Gå til innhold

Introvert & Ekstrovert i Juleferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er introvert og har lyst å være hjemme hele jula, mens jeg er ekstrovert og vil gjerne ha planer de fleste dagene. Flere slike par der ute, og hvordan løser dere det så alle har det mest mulig hyggelig? :) Vi har småbarn, hvis det har noe å si. God jul 🎅

Anonymkode: eb995...dc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag planer med venner. Har du venner med barn på samme alder? 

Anonymkode: 8ef4a...407

Skrevet

Kan din mann ta mesteparten av husarbeidet som sin del? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sin del? Skal han liksom straffes fordi han ikke ønsker å være like sosial som henne? 

Mitt forslag er at du lar han få ha noen dager hjemme uten å være sosial, uten å lage noe ut av det. Han trenger det (fra en som selv er introvert) Du kan jo finne på noe uten han de dagene han vil være hjemme. Med eller uten barn ettersom hva som passer dere best. Når dere har forskjellige sosiale behov er det lurt å akseptere det og så at du som har størst behov har dine egne venner du kan være med uten han. Og så kan dere vel avtale et par dager sammen med besøk, ikke bare hjemme alene hele jula.

Anonymkode: 958ce...fc5

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sin del? Skal han liksom straffes fordi han ikke ønsker å være like sosial som henne? 

Mitt forslag er at du lar han få ha noen dager hjemme uten å være sosial, uten å lage noe ut av det. Han trenger det (fra en som selv er introvert) Du kan jo finne på noe uten han de dagene han vil være hjemme. Med eller uten barn ettersom hva som passer dere best. Når dere har forskjellige sosiale behov er det lurt å akseptere det og så at du som har størst behov har dine egne venner du kan være med uten han. Og så kan dere vel avtale et par dager sammen med besøk, ikke bare hjemme alene hele jula.

Hvordan er det en straff at den som er mest hjemme også bidrar for familien og ikke bare sitter på ræva og får juleferie mens familien er borte, mens den som er ute på aktiviteter med barna og blir utslitt på det i det minste slipper å vaske huset og lage mat når hen kommer hjem? Det er en helt rettferdig fordeling,  og det er ingen straff å bidra i husholdningen. 

Anonymkode: 89f7d...742

• Liker 2
Skrevet

Vi finner en mellomting. Er sammen med folk ca annenhver dag og har en plan på det. Fungerer fint. Vi behøver heller ikke å gjøre absolutt alt sammen. 

Anonymkode: 14411...1e6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mannen er introvert og har lyst å være hjemme hele jula, mens jeg er ekstrovert og vil gjerne ha planer de fleste dagene. Flere slike par der ute, og hvordan løser dere det så alle har det mest mulig hyggelig? :) Vi har småbarn, hvis det har noe å si. God jul 🎅

Anonymkode: eb995...dc8

Møtes på midten? Litt hjemme og litt med folk! Vi er begge mest introverte så har ikke det problemet! Greit med litt besøk men liker best å bare være sammen!

Anonymkode: de5ac...ca5

• Liker 1
Skrevet

Planer med hva da? Kino og akebakke? Eller treffe slekt dere vanligvis ikke ser så ofte?

Anonymkode: 0f101...a84

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan er det en straff at den som er mest hjemme også bidrar for familien og ikke bare sitter på ræva og får juleferie mens familien er borte, mens den som er ute på aktiviteter med barna og blir utslitt på det i det minste slipper å vaske huset og lage mat når hen kommer hjem? Det er en helt rettferdig fordeling,  og det er ingen straff å bidra i husholdningen. 

Anonymkode: 89f7d...742

Her var det jo ikke snakk om å ta med barna på aktiviteter, det var spørsmål om de skulle være hjemme eller være sosiale, med eller uten barn. Står ingen steder at hun som ønsket å være sosial automatisk skulle ta med barna. Kanskje mannen syns det er deilig å slappe av hjemme med barna, uten for mye sosialisering

• Liker 3
Skrevet

Vi gir og tar. Nå har vi hatt to dager med fam besøk. Derfor tar mannen med seg alle barna ut imorgen på ski med venner og barna deres. Jeg blir hjemme! Har middagen klar til de kommer hjem. Planen er å ligge på sofaen, gjøre litt husarbeid og slappe av! På torsdag skal vi ha julebrunsj med fam igjen, så godt å lade opp til det. 

Man må finne en løsning som gir litt til begge, så må man og dele seg. 

Anonymkode: 020eb...219

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Del av hva? Den ene jobber i huset mens den andre er opptatt med å være ekstrovert? Det var en ny variant.

Anonymkode: 62e45...967

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Del av hva? Den ene jobber i huset mens den andre er opptatt med å være ekstrovert? Det var en ny variant.

Yupp, den introverte må jo for guds skyld straffest for sitt behov for fred og ro.

Anonymkode: 82dca...142

Skrevet

I julen var vi på besøk/selskaper 4 dager på rad. I dag var vi atter en gang blitt invitert til noen vi var hos for 3 dager siden. Da gikk han med ungene, mens jeg var hjemme og ladet opp til nytt besøk i morgen.

Nei, jeg gjorde ikke husarbeide. Jeg slengte meg i sofaen og så på en koselig julefilm, og så hadde jeg meg et deilig bad.

Anonymkode: 39cc5...b78

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bare rett og rimelig at mannen tar unna ekstra husarbeid hjemme, om ts tar med seg barna på diverse besøk. Det er ikke straff, det er balanse.

Anonymkode: 71c72...7f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bare rett og rimelig at mannen tar unna ekstra husarbeid hjemme, om ts tar med seg barna på diverse besøk. Det er ikke straff, det er balanse.

Tuller du? Hvis den ekstroverte synes det er gjøremål å stikke på besøk til noen, så er det jo bare å takke nei!

Anonymkode: 39cc5...b78

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Ta med barna på besøk er ikke husarbeid.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...