Gå til innhold

Familiemedlem med omganssyke i hus reiser rundt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen i familien har omgangsyke i hus, men er ikke smittet selv, enda. Hen reiser rundt på besøk, blant annet igår på julaften. Hva hadde dere tenkt og gjort hvis dere hadde fått besøk av et familiemedlem som dere vet har pågående omgangsyke hjemme?

Anonymkode: dd1f2...eb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg satt liten pris på. Jeg er i full gang med å avlyse alt vi skulle i romjulen fordi min mann har fått det. Da kan ikke jeg møte opp hjemme hos andre folk heller, selv om jeg er frisk.

Anonymkode: 97d4e...194

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde tenkt at vedkommende burde være hjemme å hjelpe til. Det er ugreit å overlate jobben til partneren. 

• Liker 4
Skrevet

Hadde bedt de komme når alle er friske. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det hadde jeg satt liten pris på. Jeg er i full gang med å avlyse alt vi skulle i romjulen fordi min mann har fått det. Da kan ikke jeg møte opp hjemme hos andre folk heller, selv om jeg er frisk.

Så om du hadde hatt jobb i julen ville du ringt inn syk fordi mannen din har omgangssyke? 

Klarer han ikke opprettholde god hygiene? 

Anonymkode: 445eb...d79

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så om du hadde hatt jobb i julen ville du ringt inn syk fordi mannen din har omgangssyke? 

Jeg er ufør så det er irrelevant. Han bruker eget bad, men er generelt slapp på håndvask. Jeg klorer og vasker og håper å slippe unna 👍🏼

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er forskjell på å måtte dra på jobb og reise til familie i jula. Det er unødvendig. Man sier ifra og spør de man skal besøke. Alltid. 

Anonymkode: 69e85...80e

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Jadzia skrev (1 time siden):

Hadde bedt de komme når alle er friske. 

Enig.. Så forbanna mange ego folk ute å går... jul, selskap, mange folk blir syk.. fantastisk.. NOT!Gjerne eldre og som ikke tåler det..!

Anonymkode: ecd90...653

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir ikke helt det samma, fordi i juleskap sprer dette seg til ganske mange. Man er tett oppå hverandre man tar på mye av dem samme tingen osv. jeg ville ikke reiset rundt selv viten om at vi hadde omgansyke i hus. Det er så mye vanskeligere og forhindre smitte med omgansyk holder liksom ikke kun og vaske hende. Har fått noen runder etter div juleselskap selv, opplevd 4 ganger. Men om noen ante dem hadde med smitte eller ei aner jeg ikke. Men alle var friske når dem kom, og jeg har opplevd at jeg med flere kastet opp under et par timer etter selskapet og flere i løpet av et par dager. 

Anonymkode: b53b9...38a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det blir ikke helt det samma, fordi i juleskap sprer dette seg til ganske mange. Man er tett oppå hverandre man tar på mye av dem samme tingen osv. jeg ville ikke reiset rundt selv viten om at vi hadde omgansyke i hus. Det er så mye vanskeligere og forhindre smitte med omgansyk holder liksom ikke kun og vaske hende. Har fått noen runder etter div juleselskap selv, opplevd 4 ganger. Men om noen ante dem hadde med smitte eller ei aner jeg ikke. Men alle var friske når dem kom, og jeg har opplevd at jeg med flere kastet opp under et par timer etter selskapet og flere i løpet av et par dager. 

Anonymkode: b53b9...38a

Helt enig med deg

Anonymkode: dd1f2...eb5

• Liker 1
Skrevet

Hen har sikkert toksoplasmose. Ingen andre med fatning i behold flakser rundt slik.

Anonymkode: 4f7e0...20d

Skrevet

Så utrolig slemt å fyke rundt på juleselskaper med sånn smitte. Noen folk altså 😡

Anonymkode: aa912...ab2

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde klikket om jeg fikk vite det. Ville gjerne visst på forhånd, så kunne jeg blitt hjemme. Den dritten er tortur!!! 

Anonymkode: c98d9...5ac

• Liker 2
Skrevet

Skulle tro du var i familien min 😅 Vi har vært sammen med familiemedlemmer som har omgangssyke i hus både i går og i dag. De som er syke har vært hjemme, men resten av husstanden har reist rundt. Setter ikke veldig stor pris på det, nei.. 

Anonymkode: 65363...e97

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skulle tro du var i familien min 😅 Vi har vært sammen med familiemedlemmer som har omgangssyke i hus både i går og i dag. De som er syke har vært hjemme, men resten av husstanden har reist rundt. Setter ikke veldig stor pris på det, nei.. 

Anonymkode: 65363...e97

Hvorfor sier dere ikke bare "dere har omgamgssyke i huset? Du føler deg frisk? Vey fu hva, jeg orker ikke å risikere å bli syk. Vi treffes når alle ef friske igjen!" Det er helt vanlig praksis i familien min, og vi har syke barn hele tiden så vi ser aldri noen lenger.

Anonymkode: 4722e...a89

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du er hjemme fra jobb også dersom mannen spyr? Jeg kjenner det er litt dårlig arbeidsmoral 

Anonymkode: 0fb23...c9c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er hjemme fra jobb også dersom mannen spyr? Jeg kjenner det er litt dårlig arbeidsmoral 

Ser nå at du er ufør så da er du vel hjemme uansett, arbeidsmoral eller ei

• Nyttig 1
Skrevet

Som et minimum ville jeg forventet å bli opplyst om det, slik at jeg kunne velge selv om jeg ville utsatt meg for potensiell smitte. Hele familien ligger i omgangssyke nå fordi "friske" i familie med pågående omgangssyke har vært rundt på besøk, så ja, jeg ville definitivt takket nei dersom jeg hadde visst det på forhånd. Mye vits i å ta fri barnehagebarnet siste uka før jul for å forsøke å unngå den møkka her.

Anonymkode: 5acaf...d19

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor antar dere automatisk at dersom man ikke vil gå på familiebesøk med omgangssyke i hus så ville man heller ikke dratt på jobb? Det er jo to heeelt forskjellige ting.

Anonymkode: e53fd...ba5

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...