AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 (endret) Pakke ble kvittert av helthjem som ikke hentet. Kjøper ønsket å bruke billig variantene fraktmetode. Hvem har ansvaret når pakken nå er borte ? Anonymkode: 0d0a2...471 Tittel endret. Chantielle mod. Endret 26. desember 2023 av Chantielle
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #2 Skrevet 25. desember 2023 Jeg har nylig sendt en Norgespakke liten fra pakkeboks og på sporingen ble det registrert både når jeg la pakken i pakkeboksen og når den ble hentet fra pakkeboksen av Posten. Om man sender den via Post i Butikk kan man vel også få kvittering for at den er innlevert? Spørsmålet her er vel hvorfor pakken ikke ble hentet av Helthjem? Lå den ikke i postkassen? Anonymkode: 1895b...f05
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #3 Skrevet 25. desember 2023 Det er ingen av deres ansvar at noen tyver har tatt pakken. Dette skjer det veldig mye av med helthjem pakker i jula. Dere burde møtes på midten og spleise på tapet. Anonymkode: 210fe...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har nylig sendt en Norgespakke liten fra pakkeboks og på sporingen ble det registrert både når jeg la pakken i pakkeboksen og når den ble hentet fra pakkeboksen av Posten. Om man sender den via Post i Butikk kan man vel også få kvittering for at den er innlevert? Spørsmålet her er vel hvorfor pakken ikke ble hentet av Helthjem? Lå den ikke i postkassen? Anonymkode: 1895b...f05 Norgespakke 0-5 kilo til 70 kroner med LL nummer som du skriver på blir ikke scannet når den blir levert til posten. Personalet legger den rett i en sekk. Om den blir registrert i pakkeboks er ikke noe sikkerhet, da posten kan hevde at du åpnet luken og lukket den uten å legge pakken i. Anonymkode: 0d0a2...471 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #5 Skrevet 25. desember 2023 Nei man får ikke kvittering på den type pakke ved innlevering. Du får ingen dokumentasjon Anonymkode: 0d0a2...471
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #6 Skrevet 25. desember 2023 Ser dette dreier seg om helthjem, som basert på egenerfaring er heltubrukelig. Posten har Norgespakke, inkludert sporing. 70 kroner for en liten. Kan registreres i butikk, men kan også legges i postens pakkeboks ved å bruke appen. Du får kvittering med en gang, og du får stadig oppdateringer på hvor pakken er, om den har nådd utdelingsstedet, om den er hentet av mottaker osv. Ser noen skriver at den ikke registreres eller spores, men det var ikke tilfellet for meg. Jeg har all historikk for denne pakken i posten-appen min. Denne gangen valgte jeg å sende fra pakkepoks. Gikk særdeles smertefritt. Og ja, det var med nummer på, ikke navn, adresse osv. https://www.posten.no/sende/i-norge/norgespakke/norgespakke-0-5-kg Anonymkode: 41960...86b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #7 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser dette dreier seg om helthjem, som basert på egenerfaring er heltubrukelig. Posten har Norgespakke, inkludert sporing. 70 kroner for en liten. Kan registreres i butikk, men kan også legges i postens pakkeboks ved å bruke appen. Du får kvittering med en gang, og du får stadig oppdateringer på hvor pakken er, om den har nådd utdelingsstedet, om den er hentet av mottaker osv. Ser noen skriver at den ikke registreres eller spores, men det var ikke tilfellet for meg. Jeg har all historikk for denne pakken i posten-appen min. Denne gangen valgte jeg å sende fra pakkepoks. Gikk særdeles smertefritt. Og ja, det var med nummer på, ikke navn, adresse osv. https://www.posten.no/sende/i-norge/norgespakke/norgespakke-0-5-kg Anonymkode: 41960...86b Beklager å si i mot deg men pakken blir ikke registrert som innlevert. Sporingen oppdateres først når den ankommer sentralen i Lørenskog om du bruker Norgespakke liten til 70 kroner Anonymkode: 0d0a2...471
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #8 Skrevet 26. desember 2023 "Innlevering i pakkeboks er registrert." "Pakken er hentet og er under transport." "Sendingen er sortert og videresendt." - Lørenskog Jeg velger å stole såpass på det norske postvesenet at jeg føler meg rimelig trygg på at de IKKE begynner å påstå at jeg har kjøpt frakt, reservert og deretter åpnet pakkeboks bare for å late som om jeg sender en pakke, for så å kreve erstatning for pakken... Det er så jævla søkt, all den tid innlevering i pakkeboksen blir registrert i sporingsappen. Jeg stoler derimot ikke på at en pakke får ligge ulåst og urørt i min sentralt plasserte postkasse natten over. Hopper glatt over alternativet med å sende Posten-pakke fra min egen postkasse, på lik linje med at jeg helst styrer unna å sende ting med Helthjem fra postkassen. Anonymkode: 1895b...f05
frivis Skrevet 26. desember 2023 #9 Skrevet 26. desember 2023 (endret) Den som valgte å sende den på den måten skal ta tapet. Sist jeg ventet på et brev bare noen mil unna hvor jeg bor, så klarte posten å bruke over 2 uker før det plutselig var i postkassen. Både jeg og selger var temmelig sikkert på at brevet hadde blitt borte, og at kanskje noen hadde stjelt brevet. Bare så du vet det så er postsystemet i Norge ofte sørgelig treigt. Jeg får pakker fra kina av og til raskere frem til meg (og gratis frakt!) enn hvis noen sender innenlands. Endret 26. desember 2023 av frivis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå