AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #21 Skrevet 25. desember 2023 Håper de ser tråden, for de har opført seg shitty mot deg og bør beklage. Vi kjøper ikke gaver til hverandre, men hadde vi gjort det og avtalt slik dere har så hadde jeg lagt det der rett på "handlinger sier mer enn ord"-kontoen min og tilliten min til dem hadde blitt svekket. Anonymkode: 108a2...b4b 8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #22 Skrevet 25. desember 2023 Det er jo fire fem ganger høyere "budsjett" enn de fleste ville satt for venner da.. og dere er 19! Har dere alle så mye? Kan det være at en av jentene ikke har turt å si at hun egentlig ikke kan bruke så mye? Høres litt ut som "gruppepress" for meg, at dere har bestemt uten å ta hensyn til hva dere faktisk kan (og burde!!!) bruke. Dere er jo ikke millionærer liksom...! Anonymkode: 86f6f...a9c 4 1
BobbySocks Skrevet 25. desember 2023 #23 Skrevet 25. desember 2023 Den hadde jeg ikke lagt død. De har brutt avtalen. Det er ikke ok. 4 9
BobbySocks Skrevet 25. desember 2023 #24 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo fire fem ganger høyere "budsjett" enn de fleste ville satt for venner da.. og dere er 19! Har dere alle så mye? Kan det være at en av jentene ikke har turt å si at hun egentlig ikke kan bruke så mye? Høres litt ut som "gruppepress" for meg, at dere har bestemt uten å ta hensyn til hva dere faktisk kan (og burde!!!) bruke. Dere er jo ikke millionærer liksom...! Anonymkode: 86f6f...a9c Men da bør de vel ikke ta imot gave til 1600 heller? 8 9
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #25 Skrevet 25. desember 2023 Synes det er teit at du avtaler pris og forventer sånn dyr gave fra 19 år gamle venninner. Også teit hvis de lot deg tro dette var avtale. Dette var skikkelig lite koselig. Man gir ikke gave for å forvente eller kreve noe i retur av samme verdi. Dere har misforstått julen. Anonymkode: 31917...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #26 Skrevet 25. desember 2023 Ikke la dem diktere deg til å legge den død. Det er veldig frekt av dem å ikke ville svare deg konkret på det du spør om. Det sier mye om hvordan de ser på deg. Anonymkode: ef8dd...0c7 11
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #27 Skrevet 25. desember 2023 BobbySocks skrev (3 minutter siden): Men da bør de vel ikke ta imot gave til 1600 heller? Greit nok, men jeg er ikke så sikker på at alle har vært like enige her. Og jeg synes det er mer flaut å "tvinge" venner til å skulle handle for tusenvis av kroner til venner. Jeg føler at de ikke har snakket ærlig sammen her, og at jenta med gaven til lavere pris ikke har visst hvordan hun skulle løse situasjonen rett og slett. Anonymkode: 86f6f...a9c
BobbySocks Skrevet 25. desember 2023 #28 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Greit nok, men jeg er ikke så sikker på at alle har vært like enige her. Og jeg synes det er mer flaut å "tvinge" venner til å skulle handle for tusenvis av kroner til venner. Jeg føler at de ikke har snakket ærlig sammen her, og at jenta med gaven til lavere pris ikke har visst hvordan hun skulle løse situasjonen rett og slett. Anonymkode: 86f6f...a9c Hjelper jo ikke hva du føler når de hadde en avtale. 10
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #29 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Greit nok, men jeg er ikke så sikker på at alle har vært like enige her. Og jeg synes det er mer flaut å "tvinge" venner til å skulle handle for tusenvis av kroner til venner. Jeg føler at de ikke har snakket ærlig sammen her, og at jenta med gaven til lavere pris ikke har visst hvordan hun skulle løse situasjonen rett og slett. Anonymkode: 86f6f...a9c Det er jo ikke én som har brukt mindre penger. To og to har spleiset på gaven til den tredje. Dvs at to stykker som mottok gave for 1600kr synes det var greit å gi tredjemann en til ca 800kr for å spare penger selv. Anonymkode: 36363...662 13
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #30 Skrevet 25. desember 2023 BobbySocks skrev (3 minutter siden): Hjelper jo ikke hva du føler når de hadde en avtale. Og JEG var ikke den som foreslo så høyt budsjett. Vi starta på 200kr men da jeg så ønskelista til de to andre spurte jeg om vi skulle øke litt. De var enige og kom fram til 1600kr. Anonymkode: 2bca1...e20 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #31 Skrevet 25. desember 2023 Det er det jeg sier: slutt å kjøp gaver til voksne folk. Bruk heller pengene på deg selv og det du selv ønsker/trenger. Pia og Trine ser nok ikke på deg slik du ser de… Anonymkode: 7a343...a6a 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #32 Skrevet 25. desember 2023 Jeg mener du har all grunn til å bli skuffet, og det er helt greit å omtale dem som drittkjerringer. Jeg hadde ikke lagt den død, hadde tatt det opp neste gang vi møttes, i en gruppechat om vi hadde hatt det, etc. Anonymkode: 2fa40...e83 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #33 Skrevet 25. desember 2023 For et utrolig frekt svar. Hvem er de til å si det går bra, vi legger den død, når du nettopp har gitt uttrykk for at det ikke gikk bra? Klem❤ Anonymkode: 462d9...358 9 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #34 Skrevet 25. desember 2023 Du har all rett til å være skuffet! Jeg synes også du har all rett til å være sint også. Dere hadde en avtale og de brøt den. Du er nå den eneste av dere tre som fikk en billigere gave (og ting du ikke ønsket deg). Ser mange skriver at nå har du lært, men det hjelper jo ikke når du sitter der med tre kubbelys og har brukt masse penger på andre. Ser mange også henger seg opp i summen, men den spiller jo egentlig liten rolle. Poenget er jo at dere hadde en avtale ut i fra deres ønsker og økonomi. Det er jo den avtalen venninnene dine har brutt. Og i tillegg ignorerer de deg og svarer nedlatende når du konfronterer dem. Det er skikkelig dårlig. Jeg tror jeg hadde hatt store problemer med å forholde meg hyggelig til dem fremover. Anonymkode: 87539...447 6 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #35 Skrevet 25. desember 2023 Aldri spleis med de igjen hvertfall Anonymkode: f1c5e...3d7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #36 Skrevet 25. desember 2023 lysestake skrev (1 time siden): Da har du lært til neste gang. Det er ingen selvfølge å få dyre julegaver, i hvert fall ikke fra venner. Når man avtaler en sum på forhånd, holder man den avtalen. Spesielt om det er venner. Anonymkode: ed6e9...dbf 12
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #37 Skrevet 25. desember 2023 De har jo faktisk stjålet penger fra deg, på en måte. Og det er utrolig dårlig gjort av dem. Skikkelig lavmål. Og du har all grunn til å si fra. Det er ikke dem som bestemmer at dette legges dødt, bare sånn forresten. Anonymkode: b1984...94a 7 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #38 Skrevet 25. desember 2023 Buhu snow flake generasjonen, som ikke tåler noe som helst. Blir skuffet fordi man får gaver som ikke står på ønskelisten sin. Er på tide og slutte å grine, vokse opp og være takknemlig for det man får. Jeg hadde ikke blitt skuffet, fordi jeg hadde bare tenkt at dette jevner seg ut på langssikt. Anonymkode: 26b14...319 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #39 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er jo fire fem ganger høyere "budsjett" enn de fleste ville satt for venner da.. og dere er 19! Har dere alle så mye? Kan det være at en av jentene ikke har turt å si at hun egentlig ikke kan bruke så mye? Høres litt ut som "gruppepress" for meg, at dere har bestemt uten å ta hensyn til hva dere faktisk kan (og burde!!!) bruke. Dere er jo ikke millionærer liksom...! Anonymkode: 86f6f...a9c Latterlig svar. De har ønsket seg noe de trenger, de har blitt enige om pris og da følger man opp dette! Anonymkode: ed6e9...dbf 3 8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #40 Skrevet 25. desember 2023 Jeg skjønner frustrasjonen din. Om de to andre ga hverandre dyre ting, og deg noe billig.. når dere faktisk har blitt enige om pris, og deretter svarer på den måten.. jeg hadde også blitt irritert. Ikke vits i å lage krangel ut av det. Hvis de foreslår noe lignende neste år, så blir du ikke med på det. Anonymkode: bf74b...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå