Gå til innhold

Tidligere rift grad 3b hvordan ble neste fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er nå gravid igjen.

Ved forige fødsel fikk jeg en rift grad 3b. Spørsmål til dere som har hatt rift og kanskje spesielt dere som hadde rift grad 3B. Hvordan gikk neste fødsel?

Anonymkode: 840bd...fed

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg er nå gravid igjen.

Ved forige fødsel fikk jeg en rift grad 3b. Spørsmål til dere som har hatt rift og kanskje spesielt dere som hadde rift grad 3B. Hvordan gikk neste fødsel?

Jeg har venninner som fikk igjennom keisersnitt etter større rift ved første fødsel. Har du sjekket det ut? 

Anonymkode: 041ee...3a7

Skrevet

Min neste fødsel blir keisersnitt med babyen jeg har i magen. Tar ikke sjansen på lik/verre opplevelse. Smerter i månedsvis.

Anonymkode: a0ce3...2d0

• Liker 3
Skrevet

For min del revnet jeg oppover og ble klippet nedover. Vet ikke hvor mange sting jeg måtte sy, men var 8/10 sting. 

Nummer to så revnet jeg ikke i det hele tatt. Raske fødsler på begge to. 

Men de jeg har hørt om som har revnet så mye at de har hatt sterke plager i lang tid etterpå, de får keisersnitt. 

Skrevet
Jordbæra skrev (33 minutter siden):

For min del revnet jeg oppover og ble klippet nedover. Vet ikke hvor mange sting jeg måtte sy, men var 8/10 sting. 

Nummer to så revnet jeg ikke i det hele tatt. Raske fødsler på begge to. 

Men de jeg har hørt om som har revnet så mye at de har hatt sterke plager i lang tid etterpå, de får keisersnitt. 

Fikk du aldri vite om du hadde en revningsgrad? Da var den sikkert ikke stor i såfall. Antall sting sier lite.. jeg ble sydd så masse at dem ikke lengre hadde tellling

• Liker 1
Skrevet

Nå husker jeg ikke hva som er "verst" av a eller b... Men jeg fikk ruptur grad 3a med første, som var en lang tang-og vakuumfødsel. Har fått to barn til, begge styrtfødsler, og det gikk helt fint! Sydde ikke noe med noen av dem, på tross av en del arrvev. Er heller ikke plaget nå i ettertid, annet enn at jeg ikke bruker string lenger. Det et ubehagelig. Ingen lekkasjer eller andre plager. Så det kan gå helt fint😊

Anonymkode: fade6...8d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nå husker jeg ikke hva som er "verst" av a eller b... Men jeg fikk ruptur grad 3a med første, som var en lang tang-og vakuumfødsel. Har fått to barn til, begge styrtfødsler, og det gikk helt fint! Sydde ikke noe med noen av dem, på tross av en del arrvev. Er heller ikke plaget nå i ettertid, annet enn at jeg ikke bruker string lenger. Det et ubehagelig. Ingen lekkasjer eller andre plager. Så det kan gå helt fint😊

Anonymkode: fade6...8d8

3a er mildest av grad 3. Deretter er det 3b, 3c, og 4.

Anonymkode: a0ce3...2d0

Skrevet

Fikk du aldri vite om du hadde en revningsgrad? Da var den sikkert ikke stor i såfall. Antall sting sier lite.. jeg ble sydd så masse at dem ikke lengre hadde tellling

Antall sting teller lite, men de mistet telling på deg, derfor mer ekstremt? 

Jeg forklarer jo nærmere at de jeg kjenner som har hatt større plager har hatt andre løsninger. Jeg var ikke ute etter krangel eller konkurranse her. Eneste jeg vet av mengde for noe var at jeg mistet 7dl blod, ellers husker jeg svært lite 

Skrevet

Har du hatt plager etter forrige rift? Det er noe som bør spille inn. 

Anonymkode: 08ef0...f45

Skrevet

Har du hatt plager etter forrige rift? Det er noe som bør spille inn. 

Anonymkode: 08ef0...f45

Ja, vannlekasjer som gjør at jeg må bruke tena truseinnlegg daglig 🥵

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, vannlekasjer som gjør at jeg må bruke tena truseinnlegg daglig 🥵

Kan ikke skjønne at du vil risikere at det blir verre 🫣

Anonymkode: 1c225...cb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...