet 25. desember 2023 Helsevesenet, flere og flere blir syke. Anonymkode: e3b5c...fac 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #8 Skrevet 25. desember 2023 Skattetetaten Anonymkode: 8f7e7...2be 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #9 Skrevet 25. desember 2023 TB1895 skrev (1 minutt siden): Nja, folk må jo ha mat osv. Menyen jeg jobber for fikk rekord forgje uke i omsetning. 1.9 millioner i omsetning på fredag og totalt 7 mill. Rekord generelt for hele Norge innen Meny. Nei, mat er stortsett den utgiftsposten folk evner å kutte i når det går trått. Ja mat er dyrt så klart at det omsettes for enorme summer, derimot er det jo langt mere interessant hva som er netto inntjening. Nå jobbet jeg i dagligvare i 10 år før jeg startet " voksen livet" ergo fikk jeg med meg sist gang det var krise økonomi i Norge. Permitteringene fløy for å si det snilt. Nyere eksempel er nå når strømprisene fløy i taket for et par år siden. Det er enormt kostbart for næringen, en del små butikker måtte avvikles. Anonymkode: 12293...723 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #10 Skrevet 26. desember 2023 Eldreomsorgen. Anonymkode: a2dff...f2d 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #11 Skrevet 26. desember 2023 renhold Anonymkode: f4709...231 1
TB1895 Skrevet 29. desember 2023 Forfatter #12 Skrevet 29. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 10.16): Eldreomsorgen. Anonymkode: a2dff...f2d Mye av det innen dette krever at man er utdannet innen helse. Helsefagarbeider feks. Jeg har da teorien innen barne og ungdomsarbeider men ikke fagbrev. Angrer nå på at jeg droppet å fortsette på det. Barna slet meg ut psykisk dessverre, ble utbrent. Men ser at de fleste annonser på finn krever fagbrev som bua om man vil jobbe med noe sånt. Støttekontakt og personlig assistent er eneste som ikke krever sånt. Kunne nok prøvd å søke som barnehage assistent i et vikarbyrå, se om jeg får tilbake motivasjonen jeg hadde da jeg begynte som lærling. Men det beste for meg er nok å jobbe med 1 person istedenfor 18 stk. Stressnivået mitt er skyhøyt atm. Det å få stønad hos nav for å prøve forskjellige yrker kommer ikke til å skje siden jeg har en del penger på saldoen. Penger jeg helst vil bruke på bolig i fremtiden. Men ser ut som at jeg kommer til å bruke de opp før jeg har nok inntekt til å være i pluss istedenfor minus hver måned. Endret 29. desember 2023 av TB1895
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #13 Skrevet 29. desember 2023 38 minutter siden, TB1895 said: Stressnivået mitt er skyhøyt atm. Det å få stønad hos nav for å prøve forskjellige yrker kommer ikke til å skje siden jeg har en del penger på saldoen. Penger jeg helst vil bruke på bolig i fremtiden. Men ser ut som at jeg kommer til å bruke de opp før jeg har nok inntekt til å være i pluss istedenfor minus hver måned. Stønad hos NAV for å prøve forskjellige yrker betyr enten sykepenger eller arbeidsavklaringspenger, og ingen av disse ytelsene krever at du bruker opp sparepengene dine først. Da snakker vi om sosialhjelp, som er en helt annen ytelse. Anonymkode: 1e2af...c78 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #14 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 23.36): renhold Anonymkode: f4709...231 Da har jeg trygg jobb fremover 😀 Anonymkode: 8b326...b11
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #15 Skrevet 30. desember 2023 Transportnæringen skriker etter folk, men lønn og arbeidstider kan suge ganske hardt. Anonymkode: 14993...706 1
TB1895 Skrevet 30. desember 2023 Forfatter #16 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Transportnæringen skriker etter folk, men lønn og arbeidstider kan suge ganske hardt. Anonymkode: 14993...706 Da mener du som å kjøre buss sant? Ser at Skyss i Bergen reklamerer for at de trenger flere sjåfører.
Petra200 Skrevet 30. desember 2023 #17 Skrevet 30. desember 2023 Alt som er helserelatert, men særlig sykepleiere!
TB1895 Skrevet 30. desember 2023 Forfatter #18 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Stønad hos NAV for å prøve forskjellige yrker betyr enten sykepenger eller arbeidsavklaringspenger, og ingen av disse ytelsene krever at du bruker opp sparepengene dine først. Da snakker vi om sosialhjelp, som er en helt annen ytelse. Anonymkode: 1e2af...c78 Hmm. Min bror har fått avslag av nav på alle slags stønader. De sier at så lenge han har en så stor formue som han har, så vil de ikke gi han stønad. Vi 3 brødre eier en leilighet hvor vi har ca 750k hver på. Pluss at han eier en bil. Men pga hvor skolen hans er så trenger han den. Og kommer sikkert til å ha behov for den når han forhåpentligvis får deg jobb innen det han studerer. Men så var det meg da. Jeg har som sagt en jobb i butikk, men veldig liten stilling. Hjalp ikke at jeg måtte betale tilbake 4k til bykassen denne måneden. Akkurat nå er jeg desperat etter mer jobb, men greien er at så mange jobber krever noe form for utdannelse nå.
LadeJarl Skrevet 30. desember 2023 #19 Skrevet 30. desember 2023 TB1895 skrev (På 25.12.2023 den 17.39): Kom nettopp en artikkel opp på Facebook feeden min pm at flere i bygg og anlegg bransjen kommer til å bli permittert neste år. Så hvilke yrker er de tryggeste nå tror dere? Jeg føler meg ganske trygg i butikk faktisk. Barnehage er nok også ganske trygt, og de andre yrkene relatert til barn og ungdom. Kommer an på om fremover er om 5 mnd ..eller 5 år..
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #20 Skrevet 30. desember 2023 59 minutter siden, TB1895 said: Hmm. Min bror har fått avslag av nav på alle slags stønader. De sier at så lenge han har en så stor formue som han har, så vil de ikke gi han stønad. Vi 3 brødre eier en leilighet hvor vi har ca 750k hver på. Pluss at han eier en bil. Men pga hvor skolen hans er så trenger han den. Og kommer sikkert til å ha behov for den når han forhåpentligvis får deg jobb innen det han studerer. Men så var det meg da. Jeg har som sagt en jobb i butikk, men veldig liten stilling. Hjalp ikke at jeg måtte betale tilbake 4k til bykassen denne måneden. Akkurat nå er jeg desperat etter mer jobb, men greien er at så mange jobber krever noe form for utdannelse nå. Det er som sagt kun sosialhjelp som tar hensyn til hva du har på konto. Om han har søkt AAP kan han ha fått avslag fordi han f.eks. har mer enn 50 % arbeidsevne, eller kanskje det faktum at han fortsatt går skole. Anonymkode: 1e2af...c78 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå