Gå til innhold

Svigers har alltid vært rause med julegavene, men i år fikk vi kun et julekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har alltid ligget en tusenlapp oppi konvolutten med kortet, men i år var det ingen penger der. De begynner å bli gamle og sløve, så de har helt sikkert glemt å legge pengene oppi. Bør vi si noe om pengene? Eller, at de manglet da. Eller bør vi bare takke for julekortet? 

Anonymkode: d3591...795

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det har alltid ligget en tusenlapp oppi konvolutten med kortet, men i år var det ingen penger der. De begynner å bli gamle og sløve, så de har helt sikkert glemt å legge pengene oppi. Bør vi si noe om pengene? Eller, at de manglet da. Eller bør vi bare takke for julekortet? 

Ikke tenk på det. Det er dyrtid. Gå videre med livet. 

Anonymkode: 6f6d3...ca3

• Liker 20
Skrevet

De har kanskje dårlig råd på pensjonene sine nå. Bare takk for hilsenen til jul. Vi fikk 3000 første år, ble trappet ned gradvis i sum, så en mindre gave, og nå null i år. Underveis ble svigermor enke. Mine foreldre har holdt stabilt samme sum, men har en mye bedre samlet pensjon.  

Anonymkode: 47f51...41a

• Liker 1
Skrevet

Ikke spør dem etter penger. Ta godt vare på dem bare. 

Anonymkode: 4169b...930

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis de er gamle, er vel ikke dere heller unge.. Det er ikke akkurat naturlig å gi lommepenger til en voksen person med jobb og hus. 

Jeg har tjent mer enn foreldrene mine lenge. Ville vært utrolig rart å få penger av dem

Anonymkode: 33fe1...1be

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er svært spesielt å spørre om pengene, og anta de er sløve og gamle. Det kan være de ikke har råd i år.

Anonymkode: 5138e...c09

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ikke tenk på det. Det er dyrtid. Gå videre med livet. 

Anonymkode: 6f6d3...ca3

«Gå videre med livet?» Hva antyder du? At livet mitt stoppet?

Altså. Som sagt, de legger alltid en tusenlapp oppi konvolutten. Jeg tror de glemte det i år.
De er overhode ikke preget av dyrtid, de er godt holdne, og har alltid vært det. Vi har alltid fått penger, fordi de vet vi har alt.

Men da takker vi for kortet, da.

Ts

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Send vippskrav.

Anonymkode: e00eb...266

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er svært spesielt å spørre om pengene, og anta de er sløve og gamle. Det kan være de ikke har råd i år.

Jeg vet de er sløve og gamle. Det er ikke noe jeg antar.

Ts

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Altså. Som sagt, de legger alltid en tusenlapp oppi konvolutten. Jeg tror de glemte det i år.
De er overhode ikke preget av dyrtid, de er godt holdne, og har alltid vært det. Vi har alltid fått penger, fordi de vet vi har alt.

Ts

Hvorfor er det så viktig for deg? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Skremmende at voksne oppegående mennesker i det hele tatt lurer på dette.

Anonymkode: 4b254...941

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Da trenger du jo ikke pengene så hvorfor lage klein situasjon ut av det? 

Anonymkode: d0059...1a2

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg ville ikke sagt noe, med mindre det kom naturlig opp. Det blir pinlig for dem hvis de har glemt det. 

Endret av Muskath
  • Liker 1
Skrevet

Takk for kortet på en hyggelig måte som ikke gjør det vanskelig og kleint om de har valgt å ikke gi dere penger i år. Om det da er en forglemmelse at de ikke har lagt ved det samme som før, vil de ha mulighet til å gjøre noe med det.

Selv om ingen har krav på noe, er det jo trasig også for dem om de tror de har gitt dere penger som de "alltid" har gjort, uten at der har mottatt dem.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du må si at du vil ha penga dine …. 

Anonymkode: 0961e...89d

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Spør den om tusen kroner ? 
Håper selvrespekten din koster mer enn som så . 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skremmende at voksne oppegående mennesker i det hele tatt lurer på dette.

Oppegående er vel ikke sikkert 

Anonymkode: ae677...54a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oppegående er vel ikke sikkert 

Anonymkode: ae677...54a

Prøvde å være politisk korrekt 🙈

Skrevet

Dere takker for julekortet selvfølgelig. Å spørre om «har dere glemt å putte oppi penger?» høres så jævla grisk ut. 

Anonymkode: 19f45...458

• Liker 6
Skrevet

Det var jo ganske forutsigbart hva slags svar du ville få på denne 😆

Min mor glemte bursdagen til datteren min i år. Jeg forsto at det var en forglemmelse. Så da jeg snakket med henne i tlf dagen etter nevnte jeg at vi hadde feiret Annes bursdag i går. Min mor ble selvsagt glad for at jeg nevnte det så hun fikk gitt gave. 

I normale familier går det an å snakke sammen. Men det gjør det ikke på KG 😄

Anonymkode: f3c93...98d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...