AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 Uff. Gubben ligger langflat og jeg har et vaskespørsmål til dere erfarne mødre. Jeg er så dum at jeg oppbevarer de bodyene og buksene jeg hyppigst bruker til ettåringen inne på badet i en hylle kanskje 50 cm fra toalettet. Nå etter mannen har holdt på der inne i natt kjenner jeg at det byr meg imot å sette på ungen disse klærne. Det er stort sett vanlig bomull 40 graders, men også noe 30 graders ull. Burde jeg vaske alt på 60 og håpe på det beste? Anonymkode: 517d4...aa1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #2 Skrevet 25. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Uff. Gubben ligger langflat og jeg har et vaskespørsmål til dere erfarne mødre. Jeg er så dum at jeg oppbevarer de bodyene og buksene jeg hyppigst bruker til ettåringen inne på badet i en hylle kanskje 50 cm fra toalettet. Nå etter mannen har holdt på der inne i natt kjenner jeg at det byr meg imot å sette på ungen disse klærne. Det er stort sett vanlig bomull 40 graders, men også noe 30 graders ull. Burde jeg vaske alt på 60 og håpe på det beste? Anonymkode: 517d4...aa1 Kan du ikke bare bruke noen andre en periode? Jeg tror jeg ville heller hadde satt dem i karantene enn å ødelegge dem med vask. Anonymkode: 81cd4...0ae 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #3 Skrevet 25. desember 2023 Ikke erfaren mor, men litt erfaren far svarer 🙂 Regner med det ikke er noe spy på selve klærne, så da evt bare overflatebakterier/virus som må vekk. Kok opp en stor kjele med vann og legg ullklærne i. Ikke røre rundt, bare la de trekke under vann uten å koke i 10 min. 60 grader er jo nok til å ta knekken på bakteriene. Avkjøl og vask på vanlig ullprogram etterpå. Bomull kan vel gjerne vaskes på 60 grader i maskin. Vask helst også alle overflater på badet, gjerne med klorin i, for å ikke virvle opp bakterier/virus eller dra det med rundt. Regner med du har vasket klærne til gubben på 60 grader også før han begynner å farte rundt 🙂 Anonymkode: 4f3f1...7e7
Topsi Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 Du kan kanskje fryse klærne noen dager? Det skal også hjelpe
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #5 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Uff. Gubben ligger langflat og jeg har et vaskespørsmål til dere erfarne mødre. Jeg er så dum at jeg oppbevarer de bodyene og buksene jeg hyppigst bruker til ettåringen inne på badet i en hylle kanskje 50 cm fra toalettet. Nå etter mannen har holdt på der inne i natt kjenner jeg at det byr meg imot å sette på ungen disse klærne. Det er stort sett vanlig bomull 40 graders, men også noe 30 graders ull. Burde jeg vaske alt på 60 og håpe på det beste? Anonymkode: 517d4...aa1 For å sterilisere så må du vaske på minst 85 grader i minimum 10 minutter. Du får også tak i spray som er desinfiserende på europris. Bruk mikrofiberklut og spray på alle kontaktflater. Sist vi hadde omgangssyke i hus så unnslapp jeg pga slike vaskemetoder. Jeg brukte også hansker og munnbind da jeg skiftet på og vasket ungene for spy. Mulig jeg er ekstrem på slikt, men jeg jobber med renhold og det arbeidet påvirker meg. Anonymkode: 94010...6aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå