AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 Grunnet lite plass på bad, vurderer jeg kombimaskin. Det er jo et hav å velge i, så lurer på om noen har tips til en ok maskin?😊 Anonymkode: 57413...524
Magika_fra_Fyll Skrevet 25. desember 2023 #2 Skrevet 25. desember 2023 Jeg hadde en kombi fra LG for noen år siden, jeg vet ikke helt om jeg vil anbefale det. Den vasket bra men tørkedelen tok år og dag og tre timer senere var klærne fortsatt halvfuktig. Når det er sagt er dette sånn 6-7 år siden så det kan hende nye kombimaskiner er bedre enn den jeg hadde
Gjest Lykkedykker Skrevet 25. desember 2023 #3 Skrevet 25. desember 2023 Anbefales ikke. Det er noe makkverk. Bruker flere timer på å bli ferdi. Så om du har barn og vasker flere gang om dagen så er det veldig upraktisk.
Blåttvann Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 Hørt de ikke er bra. Og at de fort går istykker. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #5 Skrevet 25. desember 2023 Funka fint for meg, mem jeg bruker bare tørk på undertøy/håndduker/sengeklær. Superviktig å sjekke kapasitet på tørketrommelen, om ikke ender man opp med fuktige klær etter tørk. Veldig ofte har de feks 6kg på vask og kun 4kg på tørk. Da kan man naturligvis ikke fylle maskinen for vask og forvwnte god tørk. Anonymkode: f4b4c...7a8 2
Andro Skrevet 25. desember 2023 #6 Skrevet 25. desember 2023 Min X har en Whirlpool av de mer kostbare modellene, og den fungerer overraskende bra. Den har vart lenge, er enkel og bruke, gir godt vaskeresultat og helt tørre klær. 1
enkefru Skrevet 25. desember 2023 #7 Skrevet 25. desember 2023 Har en ganske dyr AEG med varmepumpeteknologi og er veldig fornøyd med den (kostet vel drøye 18’ for 2 år siden). Ville selvsagt hatt de separat om jeg hadde kunnet, men er plassproblemer her og. Den både vasker og tørker godt, det er dog sjeldent at jeg kjører kombiprogram, deler gjerne opp for ikke alt jeg vasker som jeg vil ta i tørketrommelen.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #8 Skrevet 25. desember 2023 Noen svar fra en tidligere tråd om samme tema. Anonymkode: 644c4...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #9 Skrevet 27. desember 2023 Inntil nå har jeg hatt en Siemens iQ500 Sensoric, den er fire år gammel (10/6 kg). I starten var maskinen gull, var veldig fornøyd. Så streiket den etter bare to år, det kom reparatør som fjernet masse lo inne i maskinen. Den fungerte deretter som normalt inntil ca ett år etter forrige reparasjon. Nå finner de ikke ut hva som feiler den. Så jeg er ikke lenger fornøyd. Det har vært veldig trøblete å få hjelp av Elkjøp Aftersales, har måttet mase og purre de gangene maskinen har vært i ustand. Den såkalte femårsgarantien viser seg å være noe høyst usikkert... Men, etter veldig mye slit med å få kontakt/hjelp fra Elkjøp, er jeg på vei til å få en erstatning, altså tilbakebetalt beløpet jeg ga, og kan bestille en ny maskin. Jeg ønsker ikke lenger Siemens, valget står mellom AEG eller eventuelt en Electrolux til rundt 20.000 (ut fra hva Elkjøp har i sortimentet). Er åpen for andre forslag. Søsteren min har Miele, men hadde AEG tidligere, hun er ikke spesielt imponert over Miele, mener den langt rimeligere AEG-maskinen hun hadde før gjorde jobben minst like bra. Så lenge kombimaskinen fungerer synes jeg det er helt topp å slippe både vaskemaskin og tørketrommel separat, ser at noen skriver om tidsbruk, men jeg synes ikke det tar noe lenger tid. Det vil også gå med en del tid når man har separate maskiner (som jeg hadde tidligere). Anonymkode: cc06c...87f 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #10 Skrevet 27. desember 2023 Jeg er veldig fornøyd, men vi er bare to og tromler veldig lite. Har en maskin med 10kg vask og 6 kg tørk, og det fungerer utmerket. Hvis du tromler mye ville jeg gått for to separate, men hvis du bare tromler en gang eller to i uka er kombi med stor kapasitet bra. Anonymkode: b2e3e...7e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå