AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 Jeg rydder, jobber ræven av meg i en uke. Styrer og kjøper inn til alle det jeg vet de ønsker deg. De tar inn hos meg. Foreldre, barn og barnebarn. Isfront som vanlig fra min ene forelder. Setter døtrene mine opp mot hverandre. Veksler mellom passiv aggresjon, silent treatment, og hissig, undertrykt raseri med små utbrudd. Den andre, passiv, smilende som om det er normalt. De gir dyre gaver til hverandre. Tar imot flotte gaver fra meg. Jeg får next to nothing. Skjønner ikke at vi gidder disse menneskene, år etter år. Jeg håper de har vett til å feire alene neste år. Hvorfor kommer de til meg? Jeg har alltid drømt om å se Kapp Verde øyene. Kanskje jeg bør begynne å spare til neste jul. Ta med meg den ene datteren som fortsatt bor hjemme, og stikke pokkerivold bort fra den dysfunksjonelle familien. Istedenfor å bruke penger på dyre gaver til de som ikke kan gi. Jeg ser at jeg er uelsket og forfordelt, de gnir det inn. Ignorerer meg mens de sitter og spiser maten jeg har laget. Tror jeg må ta meg sammen og gjøre alvor av ideen om å bryte fullstendig med de eldre slektningene. De gjør meg ikke godt, og døtrene blir lei seg, når de ser hvor dårlig deres besteforeldre behandler meg. Jeg var barnet som aldri ble sett eller hørt. De er dårlige nå som jeg er voksen og. Barndommen min kan ikke repareres. Jeg er en suksess. Samler familien. Ungene mine blomstrer. De kommer til meg for å ta igjen, og pynte seg med min suksess. Jeg har bestemt meg. Neste jul blir det Kapp Verde!! Faen ta julen og faen ta storfamilien! Anonymkode: c9cfa...2df 1 21
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #2 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg rydder, jobber ræven av meg i en uke. Styrer og kjøper inn til alle det jeg vet de ønsker deg. De tar inn hos meg. Foreldre, barn og barnebarn. Isfront som vanlig fra min ene forelder. Setter døtrene mine opp mot hverandre. Veksler mellom passiv aggresjon, silent treatment, og hissig, undertrykt raseri med små utbrudd. Den andre, passiv, smilende som om det er normalt. De gir dyre gaver til hverandre. Tar imot flotte gaver fra meg. Jeg får next to nothing. Skjønner ikke at vi gidder disse menneskene, år etter år. Jeg håper de har vett til å feire alene neste år. Hvorfor kommer de til meg? Jeg har alltid drømt om å se Kapp Verde øyene. Kanskje jeg bør begynne å spare til neste jul. Ta med meg den ene datteren som fortsatt bor hjemme, og stikke pokkerivold bort fra den dysfunksjonelle familien. Istedenfor å bruke penger på dyre gaver til de som ikke kan gi. Jeg ser at jeg er uelsket og forfordelt, de gnir det inn. Ignorerer meg mens de sitter og spiser maten jeg har laget. Tror jeg må ta meg sammen og gjøre alvor av ideen om å bryte fullstendig med de eldre slektningene. De gjør meg ikke godt, og døtrene blir lei seg, når de ser hvor dårlig deres besteforeldre behandler meg. Jeg var barnet som aldri ble sett eller hørt. De er dårlige nå som jeg er voksen og. Barndommen min kan ikke repareres. Jeg er en suksess. Samler familien. Ungene mine blomstrer. De kommer til meg for å ta igjen, og pynte seg med min suksess. Jeg har bestemt meg. Neste jul blir det Kapp Verde!! Faen ta julen og faen ta storfamilien! Anonymkode: c9cfa...2df Høres uffatelig slitsomt ut. Bryt med familien ,dem som drar deg ned. Har jeg gjort. Angrer ikke et sekund. Før jeg brøyt inviterte jeg dem.sjelden heller, jeg takler ikke for mye mennesker rundt meg,spesielt dysfunksjonelle gjør meg direkte syk med migrene og angst. Velg deg selv.😊 Anonymkode: 97097...1fc 2 1 1
Lost little girl Skrevet 25. desember 2023 #3 Skrevet 25. desember 2023 Dette høres ufattelig utrivelig ut. Jeg støtter reise til Kapp Verde neste jul! 3
svartkatt Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 Inviterer de seg selv? Du må gi beskjed om at du ikke vil stå for alt. Osv osv. 2
BobbySocks Skrevet 25. desember 2023 #5 Skrevet 25. desember 2023 Du vet at du kan si til dem at de ikke er velkomne? Det er lov å sette grenser for seg selv. 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #6 Skrevet 25. desember 2023 Dette løser du lett ved å ikke invitere neste år. Anonymkode: 3a90b...d26 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #7 Skrevet 25. desember 2023 Du har et ansvar selv her TS. Det er så enkelt som å si at de ikke er velkommen. Anonymkode: cc90b...eea 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #8 Skrevet 25. desember 2023 Feir på din måte heretter. Og Kapp Verde er nydelig! Anonymkode: 30c61...a77 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #9 Skrevet 25. desember 2023 BobbySocks skrev (3 minutter siden): Du vet at du kan si til dem at de ikke er velkomne? Det er lov å sette grenser for seg selv. Det er vanskelig for meg å si nei, når de trygler om jul. Jeg har jo på en måte ansvar for hele familien, siden jeg ikke har søsken. Jeg har ikke kontakt med dem hele resten av året, heldigvis. Ønsker ikke noe endelig oppgjør, men jeg kan jo strekke meg i begge retninger, og si annerhvert år her, annethvert i Afrika! Anonymkode: c9cfa...2df 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #10 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vanskelig for meg å si nei, når de trygler om jul. Jeg har jo på en måte ansvar for hele familien, siden jeg ikke har søsken. Jeg har ikke kontakt med dem hele resten av året, heldigvis. Ønsker ikke noe endelig oppgjør, men jeg kan jo strekke meg i begge retninger, og si annerhvert år her, annethvert i Afrika! Anonymkode: c9cfa...2df De kan da vel arrangere jul selv? Anonymkode: 0af6f...826 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #11 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De kan da vel arrangere jul selv? Anonymkode: 0af6f...826 Jeg vet ikke om de er venner med hverandre engang. Ikke sikkert det er så hyggelig med bare de to. De har på en måte viklet seg opp i et hjørne, på grunn av diverse omstendigheter. Tror de ønsker å ha barn rundt seg i julen. Mine barn. Anonymkode: c9cfa...2df
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #12 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er vanskelig for meg å si nei, når de trygler om jul. Jeg har jo på en måte ansvar for hele familien, siden jeg ikke har søsken. Jeg har ikke kontakt med dem hele resten av året, heldigvis. Ønsker ikke noe endelig oppgjør, men jeg kan jo strekke meg i begge retninger, og si annerhvert år her, annethvert i Afrika! Anonymkode: c9cfa...2df Du har da ikke ansvar for voksne folk! Anonymkode: 2aea6...eb7 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #13 Skrevet 25. desember 2023 Jeg kikker også på turer til neste jul. Har ikke noe å si selv om noe som helst. Tårene renner i dag. Sees på Kapp Verde! Jeg spanderer et glass! Anonymkode: 5f3f6...036 2 2
RedPimpernell Skrevet 25. desember 2023 #14 Skrevet 25. desember 2023 Du kan jo om ikke annet begynne å trappe ned på alt det ekstra du kjøper inn som besøket ønsker seg? Gavene kan vel strammes godt inn på hvis de uansett er utakknemlige? 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #16 Skrevet 25. desember 2023 Inviter barn og barnebarn neste år. Hvor gamle er foreldrene dine? Hvorfor er de slik? Anonymkode: 7f029...ea4 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #17 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er vanskelig for meg å si nei, når de trygler om jul. Jeg har jo på en måte ansvar for hele familien, siden jeg ikke har søsken. Jeg har ikke kontakt med dem hele resten av året, heldigvis. Ønsker ikke noe endelig oppgjør, men jeg kan jo strekke meg i begge retninger, og si annerhvert år her, annethvert i Afrika! Anonymkode: c9cfa...2df Du har ikke ansvaret, du har tatt det. Si i fra allerede nå at neste jul reiser dere bort og det blir ikke noen sammeenkomst i deres hus. Anonymkode: 3a90b...d26 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #18 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har ikke ansvaret, du har tatt det. Si i fra allerede nå at neste jul reiser dere bort og det blir ikke noen sammeenkomst i deres hus. Anonymkode: 3a90b...d26 Er ikke noe en trenger å ta stilling til 1 år før da Anonymkode: 7f029...ea4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #19 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg rydder, jobber ræven av meg i en uke. Styrer og kjøper inn til alle det jeg vet de ønsker deg. De tar inn hos meg. Foreldre, barn og barnebarn. Isfront som vanlig fra min ene forelder. Setter døtrene mine opp mot hverandre. Veksler mellom passiv aggresjon, silent treatment, og hissig, undertrykt raseri med små utbrudd. Den andre, passiv, smilende som om det er normalt. De gir dyre gaver til hverandre. Tar imot flotte gaver fra meg. Jeg får next to nothing. Skjønner ikke at vi gidder disse menneskene, år etter år. Jeg håper de har vett til å feire alene neste år. Hvorfor kommer de til meg? Jeg har alltid drømt om å se Kapp Verde øyene. Kanskje jeg bør begynne å spare til neste jul. Ta med meg den ene datteren som fortsatt bor hjemme, og stikke pokkerivold bort fra den dysfunksjonelle familien. Istedenfor å bruke penger på dyre gaver til de som ikke kan gi. Jeg ser at jeg er uelsket og forfordelt, de gnir det inn. Ignorerer meg mens de sitter og spiser maten jeg har laget. Tror jeg må ta meg sammen og gjøre alvor av ideen om å bryte fullstendig med de eldre slektningene. De gjør meg ikke godt, og døtrene blir lei seg, når de ser hvor dårlig deres besteforeldre behandler meg. Jeg var barnet som aldri ble sett eller hørt. De er dårlige nå som jeg er voksen og. Barndommen min kan ikke repareres. Jeg er en suksess. Samler familien. Ungene mine blomstrer. De kommer til meg for å ta igjen, og pynte seg med min suksess. Jeg har bestemt meg. Neste jul blir det Kapp Verde!! Faen ta julen og faen ta storfamilien! Anonymkode: c9cfa...2df Klok beslutning. Gå for det Ellers så er jeg veldig for den «fint når de kommer og fint når de drar» tanken. Men jeg har renska familien min for dysfunksjonelle familiemedlemmer. Ikke fysisk altså, men de blir ikke invitert. Det betyr at i går var min søster og mor invitert sammen med svigers, og min mormor på 93 måtte feire med røde kors. Sikkert mange som dømmer meg for at jeg ikke inkluderer henne, men hun er helt uspiselig og sprer bare dritt. Da hjelper det ikke å være gammel. Dra til kapp verde og kos deg! Anonymkode: 3e87b...17e 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #20 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg rydder, jobber ræven av meg i en uke. Styrer og kjøper inn til alle det jeg vet de ønsker deg. De tar inn hos meg. Foreldre, barn og barnebarn. Isfront som vanlig fra min ene forelder. Setter døtrene mine opp mot hverandre. Veksler mellom passiv aggresjon, silent treatment, og hissig, undertrykt raseri med små utbrudd. Den andre, passiv, smilende som om det er normalt. De gir dyre gaver til hverandre. Tar imot flotte gaver fra meg. Jeg får next to nothing. Skjønner ikke at vi gidder disse menneskene, år etter år. Jeg håper de har vett til å feire alene neste år. Hvorfor kommer de til meg? Jeg har alltid drømt om å se Kapp Verde øyene. Kanskje jeg bør begynne å spare til neste jul. Ta med meg den ene datteren som fortsatt bor hjemme, og stikke pokkerivold bort fra den dysfunksjonelle familien. Istedenfor å bruke penger på dyre gaver til de som ikke kan gi. Jeg ser at jeg er uelsket og forfordelt, de gnir det inn. Ignorerer meg mens de sitter og spiser maten jeg har laget. Tror jeg må ta meg sammen og gjøre alvor av ideen om å bryte fullstendig med de eldre slektningene. De gjør meg ikke godt, og døtrene blir lei seg, når de ser hvor dårlig deres besteforeldre behandler meg. Jeg var barnet som aldri ble sett eller hørt. De er dårlige nå som jeg er voksen og. Barndommen min kan ikke repareres. Jeg er en suksess. Samler familien. Ungene mine blomstrer. De kommer til meg for å ta igjen, og pynte seg med min suksess. Jeg har bestemt meg. Neste jul blir det Kapp Verde!! Faen ta julen og faen ta storfamilien! Anonymkode: c9cfa...2df Så glad vi ikke var med storfamilien i år ( som er dysjfunksjell på mange måter). For en avslappende deilig jul med tenåringene! De hadde beste julen noensinne kun kjernefamilien! Alt ble gjort når det passet oss, sånn som det passet oss. Flere skulle gjort det! MÅ på død og liv ikke pine seg gjennom ett helvete med tullinger! Det er heller ikke noe gøy for barna! Anonymkode: 147dc...41e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå