Gå til innhold

Jeg er DRIT skuffa over julegave fra venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man avtaler en pris så holder man det. 
Jeg kan ikke ønske meg en ny Kenwood kjøkkenmaskin til flere tusen av ei venninne, så kjøper jeg et te lys tilbake. 
Da mangler man noen antenner. 
Man avtaler pris for at det blir likt. 
Hadde aldri brukt 1000 kr på noen som har tenkt å bruke 100 kr på meg. Det er flaut å få noe dyrt av noen når en selv har gitt for lite. 
Dårlig gjort av venninnene dine, og jeg skjønner godt du er skuffet 

Anonymkode: f1c5e...3d7

• Liker 8
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du venner med slike idioter som ikke er i nærheten å holde avtaler egentlig? :haar:

Anonymkode: 23cc5...11f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Venner er jo noen man skal kunne stole på, og nå vet du at du aldri kan stole på dem noensinne igjen. 

Anonymkode: 23cc5...11f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje du kan levere noe av det du fikk tilbake? Og kjøpe noe du ønsker deg mer? 

Anonymkode: b1984...94a

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Hahah!! Takk!!!

Til dere som skriver at de er nærmere venner med hverandre enn med meg: det er nok ikke det som er greia. Jeg har også flere venner(som jeg gikk ut å spiste istedenfor julegave), men Pia og Trine er liksom de aller nærmeste som jeg har nærmest relasjon til - og vi tenkte det var koselig med julegave. Jeg vet at de ikke har noe sånn hemmelig klubb bak ryggen min, hvor de liker hverandre bedre enn meg. Jeg er veldig trygg på relasjonen min til begge to, og de er ikke typene til det.

Jeg legger nok mye mer i gaver, kort osv. enn de - og elsker å gi fine greier for å vise kjærlighet. Helt sikkert matrealistisk og jævlig av meg, og jeg kan ikke forvente det samme tilbake - men når vi har den avtalen om budsjett + at jeg har konkrete ting det er enkelt å få tak i på ønskelista mi; ja da blir jeg jævla skuffa.

ts

Anonymkode: 2bca1...e20

Skjønner skuffelsen godt.

Jeg ville tatt det opp, men gjort det på en ordentlig måte. Spør om det er noen grunn for det. Fokuser på hvordan du føler, og ikke si ting som virker anklagende, da det bare gjør at folk kommer i forsvarsmodus.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er jo ikke materialistisk? De avtaler å kjøpe noe til hverandre som de har bruk for, i stedet for å få masse småting/ ræl av hverandre. Så ender det med at to av tre får det de ønsker seg, og den siste faktisk får ræl. 

Det var jo en fin idé dersom alle hadde vært lojale mot hverandre. 

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Buhu snow flake generasjonen, som ikke tåler noe som helst. Blir skuffet fordi man får gaver som ikke står på ønskelisten sin. Er på tide og slutte å grine, vokse opp og være takknemlig for det man får. 

Jeg hadde ikke blitt skuffet, fordi jeg hadde bare tenkt at dette jevner seg ut på langssikt.

Anonymkode: 26b14...319

Ganske tydelig at du ikke har lest før du svarer.

De hadde en avtale på forhånd, som to av venninnene brøt, og ts har all grunn til å være skuffet og sint.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vet jeg. Men når man har avtalt på forhånd, er det vel ikke helt urimelig å forvente at man overholder det man har avtalt?

ts

En av de sliter økonomisk og turte ikke å stå for det. 

Anonymkode: c8f86...a94

• Liker 1
Skrevet

Mummikopp koster 389, øredobber på vita minst 199 men som oftest 299 eller 399, sminkekost kan koste 400-500 avhengig av merke så det er sannsynlig at pakken din kostet 800 kr eller mer 

Anonymkode: 739ed...61f

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår godt at du er skuffet, fordi du har fått en gave uten omtanke bak og til lavere verdi enn avtalt. Forslår at du heller bruker 1600,- på deg selv neste år! 

Takket de to andre for gavene de fikk? 

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig lei meg. Ikke fordi jeg fikk noe billigere, men fordi disse to har planlagt å gi deg mindre, mens de selv har vært med deg å handlet inn dyre gaver til seg selv. Måten de svarte deg etterpå er vemmelig gaslighting. 

Anonymkode: ea47a...668

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Mummikopp koster 389, øredobber på vita minst 199 men som oftest 299 eller 399, sminkekost kan koste 400-500 avhengig av merke så det er sannsynlig at pakken din kostet 800 kr eller mer 

Men den skulle vel være verdt 1600kr?

• Liker 4
Skrevet

TS deler frustrasjonen hun føler og når andre føler det samme bortforklarer hun det... Synest synd på deg TS, håper du finner bedre venner til neste jul. Jævlig dårlig gjort, og det å 'legge den død' er veldig nedverdigende, både for deg emosjonelt som ikke får en trygg plass å ta opp problemer med venninnene dine men også det at det bare er ett teit svar og svarer ikke på det du skriver.

Anonymkode: 791a4...56a

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvor koster mummikopp 389? Vita er også mye billigere, samme med sminkekost, det er snakk om en og ikke et sett. 

Jeg kom frem til 712.

4CFFCA44-9D6D-4A8C-BFA8-2A347C98CA8C.thumb.jpeg.02d4276ec79668da7275fa06adf31fdd.jpegC7B14763-5B96-4EF9-8220-DD64FC4B9ADD.thumb.jpeg.fe94b0d3c12a9c28752b44c3cc02f4ae.jpegF7701AFE-C96A-4D27-A16E-E21FF99A6DF5.thumb.jpeg.e230bc03215dd08308cb2cff0a41ef38.jpegF71E79AC-14A8-497A-913C-81BAA99EC34A.thumb.jpeg.1af50b26aea4a210186eff9832d2b8b5.jpeg

Anonymkode: efa77...202

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men når tanken var rævva så er du kommet like langt. Ts bad om spesifikke ting, men så fikk hun kubbelys istedet for. Når var det vennene tok inn i beregningen at de skulle ha Ts i tankene når dette fjaset blei handlet?  

Anonymkode: 791a4...56a

Endret av Perelandra
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

All fortståelse til deg ts. Opplevd shitty veninnegaver jeg og. 

Hva med å tavare på dette og regifte tilbake neste år? Halvparten til hver? Da har de kjøpt sin egen shitty gave. Det får de tåle.

Anonymkode: e223b...32b

• Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)

Jeg har tatt på meg ekstravakter og spart opp til julegavene deres. Ikke noe kredittkort - for SÅ dum er jeg faktisk ikke;)

Tusen takk for alle støttende svar. Økonomi er én ting, men der er jo som mange sier kanskje vondest med den følelsen av å føle seg nedprioritert og lite viktig.

Fikk nå beskjed om at «Pia» ventet noe i posten til meg, som ikke hadde kommet frem til jul. (Kanskje de så at det ble feil, og bestilte noe i siste liten). Blir spennende å se om det faktisk kommer noe i posten, og om det isåfall blir noe annet enn kubbelys.

Endret av Perelandra
  • Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1600kr tilsammen! Jeg har brukt 800kr på Pia og 800kr på Trine.

Kjøpte et finere klesplagg som Trine hadde ønsket seg, og dyrere sminkeprodukter som Pia hadde ønsket seg.

Jeg har lært og neste år blir det ikke dyre gaver, men det gjør likevel ikke noe med det skuffelsen jeg kjenner på nå..

Slikt kuttet jeg ut for mange år siden. Var med på spleise 2000 kr på felles venninne 30 års dag. Når jeg ble 30 spleiset de 400 kr...

Da fikk jeg nok og kuttet ut sånt. Forøvrig lite kontakt også. Man gjør jo bare ikke sånt. 

Anonymkode: 0570c...727

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I Afrika dør det millioner av barn hver dag pga sult og feilernæring. Det er hakket verre enn Gaza. Så ikke klag over Gaza, det er noen som har det verre!

#idiotiskénsakspolitikk 

Anonymkode: a6401...3b8

Millioner av barn i Afrika dør ikke daglig av sult, hallo! Hadde minst 365 millioner barn dødd årlig i Afrika hadde det blitt temmelig avfolket der til slutt. 

Anonymkode: 23e16...5fc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerdebatt, tull og svar til dette. 

+ ryddet for avsporinger. 

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...